Zmiana płynu chłodzącego

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

diger87
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2013, 19:59
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: diger87 »

Witam serdecznie
Od 3 dni samochod zacza sprawiac problemy z grzaniem kabiny albo wcale nie ogrzewal albo zaczynal bardzo pozno tzn po pol godziny i to lekko.
Pomyslalem ze napewno termostat nie otwiera nawet sprawdzalem stan plynu w zbiorniczku i byl ale dzis rano na zimnym silniku zbiorniczek byl pusty wiec pewnie plyn sie ulotnil bo to jest 3cia zima gdzie plynu nie wymienialem ani nic nie dolewalem wiec mial prawo odparowac wiec dolalem troche wody i juz bylo wszystko ok.
Problem a reczej pytanie mam odnosnie odpowietrzania ukladu bo z uwagi ze plyn ma 3 lata albo lepiej(sam auto mam 3 lata i nie zmienialem plynu)+ dolewka zwyklej wody pewnie niegatywnie moze wplynac na uklad wiec chce zalac go nowym plynem tylko zanim to zrobie chce waszej porady bo nie wiem jak sie odpowietrza czy wogole sie odpowietrza itd bo kiedys mialem e30 na benzynowym silniku i tam o gory na chlodnicy byl korek do odpowietrzania a w ebecnym e36 2.5 tds nie znalazlem takiego koreczka wiec powiedzcie co mam zrobic i jak zeby prawidlowo wymienic plyn
Pozdrawiam i z góry dziekuje za podpowiedzi
MOD: Proszę poprawić nazwę tematu na regulaminową!
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: Bartos »

objętość płyn wzrasta jak się nagrzeje. 3 lata to nie tak dużo, płyny mają chyba okres wymiany 5 lat. Co do grzania to albo zapowietrzony układ (chociaż w dieslach nowszych sam się odpowietrza, w starych może też ), termostat nie trzyma lub elektrozawory się blokują.
Co do płynu w bmw najczęściej stosują prestone lub ori bmw. Może dolej płynu (są mieszalne, dobieraj kolorem) i odpal silnik z odkręconym korkiem od zbiorniczka, jak będą szły bańki powietrza to będziesz to widział.
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: gummiss11 »

Może byś problem z elektrozaworkiem od ogrzewania, Spróbuj go rozebrać, pewnie będzie syf w środku... 8)
Bo Możemy Więcej...Obrazek
diger87
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 20 mar 2013, 19:59
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: diger87 »

a gdzie takiego elektrozaworka szukac?bo szczerze to od kiedy mam ten samochod nic w nim nie dlubalem i nie wiem co gdzie jest i od czego
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: humanlife »

Jesli chodzi o fakt odpowietrzania to zalewasz uklad odkrecasz korek od zbiorniczka i odpalasz silnik na włączonym maxymalnie nawiewie na szyby gorącym i pracowac sobie musi dopoki nie zacznie leciec cieple powietrze. jak zacznie leciec to uklad odpowietrzony. Ale jeśli chodzi o to że płyn ci gdzieś ubywa to możesz mieć jakąś nieszczelność układu gdzieś. Co do elektrozaworów to chyba będą przy nagrzewnicy gdzieś ale od nich zależy czy ci w środku leci czy nie. a wydaje mi się że opóźnienie wynikało poprostu z powodu zapowietrzenia układu chłodzenia.
Jeśli chodzi o sama szczelnosc układu gdybyś miał pytania pisz
diger8787
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2013, 20:05
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: diger8787 »

Witam
Chcialem odswiezyc temat.
Idzie zima i mam problem.
Mianowicie podczas postoju na odpalonym silniku nie leci cieple powietrze z nawiewu lecz podczas jazdy wszystko jest ok cieplutko az milo.
Moze mi ktos powiedziec czy to jest wada czy tak byc powinno?
Pozdrawiam
humanlife
Bywalec
Posty: 201
Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: humanlife »

wiadome że płyn musi się nagrzać ale skoro jak auto stoi po nagrzaniu i nie wieje to może zapowietrzony jest uklad?
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: N2O »

Jeśli silnik jest nagrzany a nie grzeje na postoju, to są 3 opcje:
-zapowietrzony układ chłodzenia
-skończyła się pompa wody
-przedmuch z komory spalania do układu chłodzenia.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: GuLuN »

Zrób standardowe odpowietrzenie czyli tak
na zimnym silniku uzupełnij płyn do górnego stanu potem odpalasz z otwartym korkiem silnik na 2000obr i czekaj aż załapie temperaturę roboczą lub jak chcesz obserwować strumyczek w zbiorniku skołuj pomocnika do trzymania gazu, jak temperatura wejdzie na pion włączasz ogrzewanie na max ale dmuchawa na minimum bo chcemy usunąć tylko powietrze z nagrzewnicy a nie wychłodzić płyn.
Teraz masz odpowietrzony silnik jak płynu ubędzie to dolewasz rano nie od razu bo zalanie zimnego płynu do gorącego silnika może mieć nieciekawy efekt.
Co do martwej pompy wody to nie uważasz że tadzio by się zagotował?, a przy przedmuchu wywalał płyn chociaż przy zapowietrzeniu też mógł by tak zrobić.
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: N2O »

Przy przedmuchu nie zawsze wywala płyn, czasem musi dostać bardzo dużego obciążenia, typu jazda pod górę z przyczepą.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: gummiss11 »

U mnie płyn bardzo wolno wywalało na początku ( już kupiłem spękany), jak musiałem dolać litr na kilka miesięcy to było dużo, tylko jak jechałem powyżej 150 to potrafił się zgrzać i wydmuchać trochę płynu.....
Bo Możemy Więcej...Obrazek
Artur Wrocław
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 22 sty 2015, 23:09
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: Artur WrocÅ‚aw »

dajemy znaka :lol: .
http://bmw-diesel.pl/forum/viewforum.php?f=24
polecam na poczatek pkt.3 :wink:
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Zmiana płynu chłodzącego

Post autor: gummiss11 »

kubacyg1 pisze:Jak piszecie tu jeszcze czy już nie.Jakoś panuje tu posucha. Dajcie znaka.
Piszemy i żyjemy :D Jeszcze całkowicie to forum nie umarło.... :mrgreen:
Bo Możemy Więcej...Obrazek
ODPOWIEDZ