[E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Siudo
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

[E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Siudo »

Witam serdecznie kolegów forumowiczów.

Używałem opcji "szukaj", poczytałem ale wciąż mi mało...a mianowicie za rok chciał bym przejść z 10w40 na 5w40.
Za rok dlatego, że miesiąc temu wymieniałem olej w mojej buni i wlałem tak jak mi znajomy zalał zaraz po sprowadzeniu
Bardahl -em 10w40. Nalepka Castrola była pod maską ale nie było na niej rodzaju oleju tylko kto i kiedy wymieniał olej
jeszcze we Francji.
Myślę że silnik mam w dobrym stanie, w sumie za bardzo się nie znam na mechanice
ale chodzi ładnie, równo i cicho ... jak na diesla.

Prosił bym osoby, które robiły taką wymianę w swoim dieslu o opinie i odczucia.
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: GuLuN »

Wiesz no ona powinna chodzić na syntetyku zrób tak sam teraz przerabiam w mojej v8 płukanka liquy Moly potem wymiana na syntetyk tylko markowy vavoline elf castrol tylko nie Mobil
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
Siudo
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Siudo »

Co do płukanki, to obowiązkowo, myślałem o Vavoline Engine Flusch, ale to dopiero marzec/kwiecień 2013.
A powiedz mi GuLuN, czy ty już zmieniłeś czy dopiero zmienisz olej na syntetyk...
Mechanicy straszą, że taka zmiana to zatarcie silnika w najgorszym wypadku, lub jakieś stukanie klawiatury i tym podobne,
a jak jeszcze zobaczą przebieg 230 000 km to od razu każdy wlewał by 10w40.
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: GuLuN »

To są stare przesądy oleje syntetyczne dłużej i w szerszych zakresach trzymają parametry ja miałem tadzia i koleś się złapał za głowę jak kupowałem półsyntetyk do przelotu 320tysi potem był syntetyk przy 330tyś i nic nie ciekło nie stukało a do silnika CR to już tylko syntetyk zresztą BMW zaleca syntetyki to co fabryka się myli a pan Kazio ze sklepu z olejem wie lepiej.
O zatarcie silnika jest niemożliwe byś musiał bez oleju latać niestety Kolego ale kultura techniczna w naszym kraju kuleje i siedzi nadal w starym dobrym dużym fiacie i maluchu lub góra golfie.
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: carl0s »

Nie znam tego oleju jaki wymieniłeś, a uwierz mi, przerobiłem trochę tego w różnych autach. Moja Niunia zaraz po zakupie została przepłukana i zalany został Motul XCess 8100. Jestem przed czwartą wymianą oleum i zgadnij co wleję. Od razu też powiem, że mój poprzednik wlał do tego silnika 10W40 statoila,czym skutecznie zabił popychacze zaworowe. Po wymianie nie zauważyłem wycieków (dodatkowych, bo od zakupu sączy mi się spod uszczelki miski olejowej), dolewam tyle co nic, bo 200 ml na 8000 - 10000 (wymieniam oliwę co 8000, ostatnia wymiana przeciągnięta do 11000).
Z przechodzeniem na olej klasę wyżej, jest jak z Diabłem we własnej osobie - każdy się tego boi, ale nikt nie widział i tak naprawdę nie wiadomo o co panika. A prawda jest taka jak przedstawił to Gulun, polaczki w zakładzie u Henia wiedzą lepiej niż fabryka...

Moja rada jest taka - olej kosztuje 200, płukanka 20, filtr 50. Za niecałe 300 i godzinę pracy masz spokój w głowie i duszy - na twoim miejscu zmieniłbym jak najszybciej.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
Siudo
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Siudo »

Poczekam na trochę lepszy miesiąc, żona zapomni że wymieniałem olej niedawno :D i pokuszę się na przesiadkę.
Co do oleju Bardahl, to cieszy się on bardzo dobrą opinią, produkowany jest w USA.
Bardahl XTC HI-TEC SYNTRONIC 5W40 - 5l - 154 pln.
Na razie się tą marką nie zawiodłem więc syntetyk tez wezmę tej firmy.
Dzięki Panowie za wypowiedzi, teraz to juz nie mam żadnych wątpliwości :mrgreen:
Awatar użytkownika
Siudo
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Siudo »

Witam.

Dla zainteresowanych tematem przejścia z 10w40 na 5w40...da rade.
Wlałem płukankę Liqui Molly, zalałem świeżym olejem i silnik trochę
"aksamitniej" pracuje, lampka ciśnienia oleju gaśnie o wiele szybciej.
Więcej na razie nie jestem w stanie powiedzieć bo zrobiłem nieco
ponad 100 km od wymiany, ale żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem.
Nie powiem. że polecam bo w różnym stanie są auta itp. ale mit przejścia
z półsyntetyku na syntetyk uważam za obalony.
Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni na Castrola - następcę SMX-S 75W85 czyli
na Castrol Syntrans 75W90 (żółta naklejka na skrzyni).

Pozdrawiam.
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: h4cker »

Ja miałem w swojej CR 10W40 ale zaraz po zakupie wlałem płukankę Liqui Molly i zalałem Motulem 5W30 :) nie długo wymiana oleju a silnik śmiga jak śmigał :) jedyne co zrobiłem to zmieniłem profilaktycznie filtr oleju po 3000km od wymiany (niektórzy fachowcy twierdzą, że to wskazane po zmianie klasyfikacji oleju). O pobieraniu oleju nie będę się wypowiadał ponieważ po 1. moja Bunia się trochę poci, po 2. robi trasy po 1500km a to co innego niż jazda w okół komina :P
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Bartos »

Ponoć valvoline maxlife bardzo dobrze zabezpiecza uszczelki i uszczelniacze przed zużyciem, także jakbyś miał problemy to śmiało polecam, sam stosuje i wielu właścicieli beemek też.

Co do płukanki LM? jak się spisuje w dieslu, wiadomo turbo itp, w benzyniakach sam ją stosowałem i efekty pracy silnika były słyszalne, teraz chciałbym w dieslu zastosować, bo chyba odzywają mi się popychacze na 6 cylindrze a zmiana oleju nie pomogła. Można ja bez obawy w dieslu stosować?
Awatar użytkownika
Siudo
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Siudo »

Co do samego działania płukanki to się nie wypowiem, bo bez rozebrania silnika
przed i po nie stwierdzi się stopnia czyszczenia. Ogólnie jest zalecana do diesli i do benzyny.
Z tego co czytałem jest to ta sama lub lekko ulepszona mieszanka substancji myjących
i czyszczących co są w olejach mineralnych, tylko z racji przepracowania oleju ich właściwości
słabną, a płukanka po prostu myje jak czysty olej. Płukanka to mieszanka substancji ropopochodnych
wiec szkody raczej nie narobi.

Ja cały proces płukania i przejścia na syntetyk robiłem pierwszy raz w życiu i nie powiem...przed pierwszym
odpaleniem nogi mi się trzęsły... Ale jest dobrze, a nawet lepiej.

Za jakieś kolejne pokonane kilometry sprawdzę jak z poziomem oleju, czy bierze...ale 10W40 nie brało więc myślę
że to się nie zmieni...
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Dimo »

Panowie-rolą płukanki nie jest wymycie wnetrza kadłuba na połysk. LM można również spokojnie stosowac do diesli,jest na bazie nafty a nie rozpuszczalników,wiec uszczelki nie "spłyną". Stosując płukanke nie obciąża sie swieżego oleju syfem po poprzednim.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: h4cker »

Na tym forum któryś kolega przed każdą wymianą oleju wlewa płukankę LM do swojej BMW i nic mu się nie dzieje :P a co do olejów Valvoline to zauważyłem, że silnik ciszej pracuje i mniej oleju bierze :) J-B po czym stwierdzasz, że odzywają Ci popychacze akurat na 6 cylindrze a nie np. 5 lub 4? :)
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: carl0s »

Widzę coraz ciekawsze teorie co do zastosowania i zasady działania "płukanek". Może sprecyzujmy, bo używam za każdym razem już od kilku ładnych lat i conieco mogę powiedzieć:

Rolą płukanki jest mycie silnika od wewnątrz. Ma ona za zadanie rozpuścić wszelkiego rodzaju osady typu nagar, osad kotłowy czy przepracowany olej. Ponadto ma też za zadanie ułatwienie wypróżnienia się silnika - płukanka zrywa film olejowy, co pozwala na spuszczenie praktycznie całości oleju z silnika. W żadnym razie nie jest w żadnym stopniu agresywna dla gumy / plastiku / teflonu / fosforu, zawartych w uszczelniaczach. Jeżeli komuś po zastosowaniu silnik zaczyna cieknąć - znaczy płukanka zrobiła swoje - wypłukała osady "uszczelniające" istniejące już dziury. I tylko takie tłumaczenie jest poprawne.

Wielu spotkałem już takich, co to mówili - ja mam silnik igłę, żadnego wycieku, a po płukance i przejściu na olej klasę albo dwie wyżej sarkali, jakie to jest kurestwo, i że teraz mają z silnika durszlak. Owszem, to się może zdarzyć, ale to znaczy też, że silnik nie był w tak miętowej kondycji jak myśleli właściciele. Ja sam po zastosowaniu już chyba 5 raz zauważyłem, że leje mi się spod uszczelki miski olejowej oraz z przedniego uszczelniacza wału - i uznałem, że znaczy to nie mniej nie więcej, że płukanka zrobiła swoje, a teraz należy wymienić wadliwe uszczelnienia.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Bartos »

h4cker pisze:J-B po czym stwierdzasz, że odzywają Ci popychacze akurat na 6 cylindrze a nie np. 5 lub 4?
na wolnych obrotach jak wsadzę łeb do komory to na samym końcu silnika słychać regularne pukanie/cykanie, sam nie wiem, a może to wtryski? pierwszy ram mam diesla,
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: h4cker »

Może być i wtrysk u mnie tak cyka/pyka na pierwszym :P ale już niedługo je wyciągam na sprawdzenie, ewentualnie regenerację :) a z dieslami to różnie bywa :) raz się uda, że będzie śmigał i nic się nie psuł a drugi raz będzie się co chwile coś pier****ło... ogólnie M57 nie jest bardzo awaryjny ale drogi w utrzymaniu... (według mnie!)
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Bartos »

na 5er jest temat o przebiegach M57, były nawet zdjęcia że spokojnie wytrzymuje 900tyś km, oczywiście jak się dba :)
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: h4cker »

Nie widziałem tego tematu albo któregoś nie czytałem od początku... na PW w 5er jeśli możesz to podrzuć mi linka :)
Adam94
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 06 paź 2012, 12:15
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 520d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Adam94 »

nic się nei stanie terz przeskakiwałem bo na 10w40 mobil tak klekotał jak traktor jak by chodzil na suchym ;p i puźniej turbo padlo :( to wymieniłem na 5w40 castrol ale tez glośno chodził więc teraz wymieniłem na havoline 5w40 nic noe stuka przedtem szklanka chyba stukala ale juz jej nie slychac po tym 10w40 jak zalałem 5w40
325diesel
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 24 sie 2013, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: 325diesel »

Co do M57 to się zgadzam - nie sprawiał problemy, ale jeśli już była awaria, to drogo mnie kosztowała.
Awatar użytkownika
Siudo
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:45
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [E39] Jak jest po zmianie 10w40 na 5w40 w 520d

Post autor: Siudo »

Witam.
Po dłuższym czasie eksploatacji mojego pojazdu zalanego
olejem 5w40 uważam że jest lepiej niż na 10w40.
Silnik aksamitniejszy, rozruch nawet na slabym akumulatorze
nastepuje bezproblemowo (przy 10w40 byl duzy problem).
Czekam teraz na kolejną wymianę i myślę, że będzie jeszcze lepiej.
Teraz dolożylem jeszcze chipa od Bagora i filtr powietrza gąbkowy
Pipercross to powiem Wam że bajka.
ODPOWIEDZ