Wskazanie ekonomizera, e34
Moderator: Moderatorzy
Wskazanie ekonomizera, e34
Witam,
Czytając niektóre wypowiedzi na forach typu jazda tdsem w trasie z prędkościami 150-160 ze spalaniem 8l zastanawiam się czy mój nie lubi za bardzo ropy. U mnie ekonomizer już przy ciagłej jeździe licznikowo 105 kmh(100 kmh na gpsie) pokazuje trochę ponad 6l, przy 125 to już blisko 8 jest. Chciałbym się dowiedzieć jakie spalanie pokazuje ekonomizer u Was.
Czytając niektóre wypowiedzi na forach typu jazda tdsem w trasie z prędkościami 150-160 ze spalaniem 8l zastanawiam się czy mój nie lubi za bardzo ropy. U mnie ekonomizer już przy ciagłej jeździe licznikowo 105 kmh(100 kmh na gpsie) pokazuje trochę ponad 6l, przy 125 to już blisko 8 jest. Chciałbym się dowiedzieć jakie spalanie pokazuje ekonomizer u Was.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2008, 15:13 przez no1knowme, łącznie zmieniany 1 raz.
dokładnie, pozatym on przekłamuje, to tylko chilowe spalanie i to takie +/-
Szafy, meble na wymiar, drzwi przesuwane INDECO
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
-
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 21:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Kaliszfornia City
Dokładnie jak koledzy pisza.Ja jadac 100 mialem juz wskazania na ekonomizerze nawet 4 litry
Wazne jest mnostwo rzeczy:
-poziom wcisniecia gazu-moze byc deczko wiecej wcisniety,auto nie przyspieszy a spalanie pokazuje wieksze a jak zdejmniesz tyci noge spalanie spada a auto nadal jedzie z ta sama predkoscia
-rodzaj asfaltu-bylo na fizyce w podstawowce jak bedzie gladki to tez mniej pokaze
-uksztaltowanie terenu-jak z gorki mniej a pod wiecej-wiadomo:)
-no i rowniez kierunek wiatru-w plecy mniej a w ryja wiecej utrzymujac ciagle zalozone 100km/h
-jakosc paliwa-tego chyba nie trzeba tlumaczyc...
-szczelnosc ukladu paliwowego-wiadomo ze silniki BMW sa nie do zajechania ale ich osprzet a zwlaszcza pompy paliwowe to juz inna bajka
Wiec jesli ktos uwaza ze mu za duzo pali to niech zmieni dostawce oleju opalowego lub wkoncu tankuje na stacji
Jesli zmiana stacji nic nie daje to tylko podpiac pod kompa moze faktycznie sie cos przestawilo i trzeba skorygowac.
Nie stety diesel jest bez obslugowy tylko wowczas gdy z nim sie nic nie dzieje A tak na prawde auta w rocznikach ktore posiadamy i z przebiegami ktore posiadaja to ciagle wymagaja opieki.
Wazne jest mnostwo rzeczy:
-poziom wcisniecia gazu-moze byc deczko wiecej wcisniety,auto nie przyspieszy a spalanie pokazuje wieksze a jak zdejmniesz tyci noge spalanie spada a auto nadal jedzie z ta sama predkoscia
-rodzaj asfaltu-bylo na fizyce w podstawowce jak bedzie gladki to tez mniej pokaze
-uksztaltowanie terenu-jak z gorki mniej a pod wiecej-wiadomo:)
-no i rowniez kierunek wiatru-w plecy mniej a w ryja wiecej utrzymujac ciagle zalozone 100km/h
-jakosc paliwa-tego chyba nie trzeba tlumaczyc...
-szczelnosc ukladu paliwowego-wiadomo ze silniki BMW sa nie do zajechania ale ich osprzet a zwlaszcza pompy paliwowe to juz inna bajka
Wiec jesli ktos uwaza ze mu za duzo pali to niech zmieni dostawce oleju opalowego lub wkoncu tankuje na stacji
Jesli zmiana stacji nic nie daje to tylko podpiac pod kompa moze faktycznie sie cos przestawilo i trzeba skorygowac.
Nie stety diesel jest bez obslugowy tylko wowczas gdy z nim sie nic nie dzieje A tak na prawde auta w rocznikach ktore posiadamy i z przebiegami ktore posiadaja to ciagle wymagaja opieki.
-
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 21:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Kaliszfornia City
No i wlasnie Ci to wyjasnilemno1knowme pisze:ojej kolego ale się rozpisałeś, a ja chciałem tylko wiedzieć ile Wam pokazuje przy utrzymywaniu 100kmh na prostej drodze U mnie nie da się jechać stale stówą nawet lekko dodając gazu bo auto powolutku zacznie przyspieszać, najlepiej na tempomacie sprawdzić
Mysle ze juz bardziej dokladnie sie nie da POZDRO
rozumiem i zgadzam się z wszystkim co napisałeś wyżej ale jeżdżąc naszymi tdsami wiemy chyba ile średnio pokazuje ekonomizer przy 100, mi praktycznie zawsze jest to 6 biorąc pod uwage że czasami jest to mniej bądź więcej w zależności od czynników opisanych przez Ciebie wyzej i chciałem się dowiedzieć tylko cyfry ile u Was pokazuje przy utrzymywaniu prędkości 100
-
- Bywalec
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 kwie 2008, 22:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Mikołów ( Śląsk)
Gdy ekonomizer pokazuje ok 5 l/ 100 km to znaczy ze spalanie maleje. średnio mój pali na mieście 9 l a na trasie jadąc ze śląska do Torunia średnio 110km/h spalił mi 5,8 l/h, ale nie przekraczałem tej prędkości. Tyle pokazał mi OBC IV i tyle spalił w rzeczywistości. Normalnie jadąc 2.5 tds pali na trasie ok 7,5 litra. Jeżeli będziesz jezdził tak że ekonomizer bedzie wskazywał ok 5 l to spali ci naprawdę niewiele ale z doświadczenia wiem że trudno taki stan utrzymac bo to nie jazda tylko duszenie auta.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Czyli- jedna kreska,to 2 litry,tak?
Mamy dwa TDSy.Jeden "zaszczepiony"(długo o tym nie wiedziałem),pokazywał przy prędkości do 120km/h 3kreski,czyli 6l/100km.I to nawet sie pokrywało z rzeczywistym zużyciem paliwa.
Drugi,kiedy jeszcze nie był "szczepiony" przy prędkości poniżej 100km/h pokazywał trzy kreski,czyli 6l/100km.Jednak powyżej predkości 100km/h zużycie paliwa niesamowicie rosło.
.
Dzis już nie chcę nawet pamiętać "tego".Na trasie przy 140km/h "potrafił" nawet ponad dychę łyknąć.
Obecnie jest po regeneracji pompy i "szczepieniu".Parametrami zbliżył się do tego pierwszego.
A piszę-"zbliżył" dlatego,że opony ma dużo szersze,więc pali ponad jeden litr więcej na setkę...
Mamy dwa TDSy.Jeden "zaszczepiony"(długo o tym nie wiedziałem),pokazywał przy prędkości do 120km/h 3kreski,czyli 6l/100km.I to nawet sie pokrywało z rzeczywistym zużyciem paliwa.
Drugi,kiedy jeszcze nie był "szczepiony" przy prędkości poniżej 100km/h pokazywał trzy kreski,czyli 6l/100km.Jednak powyżej predkości 100km/h zużycie paliwa niesamowicie rosło.
.
Dzis już nie chcę nawet pamiętać "tego".Na trasie przy 140km/h "potrafił" nawet ponad dychę łyknąć.
Obecnie jest po regeneracji pompy i "szczepieniu".Parametrami zbliżył się do tego pierwszego.
A piszę-"zbliżył" dlatego,że opony ma dużo szersze,więc pali ponad jeden litr więcej na setkę...
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
oszukuje dość dużo ja na tempomacie przy 120km/h mam wskazania 6, a przy tankowaniu wyszło 8 litrów, a dokładnie autostradom na spokojnie przejechałem 105km i tankowanie więc powinno być wiarygodne zlitrażowanie.
a o spalaniu w mieście już nawet nie piszę bo szooook!
a o spalaniu w mieście już nawet nie piszę bo szooook!
Ostatnio zmieniony 11 sty 2009, 22:51 przez DUCHU 77, łącznie zmieniany 1 raz.
JEDYNA SÅUSZNA MARKA BMW
ZOBACZ MOJÄ„ BYÅÄ„ BUNIE
http://www.bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=1162
ZOBACZ MOJÄ„ BYÅÄ„ BUNIE
http://www.bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=1162
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 sty 2009, 10:09
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: mrzeżyno - berlin
zazdroszczę wam takich osiągów, mi moj tds nie bierze mniej niż 10l/100 i co ciekawe od 120km/h do 160km/h a raz czy dwa udalo mi się nawet dobić do 180 km/h wskazania ekonomizera są takie same, czyli 10. zeby nie było jazdę odbywałem na trasie ok 550, 700, i 1200 km po drogach w niemczech i polski, na wszystkich paliwach oprócz opału i jadalnego z biedronki. jak jeżdżę na bio to dodaję dodatki. średnio tygodniowo i w weckendy robię odpowiednio 1200 i 1000 km. nie jestem kierowcą zawodowym i jakby mi autko mniej paliło to bym się cieszył, a z drugiej strony jak bym nie mógł przegonić tych 143 PS to bym nie był zadowolony z tego auta. ważne, że pomimo 220 tys km bez problemu wyciąga swoje fabryczne 208 km/h. ostatnio sam na własne życzenie popadłem w koszta i czeka mnie wymiana sprzęgła i pompy, ponieważ wyciągałem z rowu na wprost lotniska w goleniowie auto jakiegoś dzieciaka - spaliłem sprzęgło, gumy zimówki po jednym sezonie będą do wywalenia i rozszczelniła mi się pompa tzn. od tamtej pory mam wyciek. jak chcecie żeby autko paliło 5 max 7 l/100 km to wydaje mi sie że należaloby najpewniej kupić samochód innej marki z silnikiem 54 kW , ale wtedy o tym co napisałem powyżej bedziecie mogli tylko poczytać. co więcej TDS najlepiej pracują w górnym zakresie obrotów, a pala najmniej jak się dobrze zagrzeja, czyli temperatura silnika delikatnie powyżej normy. pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 21:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Kaliszfornia City
Troche w tym prawdy jest co piszesz.Mianowicie jesli chce sie mic spalanie zedu 5-7l/100 to trzeba od kupic tico od sasiada ale z drugiej strony jezdzac swoim z cieknaca pompa jak z kranika w pierwsze swieto zrobilem 200km i spalil mi wlasnie 7l/100km wiec takie dane sa realne.Oczywiscie jak ktos pisze ze auto mu pali 5l/100km to poprostu jest jebn... No chyba ze podczas pisania mu sie reka omskla po klawiszach bo chcial napisac 5l/50km to moj tez tak spala ale po miescie Jezdzac 160km/h nie wierz w cuda ze auto Ci spali 7l/100km Ja pomomo cieknacej pompy na spalanie nie nazekam.Kumpel ma tedzia i po miescie spala mu 12l/100km tylko on nie oszczedza auta jak ja swojego.Poprostu jezdzi nim jak na warunki 120 tyciecznego miasta przystalo Tak ze jesli ktos twierdzi ze jego tedzio pali 5/100 to albo jezdzi tylko z gorek na jalowym albo jest zdrowo p****...
Pozdrawiam wszystkich twierdzacych ze ich tedzio pali tyle samo co tico sasiada
Mysle ze tym jakze wyszukanym akcetem mozemy zakonczyc te bezsesowna dyskusje o micie spalania TDSów. Ave satan
Pozdrawiam wszystkich twierdzacych ze ich tedzio pali tyle samo co tico sasiada
Mysle ze tym jakze wyszukanym akcetem mozemy zakonczyc te bezsesowna dyskusje o micie spalania TDSów. Ave satan
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Nigdy jakoś tak skrupulatnie nie pilnowałem wskazań komputera(ekonomizera).Jednak po regeneracji pomp zauważyłem,że rzeczywiście więcej pali niż wskazuje na "zegarku".paulo pisze:Błednie pokazuje mi komputer spalanie? Różnica między kompem a tankowaniem to 0,9 l/100km. Stało to sie po wymianie pompy wtryskowej,przed wymiana pokazywał idealnie. e39 TDS 97r.Może ktoś wie co może być???
Być może przy prędkościach do 100-120/h może i by się pokrywało zużycie paliwa ze wskazaniami ekonomizera,ale ja nie umiem tak ospale jeżdzić.
Po prostu nie przejmuję się już tymi wskazaniami.
Ostatnio pojechałem do Polski na święta.Czasem udało mi się pociągnąć do 160-170/h na autostradach,jednak najczęściej prędkość oscylowała 120-140/h.Średnia spalania wychodziła niewiele ponad 8l/100km.(4 lata temu mieściło się w 7l/10km.)
Natomiast na powrocie do IRL,auto było załadowane dość mocno ...przestałem liczyć średnią... ale coś ok.dychy było...pomimo prędkości w porywach 140km/h.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
W E39 komp przed wymianą pompy idealnie wskazywał zużycie i pokrywało mi się z tankowaniem a teraz tak jak pisałem wczesniej 0.9 l zawyża. ps. (mechanik-elektryk) stwierdzil że samo się wyreguluje ale jak narazie zrobiłem 7tys.km po wymianie i jest nadal tak samo. Myśle że to jest kwestia wyregulowania pompy bo mam zmniejszoną dawke i ma być mniej żarłoczny,ale wróce do orginalnego ustawienia bo niewidac efektów.Pozdrawiam wszystkich.
- krzysztoftds
- Bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 18 sty 2009, 13:16
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
zgadzam się z przedmówcami w 100% , spalanie zależy od tego jak mocno butuje się pedał gazu a dokładniej nie chodzi mi o poganianie Buni bo kto tego nie lubi , ale o to że można jeździć dynamicznie i szybko nie wykorzystując non stop pełni możliwości naszej maleńkiej
tutaj macie dowód E39 2,5 TDS AUTOMACIK
tutaj macie dowód E39 2,5 TDS AUTOMACIK
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 cze 2009, 9:35
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: toruń
mam TDS'a od półtorej miesiąca i zdążyłem zrobić nim już ok 5-6 tys km, co zaobserwowałem:
-równa droga 100 km/h ekonomizer-5l/100km
-średnie spalanie w trasie ok 5,5 l i 6,5 l z klimą
-jak na 2,5l i ponad 1500kg masy to symboliczne spalanie i nawet jak jest mocno zapakowany to apatyt na paliwo drastycznie nie wzrasta
Co by offtopu nie było z moich obserwacji wynika że ekonomizer nie przekłamuje. Ale zabójcze znaczenie ma paliwo, tankuję tylko v-power diesel ale jak raz zabrakło go na stacji i byłem zmuszony zatankować zwykłego diesel ekstra to nie mogłem zejść poniżej 6l/100km i auto było bardziej mulaste
to się rozpisałem
-równa droga 100 km/h ekonomizer-5l/100km
-średnie spalanie w trasie ok 5,5 l i 6,5 l z klimą
-jak na 2,5l i ponad 1500kg masy to symboliczne spalanie i nawet jak jest mocno zapakowany to apatyt na paliwo drastycznie nie wzrasta
Co by offtopu nie było z moich obserwacji wynika że ekonomizer nie przekłamuje. Ale zabójcze znaczenie ma paliwo, tankuję tylko v-power diesel ale jak raz zabrakło go na stacji i byłem zmuszony zatankować zwykłego diesel ekstra to nie mogłem zejść poniżej 6l/100km i auto było bardziej mulaste
to się rozpisałem
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Ekonomizer pokazuje tylko spalanie teoretyczne, zależne głównie od ustawienia nastawnika na pompie. Jeśli ustawimy nastawnik tak aby miał większego kopa to spalanie będzie zaniżone.paulo pisze:W E39 komp przed wymianą pompy idealnie wskazywał zużycie i pokrywało mi się z tankowaniem a teraz tak jak pisałem wczesniej 0.9 l zawyża. ps. (mechanik-elektryk) stwierdzil że samo się wyreguluje ale jak narazie zrobiłem 7tys.km po wymianie i jest nadal tak samo. Myśle że to jest kwestia wyregulowania pompy bo mam zmniejszoną dawke i ma być mniej żarłoczny,ale wróce do orginalnego ustawienia bo niewidac efektów.Pozdrawiam wszystkich.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 sty 2010, 22:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: janówek pierwszy
Wskazanie ekonomizera, e34
jesli mozna sie podpiac mam 524td i ekonomizer pokazuje 13litrow:( spalanie rzeczywiste to okolo7litrow chyba sporo