e36 2.5td Dymi po wymianie dwumasu

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

e1mo
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2011, 17:12
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

e36 2.5td Dymi po wymianie dwumasu

Post autor: e1mo »

Witam
Mam problem z moją e36 2.5TD z września '95. W samochodzie kończył się dwumas (stuki przy gaszeniu, szarpanie przy ruszaniu, itp.), a dodatkowo był problem ze sprzęgłem - czasami pedał wpadał w podłogę. Po zdjęciu skrzyni okazało się, że docisk jest do wyrzucenia, oraz że pęknięta jest sprężynka trzymająca łapę. Ponieważ nie planuję jakoś szczególnie długo jeździć tym samochodem, zdecydowałem się na kupno używanego zestawu za kilkaset pln - dwumas, tarcza + docisk Dodatkowo włożyłem nowy wysprzęglik i łożysko oporowe, no i sprężynka od łapy.

Problem zaczął się po poskładaniu samochodu do kupy - po odpaleniu silnik strasznie głośno pracuje - słychać bardzo głośne metaliczne stuki (ale tak jakby od przodu samochodu), dodatkowo silnik pracuje strasznie nierówno (jakby przerywał któryś cylinder), a na dodatek z wydechu cały wali czas szary dym. Przyznam, że zgłupiałem, bo gdyby okazało się, że ten owy używany dwumas, też był uszkodzony, to czy byłyby takie objawy jak dymienie z rury? Samochód pali bardzo dobrze na zimnym, obroty nie falują, z bagnetu nie wali olejem, w zbiorniczku wyrównawczym też wszystko ok.

Ma ktoś jakieś pomysły? Może przestawił się jakimś cudem kąt wtrysku albo dawka paliwa? (nic przy pompie nie ruszałem). Koło zamachowe można zamontować tyko w jednej pozycji, ze względu na tuleję ustalającą na wale.. więc to chyba odpada? Nie wiem, czy przyczyny szukać w sprzęgle, dwumasie, czy gdzieśw pompie np? (przed wymianąwszystko było w porządku, nie było nierównej pracy i dymienia)
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: e36 2.5td Dymi po wymianie dwumasu

Post autor: N2O »

Sprawdź czy w kole są wszystkie kołki do czujnika położenia wału.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
e1mo
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 18 cze 2011, 17:12
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: e36 2.5td Dymi po wymianie dwumasu

Post autor: e1mo »

N2O pisze:Sprawdź czy w kole są wszystkie kołki do czujnika położenia wału.

Dziękuję za sugestię - sprawdziłem, policzyłem, okazało się, że nie brakuje żadnego z 6 kołków na kole zamachowym. Sprawdziłem także połączenia czujnika położenia wału i wtrysku sterującego.

Okazało się, że przyczyna leżała gdzie indziej - paskudny zbieg okoliczności - nieszczelny układ wtryskowy. Gmerając przy wtyczce wtrysku sterującego na pracującym silniku, zauważyłem, że w miejscu styku wtryskiwacza i głowicy tworzą się bąbelki. Po dokręceniu trzech wtryskiwaczy i uszczelnieniu zaślepki przelewu ostatniego wtrysku praca silnika wróciła do normy. Trzeba będzie zainwestować w nowe podkładki pod wtryski.
ODPOWIEDZ