Naprawa lewarka zmiany biegów e36 2.5 tds

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Naprawa lewarka zmiany biegów e36 2.5 tds

Post autor: clubGRANT »

Witam, przedstawiam wymianę elementów wpływających na pracę lewarka zmiany biegów.
Oto schemat na którym widać wszystkie części:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-T ... ting_part/
Ja wymieniłem nr 2,4,7 ponieważ lewarek już kiepsko chodził.

Zaczynamy posiadając dostęp od dołu (kanał, podnośnik) lecz najpierw demontujemy od wnętrza auta:
-gałka mocno do góry,ściągamy mieszek i wyciągamy jakieś piankowe wygłuszenie i element 8, nr 6 nie posiadam. to tyle z kabiny, w sumie nie potrzeba tam narzędzi.

Teraz wskakujemy pod auto, nie trzeba demontować nic innego dostęp jest i tak odpinamy zawleczki nr 11 i wyciągamy łącznik nr 9, potem płaskim wąskim śrubokrętem podważamy nr 4 bo ta tuleja jest wciśnięta pomiędzy dwa "ząbki" wystarczy lekko odgiąć z jednej strony i wyskoczy, następnie trzeba odczepić całość od skrzyni i tu posłużyłem się około 10cm długości płaskim śrubokrętem wygiętym do ok. 45stopni, aby podważyć zawleczkę nr 3 na schemacie tego nie widać ale z drugiej strony ma "żąbek" zabezpieczający przed samoczynnym wypadnięciem, więc wyczuwacie ręką widoczny cypelek i tam wkładacie w/w śrubokręt w celu podważenia, jak wyskoczy do góry z ząbka to należy w lewo wysuwać - nie pogubić cienkich podkładek nr 10.

Po tym zabiegu całość wysunąć między tunelem a wałem.
Z elementu nr 1 wycisnąć gumę nr2 i wsunąć siłą rąk nową, lewarek należy wycisnąć ku górze z mocowania kulowego, po czym z elementu nr 1 po obu stronach podważyć śrubokrętem płaskim nr7 i wysunąć go ku górze, po czym wsunąć nowy, należy użyć smaru ja użyłem do smaru do przegubów.
Całość złożoną montujemy od dołu w przeciwnej kolejności jak była demontowana, najpierw do skrzyni, a potem tylną tuleję nr 4 wsuwamy na nr 1 i zaczepiamy ząbek po stronie turbiny i trzonkiem młotka wciskamy drugą stronę, jak wskoczy to składamy resztę pod spodem, potem w kabinie i cieszymy się brakiem luzów.

Koszt części w ASO:
7- 37,99pln,
2- 15,47pln,
4-63,96pln.
ODPOWIEDZ