Luzy na kierownicy e34 TDS

Tematy związane z mechaniką, zawieszeniem, karoserią i innymi sprawami w pojazdach BMW (nie związane z silnikiem i nie pasujące do reszty działów).

Moderator: Moderatorzy

urbiandobri
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 27 lut 2014, 9:37
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Luzy na kierownicy e34 TDS

Post autor: urbiandobri »

Mam pytanie. Mam luz wyczuwalny na ramieniu przy przekładni. Na zdjęciu nr. 10. I teraz pytanie. Z czego wynikać może luz i co należało by wymieniać. Samo ramię czy regeneracja przekładni?
Załączniki
4.png
4.png (9.99 KiB) Przejrzano 6395 razy
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Luzy na kierownicy e34 TDS

Post autor: gummiss11 »

Teraz kwestia czy luz jest między 10, a sworzniem z nakrętką 8, czy między elementem 10, a przekładnią? Jeśli pierwszy przypadek to wymiana drążka 9, jeżeli drugi to może da się skręcić śrubę 11 Jeśli natomiast przekładnia ma luz to na niej jest śrubka do zlikwidowania luzu, można spróbować dokręcić ;)


Obrazek
Śruba jest od góry, należy przytrzymać imbusem szpilkę i kluczem poluźnić nakrętkę zabezpieczająca, potem z wyczuciem dokręcić imbusem o ćwierć obrotu i ponownie za kontrować nakrętką. Po całej operacji trzeba sprawdzić czy da radę skręcić kierownicą do końca w obie strony bo jeśli się przykręci za mocno to nie będzie luzu, ale i ruch kierownicą będzie ograniczony..........

Jeśli nadal będzie luz to dokręcamy do skutku sprawdzając czy jest swobodny ruch kierownicy ;)
Bo Możemy Więcej...Obrazek
urbiandobri
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 27 lut 2014, 9:37
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Luzy na kierownicy e34 TDS

Post autor: urbiandobri »

Dziś spróbuję odkręcić śrubę 11. Jeśli to nie pomorze to oby nie przekładnia.
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Re: Luzy na kierownicy e34 TDS

Post autor: wojtek_blekitny »

Poproś kogoś o skręcanie kołem kierownicy na postoju (wył. silnik) tylko tyle, na ile luz pozwala.
Jeżeli kolumna wchodząca do przekładni będzie się obracać, a wał wychodzący z przekładni (ten z wielowypustem, na który nakłada się ramię nr 10) nie, to problem leży w przekładni. I nic w tym dziwnego...standard w E34, która to już do młodych aut nie należy.
Regeneracja przekładni z E34 (jeśli nie masz servotronica) to koszt ok 400-500zł.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
pikofm
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn / Gdańsk

Re: Luzy na kierownicy e34 TDS

Post autor: pikofm »

Spróbuj skasować luz na przekładni
ODPOWIEDZ