E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turbo?

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jacb82
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 13 kwie 2012, 20:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

E39 3.0d 184KM - po rozgrzaniu spadek mocy i świst, turbo?

Post autor: jacb82 »

witam
autko jeździ jak należy, rzadnych spadków mocy, chyba :wink:
Zauważyłem jednak że gdy na zewnątrz jest gorąco i silnik sie rozgrzej to przy przyśpieszaniu świszczy coś. Zakładam że to turbina. Czy to zły objaw?
Na zimnym silniku, lub gdy na dworzu nie jest ciepło świstu tego nie słychać.
A może to jakiś wężyk kończy już swój żywot i jak sie nagrzeje na maxa to przepuszcza coś?
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: h4cker »

Turbina jest bardziej słyszalna gdy silnik jest zimny po rozgrzaniu powinna ciszej gwizdać :) to, że gwiżdże nie oznacza jej końca! Wystarczy, że będzie miała nawet delikatnie uszkodzone łopatki i będzie gwizdać niesamowicie głośno :) dopóki nie pożera oleju nie ma się co martwić :P możesz sprawdzić wszystkie przewody układu doładowania być może któryś się przeciera albo intercooler zaczyna puszczać...
Awatar użytkownika
jacb82
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 13 kwie 2012, 20:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: jacb82 »

czyli do mechanika czas znowu podjechać
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: h4cker »

Po co od razu do mechanika i płacić? Wpadłem jeszcze na pomysł żebyś zdjął przewód wchodzący i wychodzący z intercooler'a i sprawdzić jego stan zaolejenia :) jeżeli będą jakieś krople to nie ma się co martwić, jeżeli będzie się olej lał to możesz podejrzewać, że puściły uszczelniacze w turbinie ale nic nie pisałeś, że ubywa Ci oleju... ja wolę najpierw sam sprawdzić a ostatecznie dać komuś... chociaż tak się jeszcze nie zdarzyło :lol:
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: raven_1983 »

Uszkodzona łopatka wirnika = nie ma się czym martwić?

Interesująca teoria... na szczęście nikt mi jej jako prawdy objawionej nie próbował wcisnąć.

Mówiąc wprost dawno gorszego steku bzdur nie słyszałem.

Uszkodzenie łopatki = zmiana wyważenia wirnika = uszczelniacze już mają wypisaną datę śmierci.

Jak turbina pożera olej to jest już zbyt późno aby się martwić.
h4cker
Bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: h4cker »

Nie chce podważać niczyjej wiedzy/doświadczenia ale po 1. nie jedną widziałem w życiu turbinę która miała "ukruszone" końcówki łopatek i jeżdżą do dzisiaj oprócz tego, że głośno gwiżdżą... po 2. turbina nie pada w ciągu jednego dnia tylko jest to zazwyczaj spowolniony proces samozniszczenia... no ale nie ja tu jestem ekspertem! Pozdrawiam
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: raven_1983 »

Ja też widziałem niejeden silnik jeżdżący z pękniętą głowicą... a to tylko nieznaczne uszkodzenie...

Ciągniemy dalej udowadnianie, że uszkodzenie wirnika jest tak nieznaczne jak wielki optymizm i naiwność posiadacza turbiny z uszkodzonym wirnikiem?

Uszczelniacze oczywiście nie padają w ciągu jednego dnia... najpierw są dobre... potem delikatnie puszczają olej... a następnie silnik zamienia się w generator zasłony dymnej.
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Thazek »

Czy kolega już rozwiązał sprawę ze "świszczeniem" ;) bo u mnie też takie coś sie pojawia i przy tym delikatny spadek mocy. :(
sam już nie wiem jak to rozwiązać. Tu masz mój temat i jest bardzo podobny ;)
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=7353
Obrazek
Awatar użytkownika
jacb82
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 13 kwie 2012, 20:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: jacb82 »

nie rozwiazałem
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: siudek »

Panowie, będę nudny - a układ wydechowy DOKŁADNIE sprawdzony? Plecionka szczelna (pod obciążeniem, nie na postoju)? Paski nie są jakieś stare? Różne rzeczy bywają, często głupie. Zanim zabierzemy się za naprawy wielkie, warto przyjrzeć się tym sprawom.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Thazek »

siudek jakie paski? :oops:
Obrazek
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: siudek »

A jakie masz paski w silniku? :] Dobrze, może nieco przekombinowałem, ale nie słyszałem dźwięku, zatem ciężko ocenić po słowach. Wpierw wydech.

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Thazek »

siudek no mam paski od klimy i od alternatora :P
spoko teraz mam dwa tyg urlopu to będę to wszystko przeglądał. 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
jacb82
Bywalec
Posty: 34
Rejestracja: 13 kwie 2012, 20:57
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: jacb82 »

i jak Thazek ??
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Thazek »

Niestety ale nie miałem czasu na to patrzeć i pisk słychać nadal... zależy jak jeżdżę bo czasami nie słychać.
Muszę się wziąć za ten wydech.
Ale wiecznie czasu brakuje... :x
Obrazek
Byczus
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Byczus »

Witam. Problem podobny E39 M57 193KM, z rana kiedy silnik jest zimny i kiedy jest chłodno na dworze, turbina pracuje normalnie, ale od około miesiąca gdy jest ciepło turbina świszczy sporo głośniej niż do tej pory - niepokojący świst zaczyna się od ok. 1600 obrotów i co ciekawe cichnie przy 2500 obrotach :shock:
Przy okazji remontu tylnego zawieszenia, mój mechanik stwierdził, że turbina się powoli kończy, bo prawdopodobnie wirnik się poluzował i już o coś ociera :(
Dodam, że nie zaobserwowałem spadku mocy itp.
fryc
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:40
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: fryc »

sie ma!zdejm przewod z turbiny dolotu powietrza od filtra.niech ktos troszke pogazuje i przysluchaj czy bardziej sfiszczy!
fryc
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 01 lis 2010, 21:40
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: fryc »

zlikwidujesz opor tloczonego powietrza i wyeliminujesz interkoler przewody itd..jak swist ustanie to winne rozstrzelnienie doprowadzajace do kolektora ssacego.
Thazek
Bywalec
Posty: 183
Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Thazek »

To jest ta lepsza wersja, może też być tak,że się łopatka uszczerbiła i głośniej gwiżdże.
Obrazek
Byczus
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 09 lis 2011, 21:20
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E39 3.0d 184KM

Post autor: Byczus »

tylko właśnie na biegu jałowym podczas przygazowania nie słychać podejżanego świstu, tylko podczas jazdy
ODPOWIEDZ