[e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrotach

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
chudy89pl
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 06 paź 2011, 14:01
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

[e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrotach

Post autor: chudy89pl »

Witam. Mam problem z moją bunią, mianowicie od pewnego czasu stała się strasznie mułowata - bardzo brakuje jej mocy, jest to nad wyraz odczuwalne :/ jednak dużo bardziej martwiącym mnie objawem jakiejś usterki jest fakt, że przy wyższych obrotach (raz to będzie ok 3,500 rpm, raz już przy 2,500), przy mocniejszym wdepnięciu gazu - jakby gasł silnik. momentalnie następuje przyhamowanie auta jak przy hamowaniu silnikiem, obroty sobie spadają do zera i nic nie reagują na dalsze wciskanie gazu. dopiero gdy wcisnę sprzęgło, żeby obroty spadły do obrotów biegu jałowego - mogę znowu dodać gazu itp.

panowie, umówmy się że o ile brak mocy może być skutkiem ubocznym czegoś, o tyle takie dławienie silnika zapędziło mnie na skraj załamania - wystarczyło jedno wyprzedzanie, żebym zapomniał o tej przypadłości - od tej pory strach wyprzedzać a biegi zmieniam max przy 2,500rpm :/ dodatkowo powiem, że dziennie dojeżdżając do pracy robię ponad 50km autostradą, czyli de facto jadąc ok 120-130km/h silnik kręci się w okolicach tych 2,500 : / więc często mnie tak dławi, co nie jest zbyt komfortowe, tym bardziej z zaskoczenia

wczoraj wyczyściłem egr + wymieniłem jeden wężyk który łączył egr z blokiem silnika, bo był sparciały. miałem nadzieję, że objawy ustąpią - a tu nic tylko to samo :/ auto nie kopci
#BMW E36 Touring 325tds Individual
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: @ctiv »

egr nie laczy zaden wezyk z blokiem silnika
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Awatar użytkownika
chudy89pl
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 06 paź 2011, 14:01
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: chudy89pl »

O_o z egr wychodzą mi dwa króćce - jeden na samym końcu, po prawej (stojąc przed autem) w miejscu gdzie egr przypomina grzybek, z niebieskim paskiem - on idzie do czujnika doładowania przy filtrze paliwa. drugi jest trochę bliżej i łączy się on właśnie z blokiem silnika, zaraz pod głowicą - jest on poprowadzony zaraz pod metalową rurką z turbiny, która idzie do egr'u
  Powód edycji: dodam, że parę dni temu zauważyłem, że ten niebieski wężyk mi się wypiął... po podłączeniu go z powrotem - auto odzyskało wigor, ganiało jak wcześniej - do momentu złapania pierwszej 'zadyszki' - tak jak mnie odcięło i i wyhamowało silnik, tak dalej zamula (oczywiście pierwsze co zrobiłem to stanąłem i sprawdziłem te wężyk, bo myślałem, że to on jest problemem - ale był na swoim miejscu)
#BMW E36 Touring 325tds Individual
pitt49
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: pitt49 »

A komputer podłączałeś? Tak na chybił trafił obstawiam przepływomierz. Jak masz blisko podjedź do chłopaków do Pyskowic. Zrobią ci na miejscu za stówkę. Ja u nich wymieniałem przepływkę przy takich samych jak ty objawach. Teraz od 2 miesięcy jest gitara. Jeszcze jedno mi się przypomniało. Zanim tam czy też gdzie indziej podjedziesz odłącz przepływomierz i zobacz efekty. Z resztą jest na ten temat na forum. Pzdr
Awatar użytkownika
chudy89pl
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 06 paź 2011, 14:01
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: chudy89pl »

na całe szczęście pracuję w ASO BMW lol tylko nieszczęście w tym szczęściu polega na tym, że żeby nie zostać skasowanym za 'oficjalną' naprawę tego, z doskoku z chłopakami zaczęliśmy badać temat ;p

komputer dzisiaj pokazał błędy związane z powietrzem, (zabij mnie, nie pamiętam dokładnie jak to brzmiało) w każdym bądź razie wykluczyłem do tej pory zepsuty egr - zaślepiłem go i zarówno na podpiętym czujniku nadciśnienia jak i podpiętym - objawy są te same ;/

jak możesz to podaj na PW namiary na tych 'chłopaków z pyskowic' - jestem z Bytomia, więc daleko nie mam ;)
#BMW E36 Touring 325tds Individual
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: tdbezs »

Nastawnik, nastawnik, nastawnik :(
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: carl0s »

Ludzie, czy was wszystkich pogło dokumentnie? Jaki k**** nastawnik? Chudy ty robisz w ASO BMW? "Jezus k**** Ja p******", nie chcę nic mówić więcej, bo jestem modem i nie powinienem, ale widze, że was tam więcej takich niebywałych mechaników jest, skoro nie ogarnęliście podstaw diesla, już nie mówię, że TDS, ale DIESLA ogólnie.

Weź wywal te węże które masz łączące EGR i cokolwiek pod maską, nie zadawaj głupich pytań, po prostu je wyjeb, i teraz tak: podłączasz króciec znajdujący się w kolektorze dolotowym OD SPODU - musisz go połączyć z czujnikiem ciśnienia doładowania znajdującym się na kielichu strony kierowcy. CZUJNIK JEST ZA KIELICHEM, bliżej ściany grodziowej, jego wlot skierowany jest ku dołowi, przed kielichem masz zawór regulacji AGR, i póki co olewasz go.

Zrób jak mówię, nie pomijaj niczego, nie zadawaj głupich pytań, poszukaj dobrze króćca w kolektorze dolotowym, wykręć go jak będziesz miał wątpliwości.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
pitt49
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: pitt49 »

Namiary na Pyskowice - 513 123 702 i 601 505 944. Nie pamiętam ulicy, ale jest to droga wylotowa w kierunku A4 przez Niewiesze, Pławniowice.
Awatar użytkownika
chudy89pl
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 06 paź 2011, 14:01
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: chudy89pl »

carl0s pisze:Ludzie, czy was wszystkich pogło dokumentnie? Jaki k**** nastawnik? Chudy ty robisz w ASO BMW? "Jezus k**** Ja p******", nie chcę nic mówić więcej, bo jestem modem i nie powinienem, ale widze, że was tam więcej takich niebywałych mechaników jest, skoro nie ogarnęliście podstaw diesla, już nie mówię, że TDS, ale DIESLA ogólnie.

Weź wywal te węże które masz łączące EGR i cokolwiek pod maską, nie zadawaj głupich pytań, po prostu je wyjeb, i teraz tak: podłączasz króciec znajdujący się w kolektorze dolotowym OD SPODU - musisz go połączyć z czujnikiem ciśnienia doładowania znajdującym się na kielichu strony kierowcy. CZUJNIK JEST ZA KIELICHEM, bliżej ściany grodziowej, jego wlot skierowany jest ku dołowi, przed kielichem masz zawór regulacji AGR, i póki co olewasz go.
zluzuj troszkę, ok? bo spiąłeś się jak guma w majtkach, a wszystko niepotrzebnie. co do czujnika o którym mówisz - sprawdzałem to w ten sposób, wciąż to samo.
#BMW E36 Touring 325tds Individual
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: tdbezs »

chudy89pl pisze:obroty sobie spadają do zera i nic nie reagują na dalsze wciskanie gazu. dopiero gdy wcisnę sprzęgło, żeby obroty spadły do obrotów biegu jałowego - mogę znowu dodać gazu itp.
no właśnie, tym się zasugerowałem, nie spinając się jak carl0s- spokojnie bo żyłka pęknie. A teraz do rzeczy- przy gwałtownym przyspieszeniu i wciśnięciu sprzęgła auto przestaje reagować na gaz i obroty spadają aż do biegu jałowego i dopiero teraz można znowu dodać gazu... i teraz tak: jeżeli tak jest to nie masz co szukać tylko znajdź inny nastawnik, bądź możesz próbować naprawiać swój. Męczyłem się z czymś takim w omedze 2.5 td, i zmieniałem egr, zaślepiłem, przepływomierze podmieniałem, na kompa- sprawdzanie dawki, przestawianie zapłonu na 100 sposobów, sprawdzanie czujników- jednym słowem jaja- zmieniłem nastawnik-ręką odjął- o temacie zapomniał. Pozdrawiam, mam nadzieję, że troszkę pomogłem. :)
Awatar użytkownika
chudy89pl
Świeżak
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 06 paź 2011, 14:01
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: chudy89pl »

panowie, pozwolę sobie odkpać temat. odpięta przepływka sprawiła, że autu wrócił wigor - zdecydowanie przepływka jest powodem dla którego auto muliło... problem jednak w tym, że auto dalej odcina przy 2,5 : /

komputer wyczytał błędy ze sterownika silnika - błąd wtrysku sterującego - sporadzyczne zwarcie masy (mam lekko uszkodzoną izolację na przewodach) i błąd tempomatu (którego co najlepsze nie mam).

sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć, a niestety nie stać mnie na to, żeby wymieniać po kolei wszystko z osprzętu w nadziei, że w końcu trafię na felerną pompę/przełypwkę/czujnik/c*** :/
#BMW E36 Touring 325tds Individual
Awatar użytkownika
jaroblazej
Bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 18 sty 2011, 23:53
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Re: [e36] 325tds spadek mocy + odcięcie przy wyższych obrota

Post autor: jaroblazej »

chudy89pl pisze:na całe szczęście pracuję w ASO BMW
A przepraszam kim Ty w tym ASO jesteś? Po Twoich wpisach można wywnioskować, że chyba kucharzem :lol:
Co do Twoich kumpli to rozumiem, że też chyba nie mechanicy...:?:
Ja mam znajomego, który robi auta w garażu, po pracy.. Oprócz niebywałej wiedzy ma WSZYSTKO co potrzebne do diagnostyki i naprawy. Jeśli potrzebuje coś co może założyć żeby sprawdzić i przetestować to na drugi dzień ma. Też pracuje w ASO BMW i po porostu czegoś tu nie rozumiem...
ODPOWIEDZ