Hej, jestem tutaj nowy ale przeglądam to forum od niepamiętnych czasów. To już kolejne BMW, które posiadam... no ale do rzeczy:
Stram sie reanimować e39 TD (ten 115 konny TDS) no i idzie to jak syzyfowe prace, bo czego sie nie czepie to albo nic nie naprawię albo jeszcze gorzej zepsuje .
Tym razem mam nierozwiazywalny problem już nie wiem czego sie co zrobić, mianowicie problem dotyczy zmiany biegów w trakcie pracy silnika(podczas postoju biegi zmieniają się rewelacyjnie). Problem istniał od początku zakupu i teraz co co sprawdziłem i co wymieniłem:
1. Wymieniłem wysprzęglik, pompę sprzęgła, wszystkie przewody idące z pompy do wysprzęglika, płyn hamulcowy i poduszki skrzyni.
2. Co sprawdzone dwumas sprzęgło docisk i łożysko są bardzo OK.
Biegi wchodzą przy użyciu dużej siły problem dotyczy głównie 1, 2 i 4 a 3 i 5 w miarę luźno. Wsteczny też nie jest idealny.
Nie wiem czy to problem skrzyni czy czegoś innego.
Ciekawostką jest fakt iż biegi wrzuca się lepiej z góry i podczas bardziej dynamicznej jazdy (nawet czasem normalnie się zmieniają ale przy dynamicznej jeździe).
Nie wiem czego się czepić.
Z góry dziękuję za pomoc.
Ps. Może to poduszki silnika?
E39 525td Bardzo dziwna przypadłość zmiany biegów.
Moderator: Moderatorzy
Re: E39 525td Bardzo dziwna przypadłość zmiany biegów.
Dziękuję serdecznie ale ja zamieniałem na inną tarcze i docisk wymiarami pasowało. Fakt faktem jest taki mały szkopuł w tym wszystkim że graty na po zmianie poszły z tds(dumas ma inne numery w realowi niż mój - ale to nie powinno w ogóle wpływać na zmianę biegów; reszta to samo) Ten pipek(żółty albo biały)po drugiej stronie łapy też jest ok. Pomysłu nie mam.