E39 530d wciskanie hamulca wpływa na pracę turbo
: 05 cze 2016, 0:21
Witam!
Od jakiegoś czasu ciągle powracają błędy 1024 dotyczący złej pracy EGR(inpa mówi na to too big air mass) oraz 7728 mówiący o złej pracy układu doładowania (w Inpie napisane jest low charge). Zacząłem więc od sprawdzenia zmiennej geometrii turbiny,to jest ok ponieważ po odłączeniu przewodu podciśnieniowego od zaworka przy turbo dźwigienka pracuje i słychać glośniejszą pracę silnika (z tego co czytałem w takiej sytuacji turbo dmucha na maksa). Następnie zaślepiłem przewody od EGR i poduszek silnika. Zostawiłem tylko przewód idący do zaworka sterującego turbiną. Wiadomo że na pewno sypnie błędem od EGR ale chciałem sprawdzić jak będzie się zachowywał silnik. Zauważyłem że jak wciskam hamulec to silnik zaczyna pracować tak samo jak w sytuacji gdy odłączałem przewód od zaworka turbo. Według mnie wygląda to zbyt małą wydajność układu podciśnienia ponieważ nie wystarcza go na wspomaganie hamulców oraz sterowanie innymi podzespołami.
Myślę że wystarczająco opisałem problem więc nadszedł czas na pytania.
Co sprawdzić najpierw i w jaki sposób?
Możliwe że pompa vacum odmawia powoli współpracy? Czy raczej nieszczelności?
Dziękuję za pomoc
Za ewentualne błędy z góry przepraszam ale jestem zmuszony pisać posta z telefonu.
Od jakiegoś czasu ciągle powracają błędy 1024 dotyczący złej pracy EGR(inpa mówi na to too big air mass) oraz 7728 mówiący o złej pracy układu doładowania (w Inpie napisane jest low charge). Zacząłem więc od sprawdzenia zmiennej geometrii turbiny,to jest ok ponieważ po odłączeniu przewodu podciśnieniowego od zaworka przy turbo dźwigienka pracuje i słychać glośniejszą pracę silnika (z tego co czytałem w takiej sytuacji turbo dmucha na maksa). Następnie zaślepiłem przewody od EGR i poduszek silnika. Zostawiłem tylko przewód idący do zaworka sterującego turbiną. Wiadomo że na pewno sypnie błędem od EGR ale chciałem sprawdzić jak będzie się zachowywał silnik. Zauważyłem że jak wciskam hamulec to silnik zaczyna pracować tak samo jak w sytuacji gdy odłączałem przewód od zaworka turbo. Według mnie wygląda to zbyt małą wydajność układu podciśnienia ponieważ nie wystarcza go na wspomaganie hamulców oraz sterowanie innymi podzespołami.
Myślę że wystarczająco opisałem problem więc nadszedł czas na pytania.
Co sprawdzić najpierw i w jaki sposób?
Możliwe że pompa vacum odmawia powoli współpracy? Czy raczej nieszczelności?
Dziękuję za pomoc
Za ewentualne błędy z góry przepraszam ale jestem zmuszony pisać posta z telefonu.