Łosiowy pisze:Coś słabo widze taka operacje.Chyba lepiej i tak sciągnać kolektor
to prawda co pisze Pawik83,wystarczy przedłużka do klucza ,ale i tak kombinacji co niemiara,ja wymieniałem parę razy świece w TDS i teraz zawsze ściągam klektor
hej
nie ma takiej precyzyjnej odpowiedzi,w e36 wymieniałem w 2002 roku i do dziś działają(beru),w e34 nie przejeździlem nawet zimy ,padły po 2 miesiącach(moja wina bo chciałem zaoszczędzic i kupiłem włoszczyznę))tak jak napisałeś ,składa się na to wiele czynników
hej
Ostatnio zmieniony 14 lut 2008, 12:17 przez Pete, łącznie zmieniany 1 raz.
Łosiowy pisze:A jak to zrobić bez wyciągania kolektora??.Ktoś to ćwiczył.To troche jak misja na marsa.Teraz to nawet nie moge wsadzić ręki a co dopiero klucz.
klucz na odpowiednim ramieniu i się da
Coś słabo widze taka operacje.Chyba lepiej i tak sciągnać kolektor
Pozdrawiam
dla chcącego nic trudnego , mi cała wymiana swiec ze zdjęciem kolektora zajeła 50 min więc poco sie meczyć
Panowie, czy ktoś mógłby cyknąć fotkę gdzie dokładnie są te świece?
I jak sie za to zabrać?
Co jeśli nie będą się chciały odkręcić?
Czy mogą się ukręcić przy odkręcaniu?
I jakim momentem się je wkręca??
Mam taki objaw, że kiepsko pali na zimnym motorze - a temp. na zewnątrz dodatnia teraz. Tak jakby nie wszystkie świece grzały. Wcześniej zaskakiwał prawie od razu, teraz wygląda to gorzej.
Ok, kolejne pytanie laika, czy o ile uda się je wykręcić, gwint nowych smarować jakimś smarem miedzianym?
Jak mocno je wkręcić?
I kwestia silnika - ma być zimny czy ciepły?
W benzyniakach wymienia się na zimnym silniku, tu chyba też, ale spotkałem inną opinię na innym forum: http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=14 ... e+%BFarowe
lepiej weź sprawdzone, mam u siebie pali od kopa w mrozy. Sprawdzanie świec niczego nie da, u mnie żażyły się po podłączeniu na krótko do akku a mimotego będąc w górach na nartach musiałem kręcić z 30 sek zanim kompresja rozgrzała komorę. Zaopatrz się też w uszczelki pod kolektor.
Mam te
Witam! Ja mam właśnie te same świece i nawet od tego samego sprzedawcy http://allegro.pl/item432397996_swiece_ ... yquem.html juz od roku i nie narzekam autko pali od kopa nawet w mrozy. Są całkiem niezłe Pozdrawiam!
no rozmawialem dzis z mechanikiem i poleca Beru potem NGK i ewentualnie Bosh różnica w cenach spora zastanawiam sie nad tymi eyquem ale co wybiore to sie okaze najprwdopodobniej NGK jak to Pan Henio powiedzial taki półśrodek miedzy Boshem a Beru i przynajmniej sprawdzone
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz
Polecam NGK d-power, żeby zamontować w e36 trzeba zdjąć kolektor dla własnej wygody polecam zdjęcie kratki oraz "kierownicy" ciągnącej powietrze do kabiny (chodzi o element do którego przykręcona jest puszeczka z wiązkami kabli) mi to dość długo zajęło ponieważ nigdy wcześniej tego nei robiłem i uważałem nie zmieniłem uszczelek pod kolektor ale i tak będę zdejmował jeszcze raz by go pomalować głowicę zresztą też wtedy zmienie
Pete pisze:witam
zgadzam sie z przedmówcami,beru to nr.1 i champion a potem cała reszta.A będąc przy temacie świec żarowych czy nikt z Was nie miał problemu z odkręceniem ich,w ubiegłym tygodniu kupiłem 6 szt.,ale niestety wymieniłem tylko cztery ,na szczęście to właśnie wśród tych czterech dwie były przepalone,ale dwóch w ogóle nie dało się odkręcić.Istniało ryzyko że się ukręcą i zostały.Na razie działają ,ale ciekawe jak długo.......może ktoś ma jakiś patent na to
hej
Odkręcałeś "na zimnym" silniku,czy "na ciepłym"?
odkręcane były na zimnym,mechanik (kolega) "zalłał" te dwie świece płynem hamulcowym i auto zostało na noc w serwisie żeby płyn dobrze wszedł w rekcję ale niestety nie przyniosło to rezultatu
hej
Troszkę czasu minęło...pewnie wykręciliście te świece...?
Dla wszystkich kupujących świece żarowe:
Świece żarowe w naszych autkach TD oraz TDS powinny wykazywać opór wewnętrzny:
od 0,4 do 0,6 Ohma przy temperaturze 20 stopni Celsjusza. Takie świece są przeznaczone do naszych autek. Taki opór mają świece BERU i podobno BOSCH (ale boscha nie sprawdzałem) , świece D-POWER mają opór 1,4 Ohma wprawdzie działają ale bardziej szarpią akumulator i słabiej grzeją (sterownik wyłączy je zanim osiągną 100% swojej mocy).
BERU nagrzewają się szybciej i mocniej bo mają mniejszy opór 0,4 Ohma.
Takie moje spostrzeżenia po wymianie.