Zmiana płynu chłodzącego
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 mar 2013, 19:59
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Zmiana płynu chłodzącego
Witam serdecznie
Od 3 dni samochod zacza sprawiac problemy z grzaniem kabiny albo wcale nie ogrzewal albo zaczynal bardzo pozno tzn po pol godziny i to lekko.
Pomyslalem ze napewno termostat nie otwiera nawet sprawdzalem stan plynu w zbiorniczku i byl ale dzis rano na zimnym silniku zbiorniczek byl pusty wiec pewnie plyn sie ulotnil bo to jest 3cia zima gdzie plynu nie wymienialem ani nic nie dolewalem wiec mial prawo odparowac wiec dolalem troche wody i juz bylo wszystko ok.
Problem a reczej pytanie mam odnosnie odpowietrzania ukladu bo z uwagi ze plyn ma 3 lata albo lepiej(sam auto mam 3 lata i nie zmienialem plynu)+ dolewka zwyklej wody pewnie niegatywnie moze wplynac na uklad wiec chce zalac go nowym plynem tylko zanim to zrobie chce waszej porady bo nie wiem jak sie odpowietrza czy wogole sie odpowietrza itd bo kiedys mialem e30 na benzynowym silniku i tam o gory na chlodnicy byl korek do odpowietrzania a w ebecnym e36 2.5 tds nie znalazlem takiego koreczka wiec powiedzcie co mam zrobic i jak zeby prawidlowo wymienic plyn
Pozdrawiam i z góry dziekuje za podpowiedzi
MOD: Proszę poprawić nazwę tematu na regulaminową!
Od 3 dni samochod zacza sprawiac problemy z grzaniem kabiny albo wcale nie ogrzewal albo zaczynal bardzo pozno tzn po pol godziny i to lekko.
Pomyslalem ze napewno termostat nie otwiera nawet sprawdzalem stan plynu w zbiorniczku i byl ale dzis rano na zimnym silniku zbiorniczek byl pusty wiec pewnie plyn sie ulotnil bo to jest 3cia zima gdzie plynu nie wymienialem ani nic nie dolewalem wiec mial prawo odparowac wiec dolalem troche wody i juz bylo wszystko ok.
Problem a reczej pytanie mam odnosnie odpowietrzania ukladu bo z uwagi ze plyn ma 3 lata albo lepiej(sam auto mam 3 lata i nie zmienialem plynu)+ dolewka zwyklej wody pewnie niegatywnie moze wplynac na uklad wiec chce zalac go nowym plynem tylko zanim to zrobie chce waszej porady bo nie wiem jak sie odpowietrza czy wogole sie odpowietrza itd bo kiedys mialem e30 na benzynowym silniku i tam o gory na chlodnicy byl korek do odpowietrzania a w ebecnym e36 2.5 tds nie znalazlem takiego koreczka wiec powiedzcie co mam zrobic i jak zeby prawidlowo wymienic plyn
Pozdrawiam i z góry dziekuje za podpowiedzi
MOD: Proszę poprawić nazwę tematu na regulaminową!
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: Zmiana płynu chłodzącego
objętość płyn wzrasta jak się nagrzeje. 3 lata to nie tak dużo, płyny mają chyba okres wymiany 5 lat. Co do grzania to albo zapowietrzony układ (chociaż w dieslach nowszych sam się odpowietrza, w starych może też ), termostat nie trzyma lub elektrozawory się blokują.
Co do płynu w bmw najczęściej stosują prestone lub ori bmw. Może dolej płynu (są mieszalne, dobieraj kolorem) i odpal silnik z odkręconym korkiem od zbiorniczka, jak będą szły bańki powietrza to będziesz to widział.
Co do płynu w bmw najczęściej stosują prestone lub ori bmw. Może dolej płynu (są mieszalne, dobieraj kolorem) i odpal silnik z odkręconym korkiem od zbiorniczka, jak będą szły bańki powietrza to będziesz to widział.
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Re: Zmiana płynu chłodzącego
Może byś problem z elektrozaworkiem od ogrzewania, Spróbuj go rozebrać, pewnie będzie syf w środku...
Bo Możemy Więcej...
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 mar 2013, 19:59
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: Zmiana płynu chłodzącego
a gdzie takiego elektrozaworka szukac?bo szczerze to od kiedy mam ten samochod nic w nim nie dlubalem i nie wiem co gdzie jest i od czego
-
- Bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: Zmiana płynu chłodzącego
Jesli chodzi o fakt odpowietrzania to zalewasz uklad odkrecasz korek od zbiorniczka i odpalasz silnik na włączonym maxymalnie nawiewie na szyby gorącym i pracowac sobie musi dopoki nie zacznie leciec cieple powietrze. jak zacznie leciec to uklad odpowietrzony. Ale jeśli chodzi o to że płyn ci gdzieś ubywa to możesz mieć jakąś nieszczelność układu gdzieś. Co do elektrozaworów to chyba będą przy nagrzewnicy gdzieś ale od nich zależy czy ci w środku leci czy nie. a wydaje mi się że opóźnienie wynikało poprostu z powodu zapowietrzenia układu chłodzenia.
Jeśli chodzi o sama szczelnosc układu gdybyś miał pytania pisz
Jeśli chodzi o sama szczelnosc układu gdybyś miał pytania pisz
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lis 2013, 20:05
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
Re: Zmiana płynu chłodzącego
Witam
Chcialem odswiezyc temat.
Idzie zima i mam problem.
Mianowicie podczas postoju na odpalonym silniku nie leci cieple powietrze z nawiewu lecz podczas jazdy wszystko jest ok cieplutko az milo.
Moze mi ktos powiedziec czy to jest wada czy tak byc powinno?
Pozdrawiam
Chcialem odswiezyc temat.
Idzie zima i mam problem.
Mianowicie podczas postoju na odpalonym silniku nie leci cieple powietrze z nawiewu lecz podczas jazdy wszystko jest ok cieplutko az milo.
Moze mi ktos powiedziec czy to jest wada czy tak byc powinno?
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: Zmiana płynu chłodzącego
wiadome że płyn musi się nagrzać ale skoro jak auto stoi po nagrzaniu i nie wieje to może zapowietrzony jest uklad?
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Zmiana płynu chłodzącego
Jeśli silnik jest nagrzany a nie grzeje na postoju, to są 3 opcje:
-zapowietrzony układ chłodzenia
-skończyła się pompa wody
-przedmuch z komory spalania do układu chłodzenia.
-zapowietrzony układ chłodzenia
-skończyła się pompa wody
-przedmuch z komory spalania do układu chłodzenia.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: Zmiana płynu chłodzącego
Zrób standardowe odpowietrzenie czyli tak
na zimnym silniku uzupełnij płyn do górnego stanu potem odpalasz z otwartym korkiem silnik na 2000obr i czekaj aż załapie temperaturę roboczą lub jak chcesz obserwować strumyczek w zbiorniku skołuj pomocnika do trzymania gazu, jak temperatura wejdzie na pion włączasz ogrzewanie na max ale dmuchawa na minimum bo chcemy usunąć tylko powietrze z nagrzewnicy a nie wychłodzić płyn.
Teraz masz odpowietrzony silnik jak płynu ubędzie to dolewasz rano nie od razu bo zalanie zimnego płynu do gorącego silnika może mieć nieciekawy efekt.
Co do martwej pompy wody to nie uważasz że tadzio by się zagotował?, a przy przedmuchu wywalał płyn chociaż przy zapowietrzeniu też mógł by tak zrobić.
na zimnym silniku uzupełnij płyn do górnego stanu potem odpalasz z otwartym korkiem silnik na 2000obr i czekaj aż załapie temperaturę roboczą lub jak chcesz obserwować strumyczek w zbiorniku skołuj pomocnika do trzymania gazu, jak temperatura wejdzie na pion włączasz ogrzewanie na max ale dmuchawa na minimum bo chcemy usunąć tylko powietrze z nagrzewnicy a nie wychłodzić płyn.
Teraz masz odpowietrzony silnik jak płynu ubędzie to dolewasz rano nie od razu bo zalanie zimnego płynu do gorącego silnika może mieć nieciekawy efekt.
Co do martwej pompy wody to nie uważasz że tadzio by się zagotował?, a przy przedmuchu wywalał płyn chociaż przy zapowietrzeniu też mógł by tak zrobić.
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Zmiana płynu chłodzącego
Przy przedmuchu nie zawsze wywala płyn, czasem musi dostać bardzo dużego obciążenia, typu jazda pod górę z przyczepą.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Re: Zmiana płynu chłodzącego
U mnie płyn bardzo wolno wywalało na początku ( już kupiłem spękany), jak musiałem dolać litr na kilka miesięcy to było dużo, tylko jak jechałem powyżej 150 to potrafił się zgrzać i wydmuchać trochę płynu.....
Bo Możemy Więcej...
-
- Bywalec
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 sty 2015, 23:09
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Re: Zmiana płynu chłodzącego
Piszemy i żyjemy Jeszcze całkowicie to forum nie umarło....kubacyg1 pisze:Jak piszecie tu jeszcze czy już nie.Jakoś panuje tu posucha. Dajcie znaka.
Bo Możemy Więcej...