dolot i wylot 318 tds

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Buczek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:28
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie

dolot i wylot 318 tds

Post autor: Buczek »

Witam,
chciałem usprawnić swojego niewielkiego tds'a, wiem że nie jest to silnik wyczynowy, ale jak na pierwszy samochód bardzo sobie go chwale :)

po pierwsze zastanawiałem się co można zrobić z dolotem, a mianowicie, wiem że filtr powietrza który jest umieszczony na bloku silnika nie jest najlepszym sposobem na dostarczenie zimnego powietrza do dolotu. jak to jest z założeniem filtra stożkowego? kilka osób mówiło mi, że razem ze skrzynką filtra jest przepływomierz, można go łatwo ominąć lub przenieść na nowy dolot czyli rurę pomiędzy stożkiem, a turbo?

sprawa numer dwa. intercooler, po co mi on jest jak jest tak zastawiony wszystkimi możliwymi plastikami, że ciężko żeby coś do niego dolatywało w czasie jazdy, jest to wersja z klimą to jeszcze chłodnica przesłania trochę. co myślicie o przełożeniu go przed wentylator od klimy czyli do samego zderzaka? myślę, że głupio bym nie zrobił, może się mylę ;)

sprawa numer trzy. wydech. z tego co zauważyłem kat albo jest wypalony i dużo nie zostało albo go w ogóle nie ma, chociaż puszka została, ale może tylko na przeglądy, a do tego tłumik ostatni i tak czeka wymiana, bo poprostu przyłapała go ruda i pognił trochę, a któryś z właścicieli poprzednich dopasował do od innego samochodu :D zastanawiam się nad pełnym przelotem i tu pytanie, czy bardzo będzie głośno po wywaleniu wszystkiego? odnośnie przeglądów nie będzie problemów, a dla pewności nad miejscem kata wyspawam puszkę i na miejscu tłumika to samo, a przez środek sama rurka, no i jakiej średnicy też dobre pytanie :)

trochę was namęczyłem czytaniem, ale mam nadzieję, że pomożecie koledze z dieslem :)

Pozdro.
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: carl0s »

wszystkie trzy punkty są do d***. W 318tds nie ma przepływomierza, więc nie ma co przenosić. Filtr montowany w puszce na obudowie zaworów to jeden z najwydajniejszych systemów filtracji - powierzchnia filtra nie powoduje zaburzeń i zawirowań powietrza w dolocie, to raz, dwa - ta obudowa filtra to także tłumik szmerów oraz część systemu odmy - jak sobie z tym poradzisz? Ponadto jak myślisz, konstruktorzy BMW dali d*** konstruując ten system zasilania w powietrze w ten sposób?
Intercooler fmic? A po co? Chcesz rozumiem podnieść pojemność układu dolotowego, nie zwiększając ciśnienia doładowania ani spoolu sprężarki? Czyli co chcesz uzyskać? Większego laga na starcie? W 318tds ten lag i tak jest spory, chcesz rozumiem, żeby silnik budził się do życia przy 3000 rpm?
Przelot? A co on da? W sensie, zdajesz sobie sprawę, że każdy ukłąd wydechowy jest liczony dla danego silnika i ma odpowiednie parametry, żeby pracować? Inaczej, wiesz, że wydech to urządzenie, wykonujące pracę? Jak nie wiesz, to poczytaj, dowiesz się, że nie ma sensu tego ruszać.

Jak już tak chcesz się bawić w tuning, to wydaj mądrze 300 pln, i zamów sobie chip od Bagora tu z forum - robi robotę pięknie, i Bagor, i chip.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Buczek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:28
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Buczek »

dobra, może nie wszystkie punkty są idealne, a od czegoś to forum jest, żeby ten co już coś wie pomógł innym.

z tą odmą jeszcze się bliżej nie zastanawiałem, ale jeśli bym miał przerabiać to coś by się wymyśliło, bo napewno się da

IC raczej moim zdaniem nie zwiększyłby laga z okolo 1,8k obrotów nagle na jakieś 3k, bo jedynie co by brakło to rurki od turbo do IC dlugości max 5cm z tego co się już zoriętowałem i wymierzyłem i myślę że nie będzie to aż tak odczuwalne, może sie nadal mylę

odnośnie wydechu to napewno to jest liczone pod dany silnik, ale jeśli przelot nic by nie dawał to coś mi sie wydaje że nikt by tego nie robił, bo po co? a jeśli jednak ludzie to robią to ma coś na rzeczy. tak wiem, że robią to najczęściej do silników które są modyfikowane np wiekszym turbo czy "chipem", ale dla serii też to robią i pomaga :)

zobaczymy, może jeszcze ktoś coś do tego tematu doda od siebie ;)
Morti
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:32
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Morti »

G... Prawda , przelot rob śmiało, liczenie wydechowy koledze się z benzynami pomylilo, w turbodieslu tej generacji co tds to przelot jest nawet wskazany chyba ze kogoś stać na nowego kata, ja mialem przelot z końcowym typu mugen i fajnie mruszal i sapał, z przeglądami nie miałem problemów i na sondzie normy spełniał, a turbina ladniej się skręcała i reagowała na gaz

Co do przeróbki na stożek, robi się problem z odma, dlatego ja miałem filtr Kingdragona, nawet mam go jeszcze w garażu jak chcesz to pisz PW to dogadamy się

Co do przesuwania IC to niema większego sensu, lepiej zapodać chipa na 115KM
Buczek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:28
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Buczek »

a jeszcze pytanie odnośnie odmy, bo wiem że jest coś takiego jak filtr odmy, taki stożek jak stożek filtra powietrza, na jakiej to zasadzie działa i czy to zda egzamin w dieslu? czy to tylko do benzyniaka można zakładać?
pytanie czysto teoretyczne, nie nawiązujące do mojego tematu usunięcia ori filtra, tylko nie wiem i się pytam :)
Morti
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:32
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Morti »

Tu to nie zda egzaminu, bo w momencie zacznie się z niego olej łac, taki urok tds
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Maroo »

Ale oil catch tanka możesz zamontować tylko żeby otwory były odpowiedniej średnicy bo inaczej rozszczelnisz silnik.
Morti
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:32
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Morti »

No mozna, choc prostszym rozwiazaniem wydaje mi sie zalozenie trojnika przed turbina ... z wejsciem malej srednicy na odme. Bedzie to kopia orginalnego rozwiazania.
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: GuLuN »

Z tego wszystkiego to odpuść sobie stożek bo oryginalny filtr to jeden z największych filtrów montowanych w osobówce i tu żaden badziewny stożek nawet w obudowie nie zwiększy przepływu tylko zużycie silnika.
Wydech wal przelotem od turbo do tyłu suszarka szybciej wstaje jak nie będziesz miał kłopotów z przeglądami.
Poczytaj trochę o MBC i zamontuj.
I najważniejsze napisz do Bagora że masz to zrobione i chcesz pod to kostkę bo dopiero po programie będziesz miał spory skok mocy i poczujesz prawdziwą różnicę.
Reszta kombinowania kupę da jedynie się narobisz i stracisz kasę, nie jesteś pierwszym który ten silnik "usprawnia" bo tuningiem to partolenia odmy i wymyślania sobie że Fabryczna puszka mająca chwyt zimnego powietrza jest kiepska nazwać nie można.
A tak na samym początku to trzeba sporo naczytać i przekopać sporo informacji zanim zaczniesz grzebać bo narobisz więcej szkody niż pożytku.
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Morti
Bywalec
Posty: 58
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:32
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Morti »

Dlatego ja zakladalem sportowa wkladke Kingdragona, a nie stozek, bo jak masz kompletny uklad ssacy, czyli ze ssaniem obok chlodnicy (z za nerek) to wystarczy luzniejszy filtr jak juz a nie trzeba stozka ;)
Buczek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:28
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Buczek »

Nie no spoko, nie jest tak że ja się strasznie uparlem że ma być stożek i koniec. Cenie dobre rady :) jeśli ori puszka jest dużo lepsza to będzie ori ze sportową wkładką.
A jak to wygląda z MBR? Przy podnoszeniu ciśnienia doładowania nie trzeba zwiększyć dawkę paliwa?
I jeszcze, chip od Bagora to koszt 300zl? I to jest gotowa kostka do wlutowania czy wpiecia? Przed takim zabiegiem nie trzeba sprawdzić jak się trzyma silnik w jakim jest stanie np na hamowni?
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: GuLuN »

Silnik oczywiście musi być dobrze utrzymany bo w innym wypadku po cholerę rzeźbić jak silnik niedomaga, Od Bagora dostaniesz 2 kostki jedna od paliwa druga od turbo u niego w temacie masz wszystko opisane razem z fotkami.
MBC podnosi doładowanie a DDE trochę doleje sam ale to minimalna korekta zawsze trochę nastawnikiem można dolać a Bagor też swoje doda i będzie bajka.
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Buczek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:28
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: Buczek »

to jeszcze mi pomóż gdzie mam szukać tego tematu z chipem od Bagora i będę wdzięczny :) bo przeglądałem forum ale nie natrafiłem :/
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

Re: dolot i wylot 318 tds

Post autor: GuLuN »

Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
ODPOWIEDZ