e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: patryk1981 »

no zobaczymy :)
puki co ,po odpaleniu rano maszyny ,silnik zdecydowanie ładniej chodzi ,być może ta chłodnica była już przytkana i olej miał utrudnioną penetracje bebechów ,nie wiem czy to zbieg okoliczności czy faktyczny powód ale pracuje równiej i ciszej .
Co do reszty za i przeciw to czas pokarze ,oby było dobrze :wink:
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: patryk1981 »

panowie sprawa bardzo pilna , potrzebuje całkowicie wywalić chłodnice oleju a dokładnie te dwa metalowe przewody pod filtrem oleju , proszę mi tylko nie pisać że to lipa czy coś bo doskonale wiem , ale mam wyjazd nad może i muszę szybko to ogarnąć , czy jest jakaś opcja i jak to zrobić. Jeśli ktoś ma konkretną porade to proszę pisać ja od razu wdrażam to w życie . Jeszcze jedno czy jeśli zaślepię te przewody jażdy z osobna na przykład śrubą i obspawam to wiadomo nie będzie obiegu oleju , ale czy on musi być na tych przewodach . Generalnie jak to wyeliminować raz i na amen.
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: Jawor »

Szczerze mówiąc to wrocilbym szybko do fabrycznego rozwiązania, tym bardziej ze ceny części do e34 są na dość niskim poziomie, wiec drobna kwota możesz to naprawic.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: patryk1981 »

Jawor pisze:Szczerze mówiąc to wrocilbym szybko do fabrycznego rozwiązania, tym bardziej ze ceny części do e34 są na dość niskim poziomie, wiec drobna kwota możesz to naprawic.
niby racja , ale nie mam czasu ,w sierpniu to ogarne bo teraz to jade na wakacje , a wiesz może ja wywalić te przewody przy filtrze oleju lub zaślepić , lub inny sposób ??
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: Maroo »

Musisz połączyć jeden przewód z drugim.
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: patryk1981 »

tak ma teraz zrobione i poci mi się , jest tam wysokie ciśnienie i szukam innego rozwiązania , tak aby wywalić całkiem te przewody :)
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: Maroo »

Ale w którym miejscu ci się poci?
Zaraz przy wejściu przewodów do filtra?
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: N2O »

Wymień o-ringi i powinno przestać lecieć.
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
patryk1981
Bywalec Gadulec
Posty: 431
Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 2011
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: patryk1981 »

Maroo pisze:Ale w którym miejscu ci się poci?
Zaraz przy wejściu przewodów do filtra?

nie, na kolanku wykonanym z węża gumowego olejo odpornego , tam jest spore ciśnienie i miałem to poskręcane na jednej opasce zaciskowej, teraz dałem nowego węża i po dwie opaski , puki co jest dobre i nic się nie poci , ale nadal pracuję nad tym aby się pozbyć całkowicie tych przewodów co wychodzą z pod filtra.
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: e36 2.5 TDS usunięcie chłodnicy oleju

Post autor: Maroo »

Bez sensu.Więcej czasu stracisz na kombinowaniu jak się tego pozbyć niż na kupnie używanego zestawu i zamontowaniu go.
ODPOWIEDZ