Świece żarowe ---->>> jakie najlepsze z allegro ???

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Świece żarowe ---->>> jakie najlepsze z allegro ???

Post autor: Pawik83 »

Witam noszę sie ze zmianą świec poniewaz zauważyłem ze moje bmw pali gorzej niż w poprzednią zimę tzn im niższa temp tym ma większy problem i mam do was prośbę jakie świece moglibyście polecic ??
lieder_r
zbanowany
zbanowany
Posty: 147
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Puck

Post autor: lieder_r »

Ostatnio zmieniony 03 sty 2008, 14:58 przez lieder_r, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
ostal1985
Bywalec
Posty: 17
Rejestracja: 03 sty 2008, 14:22
Lokalizacja: łódź

Post autor: ostal1985 »

mozesz kupic tez championa.....bardzo dobre i mi dzialaja juz naprawde dlugo...polecam
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Napewno nie jakieś noname.Polecam BERU wiele o nich słyszałem dobrego sam mam zamiar kupić tej firmy bo mam podobne problemy co TY.Nie sa tanie ale ponoć bardzo dobre.
Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

lieder_r pisze:BERU tylko i wylacznie :)

Pozdrawiam

http://www.beru.com/deutsch/produkte/pr ... ion=step04
tez własnie o nich myślałem
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

ja u siebie mam NGK i też są bardzo dobre
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Prawdę mówiąc ja mam japońskie jakieś ADD6 1804. :roll:
Na razie"chodzą".
W IRL za produkty takich marek jak BERU,BILSTEIN,BOSCH,LUKAS itp.płaci się dużo więcej,ale i tak mniej niż kilka lat temu. :)
Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: Pete »

witam
zgadzam sie z przedmówcami,beru to nr.1 i champion a potem cała reszta.A będąc przy temacie świec żarowych czy nikt z Was nie miał problemu z odkręceniem ich,w ubiegłym tygodniu kupiłem 6 szt.,ale niestety wymieniłem tylko cztery ,na szczęście to właśnie wśród tych czterech dwie były przepalone,ale dwóch wogóle nie dało się odkręcic.Istniało ryzyko że się ukręcą i zostały.Na razie działają ,ale ciekawe jak długo.......może ktoś ma jakiś patent na to
hej
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

a co myslicie o ORI świecach BOSCH
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Pete pisze:witam
zgadzam sie z przedmówcami,beru to nr.1 i champion a potem cała reszta.A będąc przy temacie świec żarowych czy nikt z Was nie miał problemu z odkręceniem ich,w ubiegłym tygodniu kupiłem 6 szt.,ale niestety wymieniłem tylko cztery ,na szczęście to właśnie wśród tych czterech dwie były przepalone,ale dwóch w ogóle nie dało się odkręcić.Istniało ryzyko że się ukręcą i zostały.Na razie działają ,ale ciekawe jak długo.......może ktoś ma jakiś patent na to
hej
Odkręcałeś "na zimnym" silniku,czy "na ciepłym"? :?
Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: Pete »

rexman pisze:
Pete pisze:witam
zgadzam sie z przedmówcami,beru to nr.1 i champion a potem cała reszta.A będąc przy temacie świec żarowych czy nikt z Was nie miał problemu z odkręceniem ich,w ubiegłym tygodniu kupiłem 6 szt.,ale niestety wymieniłem tylko cztery ,na szczęście to właśnie wśród tych czterech dwie były przepalone,ale dwóch w ogóle nie dało się odkręcić.Istniało ryzyko że się ukręcą i zostały.Na razie działają ,ale ciekawe jak długo.......może ktoś ma jakiś patent na to
hej
Odkręcałeś "na zimnym" silniku,czy "na ciepłym"? :?
odkręcane były na zimnym,mechanik (kolega) "zalłał" te dwie świece płynem hamulcowym i auto zostało na noc w serwisie żeby płyn dobrze wszedł w rekcję ale niestety nie przyniosło to rezultatu
hej
BlacKSmitH
Bywalec
Posty: 73
Rejestracja: 27 gru 2007, 23:44
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: BlacKSmitH »

Hej!

Godne polecenia są świece żarowe czeskiej Iskry - robią je dla koncernu Skoda-VW. Są również dostępne dla BMW TDS i kosztują chyba ze 12 zł :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

postawiłem na champion i jestem zadowolony 39 zł za sztuke , wymiana jakieś 50 min na zimnym silniku ( demontaz kolektora ssącego )

pozdrawiam
tomi5
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2008, 9:55

Post autor: tomi5 »

Pawik83 jak demontowałeś kolektor ssący to zakładałeś nowe uszczelki pod niego?? I czy konieczny jest demontaż przy zmianie świec??
Obrazek
lieder_r
zbanowany
zbanowany
Posty: 147
Rejestracja: 01 sty 2008, 14:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Puck

Post autor: lieder_r »

tomi5 pisze:Pawik83 jak demontowałeś kolektor ssący to zakładałeś nowe uszczelki pod niego?? I czy konieczny jest demontaż przy zmianie świec??
Demontaz niezbednie konieczny. Pod kolektor ssacy zakup nowe uszczelki, bo stare napewno porwa sie w drobny mak przy demontazu kolektora (sa stare, skruszale, przegrzane). I uwazaj, zeby jakies paprochy ze starych uszczelek nie wpadly do silnika.


Pozdrawiam
Mój TDS połyka średnio:
Obrazek
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

NIE nie trzeba wyciagac kolektora. Jesli ktos ma pol dnia czasu moze to zrobic ;D Da sie. Nawet niektorzy robia. LEPIEJ wygodniej jest odkrecic kolektor. Tak jak lider napisal niebedne uszczelki koszt ~35 pln i uwazac na paprochy bo zawory macie na wierzchu ;D
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

biernus pisze:NIE nie trzeba wyciagac kolektora. Jesli ktos ma pol dnia czasu moze to zrobic ;D Da sie. Nawet niektorzy robia. LEPIEJ wygodniej jest odkrecic kolektor. Tak jak lider napisal niebedne uszczelki koszt ~35 pln i uwazac na paprochy bo zawory macie na wierzchu ;D
A jak to zrobić bez wyciągania kolektora??.Ktoś to ćwiczył.To troche jak misja na marsa.Teraz to nawet nie moge wsadzić ręki a co dopiero klucz.


Pozdrawiam
tomi5
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2008, 9:55

Post autor: tomi5 »

No i tyle chciałem wiedzieć, Dzięki Panowie. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

Łosiowy pisze:A jak to zrobić bez wyciągania kolektora??.Ktoś to ćwiczył.To troche jak misja na marsa.Teraz to nawet nie moge wsadzić ręki a co dopiero klucz.
klucz na odpowiednim ramieniu i się da :mrgreen:
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Pawik83 pisze:
Łosiowy pisze:A jak to zrobić bez wyciągania kolektora??.Ktoś to ćwiczył.To troche jak misja na marsa.Teraz to nawet nie moge wsadzić ręki a co dopiero klucz.
klucz na odpowiednim ramieniu i się da :mrgreen:
Coś słabo widze taka operacje.Chyba lepiej i tak sciągnać kolektor

Pozdrawiam
Obrazek
ODPOWIEDZ