BMW e39 520d przy ruszaniu metaliczne dźwięki.

Tematy związane z mechaniką, zawieszeniem, karoserią i innymi sprawami w pojazdach BMW (nie związane z silnikiem i nie pasujące do reszty działów).

Moderator: Moderatorzy

sandwrithe
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2014, 19:01
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

BMW e39 520d przy ruszaniu metaliczne dźwięki.

Post autor: sandwrithe »

Witam:)
Panowie pomożecie rozwiązać ten problem?

https://www.youtube.com/watch?v=L4UulBJYDI8
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: BMW e39 520d przy ruszaniu metaliczne dźwięki.

Post autor: clubGRANT »

Sprawdź połączenia na wale od skrzyni do mostu.
A tak propo bo się zastanawiałem nad tym silnikiem w e39 jak z awaryjnością i jego eksploatacją.
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: BMW e39 520d przy ruszaniu metaliczne dźwięki.

Post autor: Bartos »

takie stukanie często występuje jak na łączeniu wału na wieloklinie nie ma już smaru i stuka na sucho.
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Re: BMW e39 520d przy ruszaniu metaliczne dźwięki.

Post autor: clubGRANT »

Bartos pisze:takie stukanie często występuje jak na łączeniu wału na wieloklinie nie ma już smaru i stuka na sucho.
Twoja odpowiedź jest śmieszna i błędna za razem.
Na wieloklinie nie ma w ogóle smaru, ten element możesz posmarować dla ułatwienia połączenia podczas montażu , jeśli ma luz to żaden smar nie zlikwiduję stuków i wał do wymiany.
Bartos
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podkarpackie

Re: BMW e39 520d przy ruszaniu metaliczne dźwięki.

Post autor: Bartos »

czytaj ze zrozumieniem, nikt nie napisał że smar ma zlikwidować luzy
@ctiv
Bywalec
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Głogów

Re: BMW e39 520d przy ruszaniu metaliczne dźwięki.

Post autor: @ctiv »

czytalem 5 razy i wnioskuje po tym co napisales ze jednak to ten smar powinien te luzy likwidowac :D
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: BMW e39 520d przy ruszaniu metaliczne dźwięki.

Post autor: carl0s »

Bo to magiczny smar, tylko musi być z aso. Inny nie daje rady.Ja bym sprawdził przede wszystkim krzyżaki wału, potem mocowanie flanszy do skrzyni biegów, a na końcu sam wał na okoliczność luzu na wieloklinie, bo to się zdarza niezbyt często.

I jeszcze do silnika - miałem ten silnik w E46, pakowanie go do e39 to pomyłka. Pomijam jego marne właściwości jako agregat, pomijam wcale nie tak małe jak mogłoby się wydawać zużycie paliwa. Ale ten silnik to wyrok w zawiasach - jak nie pompa wtryskowa, to wał korbowy... A dwumas delikatny jak jajko, dwa strzały ze sprzęgła i nie zalicza się już jako sprawne, bo luz promieniowy w okolicach kilometra.

Generalnie dobre BMW skończyło się na E34/E36. Cała reszta to chała.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
ODPOWIEDZ