Witam, jestem nowy na forum i nie ukrywam, że przyciągnęły mnie tu problemy z moim TDS'em.
Do rzeczy, pacjent to BMW e36 turas z 97r. i sercem m41. Co się stało? rozprogramował się ews i niby banalna sprawa, ale w żaden sposób nie można się połączyć z silnikiem.
Dodam, że nie jestem jakiś zaawansowany w diagnostyce. Jest ktoś kto podpinał się do tego silnika i wie co, jak i z czym?
Z góry dziękuję.
Problemy z e36
Moderator: Moderatorzy
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: Problemy z e36
bo to nie tak chop siup, trzeba mieć odpowiednie urządzenie. Niestety ale większość ze sprzedawanych na alledrogo nie działaSnowman pisze: ale w żaden sposób nie można się połączyć z silnikiem.
Są… auta i jest BMW
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 paź 2014, 20:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z e36
Jestem uzbrojony w sprzęt Viakena, który z tego co się orientuje współpracuje z bawarskimi dieslami.. Chociaż to się jeszcze okaże w praniu,jeśli to nie zadziała to jeszcze zostanie przetestować interfejs Nerwusa z BKP. Może jakieś rady co do software?
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: Problemy z e36
a tu nie pomogę bo nie jestem aż tak zaawansowany w tym temacieSnowman pisze: Może jakieś rady co do software?
Też testowałem od viakena i niestety ale łączył się ze wszystkim z czy można się było połączyć w aucie ale z motorem już nie.
Są… auta i jest BMW
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 paź 2014, 20:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z e36
Generalnie walczyłem z tym tematem dzielnie, niestety sprzęt viakena zawiódł. Tak jak mówił Pieter łączył się ze wszystkim poza DME. Nie chce wspominać o supporcie Viakena, ale zdecydowanie odradzam, szkoda nerwów.. Auto nadal stoi.. Kupiłem sobie drugą, identyczną na części, ale jak się okazało jest w niej EWS, a w mojej jest EWS II. Noszę się nad przełożeniem całej wiązki silnika (i przy okazji innych pierdół typy klimatronik). Myślicie, że taki zabieg jest możliwy, opłacalny? Może lepiej się pozbyć ewsu? Widziałem, że kilka tematów wyżej ktoś uskutecznił taki zabieg.. Ja przeszukałem cały internet i w tym temacie cisza...
-
- Bywalec
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Głogów
Re: Problemy z e36
wywal ews. jak masz zdolnosci manualne typu lutownica to wystarczy kupic programator z allegro, wylutowac kosc z kompa silnika, przeprogramowac prostym programem i wlutowac spowrotem, wiecej info na pw
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 paź 2014, 20:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z e36
Poszło PW.. Pytanko odnośnie INPY, czy też DISA przy tym silniku, są jakieś interfejsy w ludzkich pieniądzach które to obsłużą? Bo spotkałem się z opiniami, że są, ale też, że tylko Bosch..
Pozdrawiam..
Pozdrawiam..
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 paź 2014, 20:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z e36
Dzisiaj udało się ją odpalić, niestety na pych.. Jutro zobaczymy dlaczego nie odpala na zimnym silniku..
Świece nowe, wtryski nowe, pompa sprawna, jedyne co mi przychodzi do głowy to ta pompka przelewowa, która stwarzała problemy poniżej 20l wachy w baku..
Pozdrawiam!
Świece nowe, wtryski nowe, pompa sprawna, jedyne co mi przychodzi do głowy to ta pompka przelewowa, która stwarzała problemy poniżej 20l wachy w baku..
Pozdrawiam!
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: Problemy z e36
A ja mam takie pytanie, czy mógłby któryś z kolegów podrzucić linka skąd można pobrać dis'a, pobrałem już ze 3 ale żadnego nie mogę zainstalować. Raczej robiłem wsio dobrze.
Są… auta i jest BMW
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 paź 2014, 20:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z e36
Niestety jeśli chodzi o DIS'a to nie pomogę..
Wracając do tematu mojego m41.. Po ogarnięciu ews'u, jak już auto kręciło.. problemem był zapowietrzony układ paliwowy, przekładka z dawcy, wraz z pompą okazała się skuteczna. Dodatkowo okazało się, że do jednej świecy nie dochodził prąd. Przyczyną była zepsuta kostka przy sterowniku świec (ktoś tam kiedyś ostro grzebał), przekładka z dawcy rozwiązała problem.. Jednak autko nadal miało problemy przy temperaturze bliskiej 0 stC.. Okazało się, że nowe świece były jakieś lipne i na nowym komplecie śmiga aż miło!
Drążąc temat dalej.. Po prawie 6 latach stania, gdy wreszcie ruszyła i wszystko zaczęło pracować zaczęły się wycieki.. Ropa lała się na potęgę, a wskazówka poziomu paliwa opadała w drastycznym tempie.. Lały wężyki przelewowe, wymieniłem na nowe, ale przy tym zabiegu zwróciłem uwagę na to, że pieni mi się spod pierwszego wtrysku (tego bliżej chłodnicy).. Zamówiłem już komplet uszczelek (tutaj dałem się zrobić w bambuko, bo zamówiłem w intercarsie za ok. 20zł/szt, a na alledrogo kilka dni później widziałem za 2,50zł/szt) miedzianych pod wtryski.. Mam jeszcze dwa komplety wtrysków (z dawcy i dostałem jakieś wraz z autem) niedługo będę modził, jak zorganizuję odpowiedni klucz do wtrysków i dam znać jakie będą rezultaty..
Ogólnie jestem strasznie podjarany faktem, że naprawiłem auto które przez 6 lat było niszczone przez najróżniejszych mechaników..
I jeszcze jedna uwaga.. Przez 6lat BMW zrobiło ok. 1500km i aktualny przebieg to 226tkm, więc wychodzi na to, że każde auto oferowane na rynku wtórnym stało przynajmniej taki okres czasu nie używane..
Sorki za offtop! Pozdrawiam!
Wracając do tematu mojego m41.. Po ogarnięciu ews'u, jak już auto kręciło.. problemem był zapowietrzony układ paliwowy, przekładka z dawcy, wraz z pompą okazała się skuteczna. Dodatkowo okazało się, że do jednej świecy nie dochodził prąd. Przyczyną była zepsuta kostka przy sterowniku świec (ktoś tam kiedyś ostro grzebał), przekładka z dawcy rozwiązała problem.. Jednak autko nadal miało problemy przy temperaturze bliskiej 0 stC.. Okazało się, że nowe świece były jakieś lipne i na nowym komplecie śmiga aż miło!
Drążąc temat dalej.. Po prawie 6 latach stania, gdy wreszcie ruszyła i wszystko zaczęło pracować zaczęły się wycieki.. Ropa lała się na potęgę, a wskazówka poziomu paliwa opadała w drastycznym tempie.. Lały wężyki przelewowe, wymieniłem na nowe, ale przy tym zabiegu zwróciłem uwagę na to, że pieni mi się spod pierwszego wtrysku (tego bliżej chłodnicy).. Zamówiłem już komplet uszczelek (tutaj dałem się zrobić w bambuko, bo zamówiłem w intercarsie za ok. 20zł/szt, a na alledrogo kilka dni później widziałem za 2,50zł/szt) miedzianych pod wtryski.. Mam jeszcze dwa komplety wtrysków (z dawcy i dostałem jakieś wraz z autem) niedługo będę modził, jak zorganizuję odpowiedni klucz do wtrysków i dam znać jakie będą rezultaty..
Ogólnie jestem strasznie podjarany faktem, że naprawiłem auto które przez 6 lat było niszczone przez najróżniejszych mechaników..
I jeszcze jedna uwaga.. Przez 6lat BMW zrobiło ok. 1500km i aktualny przebieg to 226tkm, więc wychodzi na to, że każde auto oferowane na rynku wtórnym stało przynajmniej taki okres czasu nie używane..
Sorki za offtop! Pozdrawiam!