[e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

[e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

Witam
Jakiś czas temu zaczeło mi wywalać płyn chłodzący przez korek przy jezdzie 160km/h ale nie zawsze.
Korek wymieniłem i problem znikł ale pozniej zaczeło mi ubywać płynu nie wiele ale ubywało.
Dwa dni temu przed jazdą sprawdzam stan i brakowało dużo płynu uzupełniłem 2 litry :shock: po jezdzie gdzieś 30km ubyło troche wiec dolałem i pomyślałem że gdzieś może być wyciek wracałem do domu już i zauważyłem dym z pod maski a tu dziura w górnym przewodzie chłodzenia i płyn tryskał na silnik.
Pytanie:
wywalało przez korek płyn bo korek był zły?
czemu pękł wąż? cisnienie za duże?
znawca nie jestem ale brat straszy mnie uszczelką pod głowicą.
Obrazek
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: Mamamuszi »

Raczej tak,ale dla świętego spokoju sprawdził bym;
-drożność przewodu przelewowego chłodnicy
-drożność chłodnicy
-pompę cieczy chłodzącej
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

Mamamuszi pisze:Raczej tak,ale dla świętego spokoju sprawdził bym;
-drożność przewodu przelewowego chłodnicy
-drożność chłodnicy
-pompę cieczy chłodzącej
Raczej tak? czyli coś z głowicą?
i jak mam to sprawdzić?
jakieś instrukcje poproszę mam czas to sprawdze.
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: Mamamuszi »

Zacznij od tego co pisałem,bywa że ulatują łopatki wirnika pompki.Ciekawe że temperatura nie rośnie.Uszczelka siada najczęściej z powodu krzywienia się głowicy a ta z kolei siada przy niewłaściwej eksploatacji, tj.przy gwałtownych zmianach temperatury.
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

temperatura w normie cały czas,nie wiem czy tak szybko powinien sie grzac ale po przejechaniu 7-9km wskazówka była w pionie przy normalnej jezdzie. nigdy na zimnym nie szalałem do póki wskazówka wody nie była w pionie nawet 2 tys.obr/min nie przekraczałem :wink:
głowice juz wymieniałem 9tys km temu ale wtedy to płyn znikał na oczach i dymił na biało a spalin teraz nie było w płynie.
jak możesz to opisz co na początek sprawdzic opisac to.
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: Mamamuszi »

Zazawyczaj na rynku wtórnym,chodzą głowice regenerowane [spawane],taka głowica chlaśnie prędzej czy póżniej,to jest norma,nigdy bym takiej nie montował.Jak temperatura nie rośnie,to pojeżdził bym trochę bez korka,póki problem się nie nasili,będzie sprawa jasna,jeśli chcesz się przekonać co jest grane.Porządnie to głowicę można sprawdzić tylko pod ciśnieniem na specjalnym oprzyrządowaniu.
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

ja kupiłem głowice od kolesia co swoim wjechał do wody wymieniał silnik,zapomniałem ze ja miałem kolektor ssący plastikowy no i też musiałem kolektor dokupić aluminiowy. głowica była sprawdzana moja pękła na piątym tłoku 2cm mechanik mówił żebym ją na allegro wystawił jako sprawną :lol: taki cham to nie jestem poszła na złom za 50zł.
Mamamuszi obstawiasz na głowice?
bo jeszcze było tak co do kolektora ssącego przy plastikowym był zawór EGR przy alu nie było ale mechanik tak manipulował że jest ten zawór ale jak już nie jest ori to wymiary się zmieniły i dolny króciec zaworu jest na wprost przewodu chłodniczego i go trochę przygniatał pęknięcie jest w okolicach własnie tego króćca myśle że to też mogła być przyczyna pęknięcia. niewiem takie mam przypuszczenia
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: Mamamuszi »

W miejsce korka,nałóż np. rękawicę gumową,nie chirurgiczną,szczelnie przywiąż.Po odpaleniu silnika ,do pewnego stopnia ów munsztung rozedmie się.Jeśli będzie nadymał się non stop, do pęknięcia ,to masz pewność iż ciśnienie rozprężania przenika do układu chłodzenia.Innym sposobem jest badanie chłodziwa na obecność spalin,robią to co poniektóre warsztaty.
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: Mamamuszi »

Mamamuszi pisze:W miejsce korka,nałóż np. rękawicę gumową,nie chirurgiczną,szczelnie przywiąż.Po odpaleniu silnika ,do pewnego stopnia ów munsztung rozedmie się.Jeśli będzie nadymał się non stop, do pęknięcia ,to masz pewność iż ciśnienie rozprężania przenika do układu chłodzenia.Innym sposobem jest badanie chłodziwa na obecność spalin,robią to co poniektóre warsztaty.
Wywalało Ci nakrętką,musiały węże być twarde jak u mnie 40-ści lat temu.Przy sprawnym układzie nic się nie dzieje nawet bez nakrętki.Oczywiście przy ludzkiej jeżdzie.
Psia kość zamiast edytuj wcisnąłem cytuj będą rózgi od moda oj będą.SORRY
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

Mamamuszi pisze:
Mamamuszi pisze:Wywalało Ci nakrętką,musiały węże być twarde.
twarde? były twarde jak mi głowica pękła w zeszłym roku, teraz nie były tak twarde.
test spalin był,śladów na oleju nie ma,kopcenia niema więc jeszcze jakies objawy uszkodzonej głowicy mogą być inne?
termostat może też mieć w tym jakiś udział?
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: Mamamuszi »

smuz pisze:
Mamamuszi pisze:
Mamamuszi pisze:Wywalało Ci nakrętką,musiały węże być twarde.
twarde? były twarde jak mi głowica pękła w zeszłym roku, teraz nie były tak twarde.
test spalin był,śladów na oleju nie ma,kopcenia niema więc jeszcze jakies objawy uszkodzonej głowicy mogą być inne?
termostat może też mieć w tym jakiś udział?
W relacji głowica-układ chłodzenia znamiennym jest ;
-wzrost ciśnienia
-wzrost temperatury
-zapowietrzanie
-wyrzucanie płynu
Przy uszkodzeniu termostatu,temperatura jest za mała,albo za duża.Przy zablokowanym termostacie i niedrożnym przelewie teoretycznie mogło by dojść do wyrzucania płynu ale równocześnie rosła by temperatura.
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

przewód termostatu raz był zimny raz cipeły
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: Mamamuszi »

smuz pisze:przewód termostatu raz był zimny raz cipeły
I dobrze
Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: Tomek 85 »

smuz pisze: jeszcze jakies objawy uszkodzonej głowicy mogą być inne?
Mogą 2,5 roku temu zaczeło mi gotować płyn i u mnie wywalało go nakrętką, wszystko drożne, termostat sprawny, pompa wody ok.
Wymieniłem korek trzykrotnie na nowy oryginalny ,pompę wody,termostat i wszystko było ok dopóki korek nie został dokręcony. Podejrzenie padło na głowice-test płynu na obecność spalin tego nie potwierdził..... Jeździłem z popuszczonym korkiem i zrobiłem 20 tys km międzyczasie uzupełniając może 5l. weszło na to 20 tys.
Węży po zakręceniu korka nie dało się ścisnąć twarde jak kamień. Odkamieniałem nawet chłodnice wymieniłem Visco żeby mieć zupełną pewność że wszystko jest ok. Wkońcu przy popuszczonym korku wywaliło płyn. Uzupełniłem i zrobiłem jeszcze z 2 tys zanim pojechałem znowu na test spalin w płynie i wyszło że są, więc zwaliłem głowice poszła do spawania widoczne były pęknięcia w okolicach komór zawirowań. Głowica wróciła jak nówka założyłem i znowu zaczeły się problemy. Odesłałem ją do sprawdzenia okazało się że jest szczelna i wszystko cacy, wkurzyłem się założyłem inną głowice sprawną nie spawaną- i co dalej problem występował... Jedyna myśl jaka wpadła mi do głowy to że tuleja może być któraś pęknięta bo innej opcji już raczej nie ma.
W sumie z tą usterką jeżdżąc z popuszczonym korkiem zrobiłem już ok 60 tys km od czasu do czasu dolewając troszkę płynu gdy pojawiał się komunikat że jest go za mało. Gdy dokręce korek, przejade 30-40 km i go zagotuje. Obiawy są co najmniej dziwne co gorsza nie znam do dnia dzisiejszego ich przyczyny :idea:

Przez jakieś 2 miesiące układ chłodzenia zalany był nawet samym octem, później wypłukany wodą, zalany wodą destylowana- i tak 3 zmiany na miesiąc by wypłukać cały syf z układu.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę o sugestie co jeszcze można sprawdzić i co podejrzewać ?
W styczniu zakupiłem drugi kompletny i sprawny silnik czeka na całkowitą destrukcje obecnego.
Auto ma moc nie słabnie- zapierdziela jak głupie- tylko że z popuszczonym korkiem i nie wiadomo jak długo :roll:
Obrazek
pitt49
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: pitt49 »

Gdyby była uszkodzona któraś tuleja to chyba byłby płyn w oleju! Wydaje mi się, że trzeba by sprawdzić równość powierzchni bloku silnika a także samą uszczelkę głowicy. Innej opcji nie ma. Może spróbuj dać gdzie indziej tą głowicę to sprawdzenia. Pzdr
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

przewod zamontowany jutro dotrze plyn. zobaczymy czy bedzie ubywac. kolega wyzej i tak duzo km robil bez awari.
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

no wszystko jak narazie gra uklad zalany waz nie jest twardy plynu nie ubywa jak narazie ale zauwazylem ze wczesniej w zbiorniczku nie wracal plyn tym malym wezykiem to teraz jest dobrze czy zle?
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: GuLuN »

Tym małym wężykiem musi wracać płyn to przewód przelewowy odpowietrza układ jak jest nie drożny to możesz mieć szopki.
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: smuz »

wczesniej mi nie wracal to mogla byc przyczuna wywalania przez korek?
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód

Post autor: clubGRANT »

Jeśli nie wraca to tak, w każdym sprawnym po uruchomieniu nawet zimnego silnika i po odkręceniu korka zbiorniczka płynu wyrównawczego już płyn leci wężykiem powrotnym cały czas czy zimny czy ciepły.
Ważna sprawa - korek na na dnie ciśnienie - ma być 140 bar jak ktoś ma zamiennik lub większe wartość to mogą być problemy.
ODPOWIEDZ