[e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtryskach
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Pomorze
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać podobnego.
Moje E34 po 3 tygodniowym postoju postanowiłem rozruszać. Ropy było jak na lekarstwo więc zalałem 10l. Ale z odpaleniem nici... Mogę kręcić aż się prąd skończy.
Odłączyłem przewód idący za filtrem paliwa i wydaje mi się, że pompa w zbiorniku nie tłoczy. Po przekręceniu kluczyka nie leci paliwo (a chyba powinno).
Zastanawiam się, czy umieszczenie na przewodzie od filtra do pompy takiej ręcznej pompki/gruszki do podpompowania pomogłoby. Muszę jeszcze na krótko sprawdzić pompę w zbiorniku ale jeszcze nie znalazłem na schematach które piny są za nią odpowiedzialne.
Moje E34 po 3 tygodniowym postoju postanowiłem rozruszać. Ropy było jak na lekarstwo więc zalałem 10l. Ale z odpaleniem nici... Mogę kręcić aż się prąd skończy.
Odłączyłem przewód idący za filtrem paliwa i wydaje mi się, że pompa w zbiorniku nie tłoczy. Po przekręceniu kluczyka nie leci paliwo (a chyba powinno).
Zastanawiam się, czy umieszczenie na przewodzie od filtra do pompy takiej ręcznej pompki/gruszki do podpompowania pomogłoby. Muszę jeszcze na krótko sprawdzić pompę w zbiorniku ale jeszcze nie znalazłem na schematach które piny są za nią odpowiedzialne.
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Ja tam znawcą nie jestem ale na logikę to jak pompa w baku nie pracuje to i paliwa nie ma na pompie wtryskowej i na pewno nie zapali.
Są… auta i jest BMW
-
- Bywalec
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Głogów
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
w e34 z tego co pamietam to bezpiecznik nr 23, podajesz na niego plus i pompa tłoczy, co do czujnika, nie jest odpowiedzialny za brak paliwa, ale jak uda ci sie odpalic silnik z uwalonym czujnikiem to wskoczy on na dosyc wysokie obroty co na zimnym motorze nie jest zbyt dobre. sprawdz czy zaworek na pompie cyka albo poprostu tez daj na niego plus z aku i krec rozrusznikiem, niec wiecej mi do glowy nie przychodzi, no jeszcze mozesz ominac droge paliwa z baki i podpiac sie odrazu pod pompe z paliwem z butelki.
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Pomorze
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Próbowałem odpalić "z butelki" ale również bez skutku. Muszę znowu ładować aku. Zobaczymy jak będzie w pełni naładowany czy się uda.
EDIT:
Podłączyłem kompa. DIS wskazał błąd: 41 Glow-duration control
Czyli coś ze świecami żarowymi. To może być powód.
EDIT:
Podłączyłem kompa. DIS wskazał błąd: 41 Glow-duration control
Czyli coś ze świecami żarowymi. To może być powód.
-
- Bywalec
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Głogów
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
nie, a co z zaworkiem na pompie? sprawdzałeś?
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Pomorze
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Nie sprawdzałem.
Czyli to nie będzie problem z układem żarowym? Jak sprawdzić ten zaworek?
Czyli to nie będzie problem z układem żarowym? Jak sprawdzić ten zaworek?
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Pompka paliwa zasilana jest , między innymi, od przekażnika świec żarowych,po przekreceniu kluczyka,pompka dostaje napięcie na czas grzania swiec od przekażnika świec i się wyłącza i ponownie załączy się w czasie kręcenia rozrusznika .Po zapłonie, zasilanie pompki przejmuje pracujący alternator.Jeżeli nie pali z butelki,to przede wszystkim elektrozaworek na pompie wtryskowej a jak dobry,to świece do sprawdzenia,przy założeniu iż nie jest układ zapowietrzonySupermen pisze:Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać podobnego.
Moje E34 po 3 tygodniowym postoju postanowiłem rozruszać. Ropy było jak na lekarstwo więc zalałem 10l. Ale z odpaleniem nici... Mogę kręcić aż się prąd skończy.
Odłączyłem przewód idący za filtrem paliwa i wydaje mi się, że pompa w zbiorniku nie tłoczy. Po przekręceniu kluczyka nie leci paliwo (a chyba powinno).
Zastanawiam się, czy umieszczenie na przewodzie od filtra do pompy takiej ręcznej pompki/gruszki do podpompowania pomogłoby. Muszę jeszcze na krótko sprawdzić pompę w zbiorniku ale jeszcze nie znalazłem na schematach które piny są za nią odpowiedzialne.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Pomorze
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Czyli już jakiś trop. Doszedłem po ETM, że biały przekaźnik w skrzynce z DDE jest chyba od właśnie tego elektrozaworu przy pompie a czarny od pompy paliwa w zbiorniku. Zwierając piny 30 i 87 od białego przekaźnika słychać elektrozawór w pompie. Zwierając w czarnym przekaźniku nie dzieje się nic.Mamamuszi pisze:Pompka paliwa zasilana jest , między innymi, od przekażnika świec żarowych,po przekreceniu kluczyka,pompka dostaje napięcie na czas grzania swiec od przekażnika świec i się wyłącza i ponownie załączy się w czasie kręcenia rozrusznika .Po zapłonie, zasilanie pompki przejmuje pracujący alternator.Jeżeli nie pali z butelki,to przede wszystkim elektrozaworek na pompie wtryskowej a jak dobry,to świece do sprawdzenia,przy założeniu iż nie jest układ zapowietrzonySupermen pisze:Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać podobnego.
Moje E34 po 3 tygodniowym postoju postanowiłem rozruszać. Ropy było jak na lekarstwo więc zalałem 10l. Ale z odpaleniem nici... Mogę kręcić aż się prąd skończy.
Odłączyłem przewód idący za filtrem paliwa i wydaje mi się, że pompa w zbiorniku nie tłoczy. Po przekręceniu kluczyka nie leci paliwo (a chyba powinno).
Zastanawiam się, czy umieszczenie na przewodzie od filtra do pompy takiej ręcznej pompki/gruszki do podpompowania pomogłoby. Muszę jeszcze na krótko sprawdzić pompę w zbiorniku ale jeszcze nie znalazłem na schematach które piny są za nią odpowiedzialne.
Jak jutro naładuje się aku to będę szukać dalej.
-
- Bywalec
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Głogów
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
wystarczy ze w e34 podasz Plus z aku na bezpiecznik nr 23 i pompke powinno byc slychac, i podaj plus na zaworek w pompie wtryskowej i sluchaj czy sie otwiera czy nie.
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Pomorze
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Pompa wiem, że nie działa. Ani zworka w przekaźniku ani bezpieczniku jej nie rusza.@ctiv pisze:wystarczy ze w e34 podasz Plus z aku na bezpiecznik nr 23 i pompke powinno byc slychac, i podaj plus na zaworek w pompie wtryskowej i sluchaj czy sie otwiera czy nie.
Bardziej mnie martwi ten błąd w DIS związany z układem świec żarowych. Bo dotychczas jak się nie zagrzało świec to mój TDS nie odpalał. Więc wiem, że bez zagrzania nie odpali.
-
- Bywalec
- Posty: 258
- Rejestracja: 22 lut 2011, 16:47
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Głogów
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
nic ci po grzaniu swiec jak nie ma paliwa na wtryskach. nawet gdyby zadna swieca nie grzała to auto powinno dawac oznaki ze chce zapalic, najpierw napraw układ paliwowy, zdemontuj tą pompke sprawdz co jest, doprowadz paliwo do pompy wtryskowej, dalej nie napisałeś co z zaworkiem na pompie.
Czym się różni kierowca BMW od kierowcy Volkswagena? Dla kierowcy BMW Hektor to mityczny królewicz Trojański zaś dla właściciela VW, hektor to pole za domem.
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
DIS i INPA jak by ktos chcial przeswietlic auto z okragla wtyka
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 kwie 2008, 10:35
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Pomorze
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Chyba znalazłem przyczynę. 3 z 6 świec martwe a z tych 3 co działają jedna ledwo zipie...
Jak jest w pełni naładowany aku to jest niewielki objaw jakby chciał zapalić (lekki dymek puści). Ale nie ma siły widać bez zagrzanych świec.
Więc jutro czeka mnie poszukiwanie czegoś nowego w rozsądnych pieniądzach.
Wg TIS świece powinno iść wymienić bez zdejmowania kolektora. Zobaczymy ile w tym prawdy
Tak na marginesie to M57 wygrywa tutaj z M51 bo potrafi odpalić na samej kompresji bez udziału świec żarowych. Chyba, że ja mam tak wysłużonego TDSa
Jak jest w pełni naładowany aku to jest niewielki objaw jakby chciał zapalić (lekki dymek puści). Ale nie ma siły widać bez zagrzanych świec.
Więc jutro czeka mnie poszukiwanie czegoś nowego w rozsądnych pieniądzach.
Wg TIS świece powinno iść wymienić bez zdejmowania kolektora. Zobaczymy ile w tym prawdy
Tak na marginesie to M57 wygrywa tutaj z M51 bo potrafi odpalić na samej kompresji bez udziału świec żarowych. Chyba, że ja mam tak wysłużonego TDSa
- Jester
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 gru 2016, 13:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: 318tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Daj znac jaki efekt po wymianie świec
- tdbezs
- Bywalec Gadulec
- Posty: 480
- Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
- Seria: E53-70
- Nadwozie: SUV
- Model: X5 3.0d/sd
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Chełm
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Niestety tdesy cięzko palą bez świec- w ubiegłym roku spaliły mi się 2 zimą i przy mrozach rzędu -14 stomni nie ma mowy o zapaleniu auta. Dopiero autostart i kable rozruchowe i uruchomiłem silnik. Zmieniłem 2 spalone świece- auto pali na dotyk i -20 mu nie straszne.
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Przy 3 spalonych świecach już przy 0 stopni nie odpala.
A jeszcze jak spalą się zgodnie z kolejnością zapłonu, to w ogóle kaplica.
BERU założyć i zapomnieć o temacie.
A jeszcze jak spalą się zgodnie z kolejnością zapłonu, to w ogóle kaplica.
BERU założyć i zapomnieć o temacie.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- Rav82
- Bywalec
- Posty: 71
- Rejestracja: 24 lis 2014, 18:14
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1991
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Witam, podepnę się pod temat. Otóż wczoraj przy -18 odpalił za trzecim razem. Dziś przy -29 aku rozładowałem, kolega prawie pół godziny na kablach kręcenia i dopiero załapał. Możliwe że ropa gdzieś przymarzła?
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
no jest taka możliwość ale najpierw świece bym sprawdził. Mi kiedyś też tak ciężko zapalał a się okazało że dobra była tylko jedna z 4, po wymianie na beru do -30 bez zająknięcia paliła - fakt że lałem depresator już od pierwszych przymrozków.Rav82 pisze:Witam, podepnę się pod temat. Otóż wczoraj przy -18 odpalił za trzecim razem. Dziś przy -29 aku rozładowałem, kolega prawie pół godziny na kablach kręcenia i dopiero załapał. Możliwe że ropa gdzieś przymarzła?
Są… auta i jest BMW
- Rav82
- Bywalec
- Posty: 71
- Rejestracja: 24 lis 2014, 18:14
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1991
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: [e34] 2.5 TDS Problem z odpaleniem Brak paliwa na wtrysk
Rozumiem. Dzięki, w wolnej chwili sprawdzę świece... Od wczoraj ładowałem akumulator i dziś po 10 minutach kręcenia odpalił. Po pracy 8h też odpalił ale musiałem go kręcić .