Po wymianie turbiny dymi i faluje

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: Diler »

Witam.
Ostatnio padła mi turbina w czasie jazdy - dym niemiłosierny, zatrzymałem pojazd od razu.
Po sprawdzeniu poziomu oleju okazało się, że jest minimum więc dolałem do stanu 3/4. Następnie auto zostało zaholowane do domu przy właczonym silniku (pracował na wolnych obrotach).
Po zaprowadzeniu auta do mechanika i wyjęciu turbiny okazał się ogromny luz na wirniku - szybka decyzja turbo do regeneracji. Przy rozbieraniu układu dolotowego w celu czyszczenia z intercoolera wylałem około 2,5l oleju. Cały układ tzn IC, rury dolotu, EGR, i kolektor zostały wymyte z oleju.
Turbina wróciła z regeneracji i została włożona do auta. Przy pierwszym odpaleniu strasznie dymiło auta, ale po przepracowaniu kilkunastu minut dymienie zmniejszyło sie. Ponadto przy odpaleniu pierwszy raz silnik nie pracował równo, tak jakby lekko falował, przerywał, jednak po rozgrzaniu silnika ustąpiłoy objawy.
Obecnie auto przejechało ok. 30km po naprawie i nadal mocno dymi, czuć przepalony olej i są kropki z oleju na tylnej klapie - wyrzuca przez wydech.
Domyślam się, że to olej, który dostał się do wydechu jest wypalany i wyrzucany z tego układu. Ponadto silnik nadal po odpaleniu na zimnym jakby delikatnie falował, przerywał -później objawy ustępują.
Moje pytanie brzmi : czy to normalne objawy po wymianie turbiny? Jak długo olej z wydechu może się wypalać? Czemu silnik przerywa, faluje przy odpaleniu na zimnym?
Jedyny słuszny wybór - BMW
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: N2O »

Przegoń go po jakiejś autostradzie, powinno wypalić to co w wydechu.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: Diler »

auto zostało przegonione, ale nie wiele to pomogło. Fakt, że z wydechu już olejem nie rzuca, ale nadal na zimnym dymi na szaro, dym jest żrący oraz faluje i tak jakby przerywa. Po wzroście temperatury objawy ustępują, auto nie dymi, pracuje równo itd.
Tu filmik jak pracuje silnik: https://www.youtube.com/watch?v=SHfFnbK9-Dk

Ktoś wie o co chodzi?
Jedyny słuszny wybór - BMW
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: @ctiv »

z filmu to nie brzmi to za ciekawie, strasznie klepie ten silnik, moze masz spieprzony kat wstryku, piszesz ze po wywaleniu oleju silnik pracowal jakis czas ale na wolnych obrotach, cos sie moglo zatrzec, jesli to pompa olejowa to masz lipne cisnienie oleju i szklanki nie kasuja luzu i auto dymi.
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: N2O »

Wygląda na uszkodzony któryś z wtryskiwaczy.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: Diler »

auto stoi aktualnie w warsztacie, ale nie wiele jeszcze wiedzą. Podczas wykręcania wtrysków do zmierzenia kompresji uszkodzili mi jeden gwint, w który wkręcane są wtryski. Zobaczymy co dalej się będzie działo.
Jedyny słuszny wybór - BMW
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: @ctiv »

dalej to bedzie sie dzialo tak ze zaplacisz za diagnoze z ktorej nic nie wynika i bedziesz mial zerwany gwint wtrysku, zacznij od podpiecia pod kompa i wrzuc na forum co wyszlo
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: Diler »

na co dokładnie zwrócić uwagę przy diagnostyce komputerowej?
Jedyny słuszny wybór - BMW
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: @ctiv »

na to jakim programem skanuje Ci auto, tylko INPA i DIS prawde Ci powie, a dalej to juz jakie errory wywali sterownik i parametry pracy silnika zimnego i cieplego, kat wtrysku, dawka, temperatury z czujników itp, najlepiej jak wrzucisz tu fotki ze skanu DIS i INPA
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: Diler »

auto ma obecnie zdjętą głowicę. Okazało się, że jeden korbowód się ugiął. Czekam na część i auto będzie składane
Jedyny słuszny wybór - BMW
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: Mamamuszi »

Bez urazy,ale nie widzę związku pomiędzy,wymianą turbiny a zgięciem korbowodu
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: tdbezs »

prosta sprawa, dostał oleju na tłok i korbę zgiął... bywa, słabo się olej spręża, podobnie do wody :(
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: Mamamuszi »

tdbezs pisze:prosta sprawa, dostał oleju na tłok i korbę zgiął... bywa, słabo się olej spręża, podobnie do wody :(
Nic nowego,tyle że kolega pisał ,iż motor,do wymiany turbiny ,prócz dymienia, chodził bez zmian.Takie opisy problemu kierują podejrzenia na inne tory,często obserwuję na tym forum podobne opisy wyprowadzające w pole najlepszych nawet wyjadaczy.Powiedział bym tak:wymiana turbiny nie ma nic wspólnego z uszkodzonym korbowodem,ale uszkodzenie korbowodu ma wiele wspólnego z awarią turbiny.
Zeby było śmieszniej
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: N2O »

Raczej podejrzewałbym, że silnik łyknął wody z jakiejś kałuży, korba się zgięła, a woda po drodze rozwaliła turbo.
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: tdbezs »

No wszystko się zgadza, ale 2,5 litra oleju z intercoolera... to też daje do myślenia, a woda jak najbardziej turbo uszkodzi, mam jeepa co się wody napił i łopatki turbo pozwijane, wyła, dawała mało ciśnienia... ale nie lała olejem, także jeździła aż przez przypadek wpadła mi w niecne łapska turbina, której ktoś wcześniej nie używał do pompowania wody :)
Awatar użytkownika
Diler
Bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dęblin

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: Diler »

wody się z pewnością nigdzie nie opił, bo praktycznie nie jest auto jeżdżone w czasie opadów i po nich. Mechanik powiedział, że właśnie za dużo oleju zaciągnął silnik i nie dał rady tego sprężyć. Korba była ugięta na 1 cylindrze. mam nadzieję, że w tym tygodniu auto wyjedzie już z warsztatu o własnych siłach.
Jedyny słuszny wybór - BMW
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Re: Po wymianie turbiny dymi i faluje

Post autor: tdbezs »

Trzymamy kciuki :)
ODPOWIEDZ