E-39 530D odłączony EGR
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 gru 2009, 20:04
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
E-39 530D odłączony EGR
Witam, wczoraj, przy okazji zupełnie innej naprawy(wymiany maglownicy) zauważyłem, że przewód biegnący do EGR jest odłączony i zaślepiony. Silnik wg mnie pracuje bez zarzutów, chociaż nie mam porównania gdyż to moje pierwsze 530d. Moje pytanie to co powoduje odłączony EGR i jakie mogą być ewentualne skutki takiego stanu?
Przy okazji, coby nie zakładać nowego tematu, a też chodzi o sprawy podciśnieniowe zapytam w jakim celu do poduszek silnika wpięte są przewody podciśnieniowe?
Przy okazji, coby nie zakładać nowego tematu, a też chodzi o sprawy podciśnieniowe zapytam w jakim celu do poduszek silnika wpięte są przewody podciśnieniowe?
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E-39 530D odłączony EGR
zaślepiony EGR powoduje, że spaliny nie cofają się z powrotem do kolektora dolotowego i nie są dodatkowo spalane. Mniejszy syf w kolektorze dolotowym i komorach spalania, większe zanieczyszczenie powietrza (mniejsza ekologia)
co do poduszek i podciśnienia to nie jestem pewien ale ma to chyba na celu zmniejszenie drgań silnika podczas odpalania i gaszenia
co do poduszek i podciśnienia to nie jestem pewien ale ma to chyba na celu zmniejszenie drgań silnika podczas odpalania i gaszenia
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E-39 530D odłączony EGR
Też wczoraj zaślepiłem wężyk od EGR.
Czyli dobrze rozumuję skoro to jest zaślepione to spaliny nie lecą w ogóle w kolektor a co za tym idzie nie lecą na turbo?
Co może zmniejszyć w jakimś stopniu zapiekanie się zmiennej geometrii?
Jak najlepiej zaślepić EGR żeby nie leciały te spaliny? Zastosować jakąś zaślepkę?
Z tymi poduszkami to ja nie mam ich podłączonych i rzeczywiście trzęsie silnikiem przy gaszeniu troszkę...
Czyli dobrze rozumuję skoro to jest zaślepione to spaliny nie lecą w ogóle w kolektor a co za tym idzie nie lecą na turbo?
Co może zmniejszyć w jakimś stopniu zapiekanie się zmiennej geometrii?
Jak najlepiej zaślepić EGR żeby nie leciały te spaliny? Zastosować jakąś zaślepkę?
Z tymi poduszkami to ja nie mam ich podłączonych i rzeczywiście trzęsie silnikiem przy gaszeniu troszkę...
-
- Bywalec
- Posty: 155
- Rejestracja: 11 sie 2012, 9:05
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E-39 530D odłączony EGR
niektórzy piszą ze najlepiej wyłączyć kompem, ale tak się zastanawiam czy nie lepiej by było dodatkowo zaślepić przy kolektorze wydechowym.
- adasiek185
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 23 gru 2012, 12:58
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: DZG / Zgorzelec
Re: E-39 530D odłączony EGR
zasilanie w spaliny zaslepic. A reszta niech zostanie w org stanie. Nie ma dojscia spalin, nie ma problemu z tym. Tak bym sam postapil, ale u mnie takich wynalazkow nie ma :p
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E-39 530D odłączony EGR
Ja u siebie zaślepiłem w ten sposób:
foto zapożyczone z innego forum.
Nie wiem czy takie zaślepienie coś daje ale na próbę to wykonałem.
a u Was jak to jest zaślepione?
foto zapożyczone z innego forum.
Nie wiem czy takie zaślepienie coś daje ale na próbę to wykonałem.
a u Was jak to jest zaślepione?
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 gru 2009, 20:04
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
Re: E-39 530D odłączony EGR
u mnie zaślepiony został tylko zdjęty wężyk, a samo wejście do EGR-u nie i tak się zastanawiam czy nie powinno być odwrotnie?
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E-39 530D odłączony EGR
Ja polecam rozwiązanie które sam zastosowałem u siebie, czyli:
-zaślepiłem wyjście na kolektorze wydechowym (mniejsza pojemnosc układu miedzy silnikiem a turbo to mniejsza turbodziura i zawirowania)
-zamiast egr wstawilem dorobioną przez siebie i sąsiada tokarza tulejkę która nie utrudnia przepływu powietrza tak jak egr
-usunąłem egr z komputera
-zaślepiłem podcisnienie do elektrozaworu na głównym przewodzie pomiedzy pompą próżniowa a serwem, wtyczka do elektrozaworu na wszelki została podpięta, reszta weżyków podcisnieniowych usunieta i rurka pomiedzy kolektorem wyd a egr takze wywalona i ogolnie zrobilo sie jeszcze luźniej pod maską
Moim zdaniem tak powinna wyglądać operacja kompleksowego usunięcia egr
-zaślepiłem wyjście na kolektorze wydechowym (mniejsza pojemnosc układu miedzy silnikiem a turbo to mniejsza turbodziura i zawirowania)
-zamiast egr wstawilem dorobioną przez siebie i sąsiada tokarza tulejkę która nie utrudnia przepływu powietrza tak jak egr
-usunąłem egr z komputera
-zaślepiłem podcisnienie do elektrozaworu na głównym przewodzie pomiedzy pompą próżniowa a serwem, wtyczka do elektrozaworu na wszelki została podpięta, reszta weżyków podcisnieniowych usunieta i rurka pomiedzy kolektorem wyd a egr takze wywalona i ogolnie zrobilo sie jeszcze luźniej pod maską
Moim zdaniem tak powinna wyglądać operacja kompleksowego usunięcia egr
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E-39 530D odłączony EGR
no moze juz niedługo, poki co do konca tygodnia auto jeszcze zmienia kolor
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 08 gru 2009, 20:04
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
Re: E-39 530D odłączony EGR
ja tez z chęcią obejrzę, bo wygląda na to, że mam tylko połówkowe rozwiązanie.
-
- Bywalec
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 lip 2010, 23:53
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Re: E-39 530D odłączony EGR
No mim w sobote kumpel zaślepił EGR całkiem inaczej niż na obrazku ,który przedstawiłem wyżej.
Dal do srodka jakąs blaszkę,ale niestety nie mam zdjęć i nie wiem jak to wygada.
Dal do srodka jakąs blaszkę,ale niestety nie mam zdjęć i nie wiem jak to wygada.