Świece żarowe ---->>> jakie najlepsze z allegro ???

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: Pete »

Łosiowy pisze:Coś słabo widze taka operacje.Chyba lepiej i tak sciągnać kolektor
to prawda co pisze Pawik83,wystarczy przedłużka do klucza ,ale i tak kombinacji co niemiara,ja wymieniałem parę razy świece w TDS i teraz zawsze ściągam klektor
hej
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Mam takie pytanko średnio co ile świece padaja.Wiem ze na to ma wpływ wiele czynników oraz jakość .Dwa lata to dobry wynik??

Pozdrawiam
Obrazek
Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: Pete »

Łosiowy pisze:co ile świece padaja
nie ma takiej precyzyjnej odpowiedzi,w e36 wymieniałem w 2002 roku i do dziś działają(beru),w e34 nie przejeździlem nawet zimy ,padły po 2 miesiącach(moja wina bo chciałem zaoszczędzic i kupiłem włoszczyznę))tak jak napisałeś ,składa się na to wiele czynników
hej
Ostatnio zmieniony 14 lut 2008, 12:17 przez Pete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

Łosiowy pisze:
Pawik83 pisze:
Łosiowy pisze:A jak to zrobić bez wyciągania kolektora??.Ktoś to ćwiczył.To troche jak misja na marsa.Teraz to nawet nie moge wsadzić ręki a co dopiero klucz.
klucz na odpowiednim ramieniu i się da :mrgreen:
Coś słabo widze taka operacje.Chyba lepiej i tak sciągnać kolektor

Pozdrawiam
dla chcącego nic trudnego , mi cała wymiana swiec ze zdjęciem kolektora zajeła 50 min więc poco sie meczyć :lol:
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

ja kupilem teraz NGK D-Power 1. jak na razie wszystko OK. zobaczymy ile pociagna :)
john rambo
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 20 mar 2008, 1:09
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: john rambo »

Panowie, czy ktoś mógłby cyknąć fotkę gdzie dokładnie są te świece?
I jak sie za to zabrać?
Co jeśli nie będą się chciały odkręcić?
Czy mogą się ukręcić przy odkręcaniu?
I jakim momentem się je wkręca??

Mam taki objaw, że kiepsko pali na zimnym motorze - a temp. na zewnątrz dodatnia teraz. Tak jakby nie wszystkie świece grzały. Wcześniej zaskakiwał prawie od razu, teraz wygląda to gorzej.
John Rambo
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

Post autor: elvis »

Witam najlepiej ściagnąc kolektor ssący i bedzie do nich dostęp ,wątpie ,ze sie poukręcają
john rambo
Bywalec
Posty: 45
Rejestracja: 20 mar 2008, 1:09
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: john rambo »

Ok, kolejne pytanie laika, czy o ile uda się je wykręcić, gwint nowych smarować jakimś smarem miedzianym?
Jak mocno je wkręcić?
I kwestia silnika - ma być zimny czy ciepły?
W benzyniakach wymienia się na zimnym silniku, tu chyba też, ale spotkałem inną opinię na innym forum:
http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=14 ... e+%BFarowe

No więc jak z tym jest?
John Rambo
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Wymiana na zimnym lub letnim.
Obrazek
Å‚uki
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 23 sie 2008, 14:21
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: Å‚uki »

A ja mam takie pytanko,bo pierwszy raz mam disla.Jak najłatwiej sprawdzic czy swiece grzeją???
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

odkrecasz kolektor ssacy a nastepnie wykrecasz po kolej swiece. wystarczy kropla wody na koniec i dolozyc do aku. ma od razu sie zagrzac.

ja polecam swiece bosha, wlasnie jestem po wymianie kompletu u siebie.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

nie jestem fanem tanich zamienników ale czy ktoś z WAS sprawdzał te świece ??

---> http://allegro.pl/item432397996_swiece_ ... yquem.html
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
no1knowme
Bywalec
Posty: 67
Rejestracja: 14 mar 2008, 22:24
Lokalizacja: Klb

Post autor: no1knowme »

lepiej weź sprawdzone, mam u siebie pali od kopa w mrozy. Sprawdzanie świec niczego nie da, u mnie żażyły się po podłączeniu na krótko do akku a mimotego będąc w górach na nartach musiałem kręcić z 30 sek zanim kompresja rozgrzała komorę. Zaopatrz się też w uszczelki pod kolektor.
Mam te

Kod: Zaznacz cały

http://cgi.ebay.pl/WIECE-NGK-arowe-D-Power-nr-1-Gda-sk_W0QQitemZ350100740613QQihZ022QQcategoryZ38729QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

OpTo pisze:nie jestem fanem tanich zamienników ale czy ktoś z WAS sprawdzał te świece ??

---> http://allegro.pl/item432397996_swiece_ ... yquem.html
ale po co kombinowac jak NGK sa w tej samej cenie :)
ŁYSYYY
Bywalec
Posty: 60
Rejestracja: 13 kwie 2008, 17:14
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ŁYSYYY »

Witam! Ja mam właśnie te same świece i nawet od tego samego sprzedawcy http://allegro.pl/item432397996_swiece_ ... yquem.html juz od roku i nie narzekam autko pali od kopa nawet w mrozy. Są całkiem niezłe :wink: Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Szkodnik
Bywalec
Posty: 51
Rejestracja: 08 wrz 2008, 14:07
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: Szkodnik »

Koledzy ja polecam beru. I temat swiec juz gdzirs opisalem...............
Montaż sterowników centralnych zamków,alarmów, diagnostyka INPA oraz aktywacja ukrytych funkcji. Szczegóły na PW. Pozdrawiam.
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

no rozmawialem dzis z mechanikiem ;) i poleca Beru potem NGK i ewentualnie Bosh różnica w cenach spora zastanawiam sie nad tymi eyquem ale co wybiore to sie okaze najprwdopodobniej NGK ;) jak to Pan Henio powiedzial taki półśrodek miedzy Boshem a Beru ;) i przynajmniej sprawdzone
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
dj_tygrys
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:31
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dj_tygrys »

Polecam NGK d-power, żeby zamontować w e36 trzeba zdjąć kolektor dla własnej wygody polecam zdjęcie kratki oraz "kierownicy" ciągnącej powietrze do kabiny (chodzi o element do którego przykręcona jest puszeczka z wiązkami kabli) mi to dość długo zajęło ponieważ nigdy wcześniej tego nei robiłem i uważałem nie zmieniłem uszczelek pod kolektor ale i tak będę zdejmował jeszcze raz by go pomalować głowicę zresztą też wtedy zmienie
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Pete pisze:
rexman pisze:
Pete pisze:witam
zgadzam sie z przedmówcami,beru to nr.1 i champion a potem cała reszta.A będąc przy temacie świec żarowych czy nikt z Was nie miał problemu z odkręceniem ich,w ubiegłym tygodniu kupiłem 6 szt.,ale niestety wymieniłem tylko cztery ,na szczęście to właśnie wśród tych czterech dwie były przepalone,ale dwóch w ogóle nie dało się odkręcić.Istniało ryzyko że się ukręcą i zostały.Na razie działają ,ale ciekawe jak długo.......może ktoś ma jakiś patent na to
hej
Odkręcałeś "na zimnym" silniku,czy "na ciepłym"? :?
odkręcane były na zimnym,mechanik (kolega) "zalłał" te dwie świece płynem hamulcowym i auto zostało na noc w serwisie żeby płyn dobrze wszedł w rekcję ale niestety nie przyniosło to rezultatu
hej
Troszkę czasu minęło...pewnie wykręciliście te świece...? :cool:
darek2640
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 19 mar 2008, 21:40
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Żory/Pawłowice

Post autor: darek2640 »

Dla wszystkich kupujących świece żarowe:
Świece żarowe w naszych autkach TD oraz TDS powinny wykazywać opór wewnętrzny:
od 0,4 do 0,6 Ohma przy temperaturze 20 stopni Celsjusza. Takie świece są przeznaczone do naszych autek. Taki opór mają świece BERU i podobno BOSCH (ale boscha nie sprawdzałem) , świece D-POWER mają opór 1,4 Ohma wprawdzie działają ale bardziej szarpią akumulator i słabiej grzeją (sterownik wyłączy je zanim osiągną 100% swojej mocy).
BERU nagrzewają się szybciej i mocniej bo mają mniejszy opór 0,4 Ohma.
Takie moje spostrzeżenia po wymianie. :wink:
NAPRAWA WTRYSKIWACZY STERUJÄ„CYCH
ODPOWIEDZ