E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

mazi192
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 02 lis 2011, 8:35
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: mazi192 »

Witam, wziąłem się za odbudowę całego e30, zrobiłem budę, zawieszenie itp, jednakże w kwestii silnika udałem się na skróty kupując używany. Okazał się shitem... Pytanie dziwnej treści! Moje tuleje cylindrów posiadają wżery rdzy ok 5mm ku dołowi od góry tulej... Wżery są wyraźne aczkolwiek poza polem pracy pierścieni, reszta jest wzorowa, zero nalotu oraz rys. Silnik zakupiony, nie wiem jak zachowywał się wcześniej. Niespodzianka odkryta przy chęci wymiany głowicy. Ma to znaczenie czy można to olać? W sumie jest to w komorze spalania... Proszę o opinię. Dzięki
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: N2O »

Wżery prawdopodobnie od zbyt dużej dawki paliwa lub erozja od wody(z układu chłodzenia, bądź łyknął przez dolot).
Uszczelka może dobrze nie uszczelniać, miałem tak w Patrolu 3,3TD, nie ryzykowałem składania(za drogo wychodziło w stosunku do ryzyka) i kupiłem drugi silnik.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
mazi192
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 02 lis 2011, 8:35
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: mazi192 »

N20 Dzięki :)
Awatar użytkownika
Markiej
Bywalec
Posty: 191
Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1986
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: Markiej »

pokaż zdjęcia, ale z tego co piszesz to blok na złom
mazi192
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 02 lis 2011, 8:35
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: mazi192 »

https://plus.google.com/u/0/photos/1005 ... 2079235663 Niewiele tutaj widać, gdyż telefon szwankuje.
dawiddkk
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 10 mar 2014, 0:40
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: PÅ‚ock

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: dawiddkk »

Nie mam uprawnień do wyświetlania tego albumu.
mazi192
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 02 lis 2011, 8:35
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: mazi192 »

A teraz?
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: Dimo »

Silnik musial bardzo dlugo stać gdzieś na zewnatrz..możliwe,że po zaciagnięciu wody/wilgotnego powietrza-tak,jak pisze N2O. Blok na zlom,ew.do tulejowania. Skoro odbudowujesz auto dla siebie,to zapewne nie po to,aby nim robić 50tys.km rocznie,więc wystarczylo rozebrać swój silnik,zweryfikować graty,wymienić co potrzeba i cieszyć się ze zdrowej e30.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
mazi192
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 02 lis 2011, 8:35
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: mazi192 »

Hej, z moim silnikiem to nie było by takie proste, gdyż tłok uderzył o 2 zawory a w samym tłoku zrobiła się dziura przez którą można było zobaczyć klina na korbie. Sam tłok po takim strzale się rozprężył i tuleja też trochę pokiereszowała. Dlatego wymieniałem motor i wtedy wziąłem się za cały samochód
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: Dimo »

Ok,rozumiem. To w takim razie i tak tulejowanie któregos bloku Cię czeka.. Ja bym tulejowal ten,co użytkowalem-jest pewniejszy. A z tego kupionego tloki nadają się do montażu?
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
mazi192
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 02 lis 2011, 8:35
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Re: E30 324 td rdza u góry tulei cylindra

Post autor: mazi192 »

Ewentualnie spróbuje poszukać słupka bez głowicy, wtedy można zerknąć w jego tuleje
ODPOWIEDZ