Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Moderator: Moderatorzy
Witam wszystkich pozwólcie że się dołączę gdyż mam podobny problem z własną betą a mianowicie zaczęły się problemy z paleniem na zimnym silniku do tej pory gdy było w miarę ciepło paliła a dotyka dzisiaj musiałem grzać świeczkami na trzy razy i zapaliła z wielkimi bólami nie wspomnę chmurze z tyłu do tego przez chwilę chodziła jak ciągnik gdy już odpali chodzi jak złoto nie ma niedoborów mocy spalanie też jest przyzwoite nie wspominam że na ciepłym też kilka razy ją trzeba zakręcić na razie kupiłem nowe świece bosha ale czy to wystarczy liczę na Wasze podpowiedzi
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 21 sty 2008, 18:22
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: KRK NH
Prawdopodobnie udalo sie u mnie usunac problem ciezkiego zapalania przy malej ilosci paliwa i zimnym silniku. Zadnego drutowania dodatkowych zaworkow zwrotnych. Od kilku dni mam woz i narazie nic sie nie dzieje. Jak w baku mialem 5 litrow odpala od kopa. Zatankowalem 10, pojezdzilem i znow bez problemu nawet po 2 dnia nieruszania wozu. Dzis zatankowalem pod korek bo mam trase. Bede obserwowal dalej. Przyczyna to nieszczelnosc ukladu paliwa. Jakby ktos byl zainteresowany to mam namiar na zaklad gdzie mnie zdiagnozowali i "załatali" (kraków).
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Nie wiem jaki to ma mieć sens skoro wtryskiwacz cieknie i tak cieknie.kangurczak pisze:"Z tego co wiem może być jeszcze jedna usterka, w pompie wtryskowej znajduje się zawór zwrotny i on też może być uszkodzony i nie będzie trzymał ciśnienia a tym samym powietrze będzie się przedostawało do układu. " - prawdopodobnie to jest przyczyną u mnie. Sprawdz najpierw tutaj, zanim wymienisz wtryskiwacz.
A wymiana zaworu w pompie i tak nic nie da skoro wtryskiwacz jest nieszczelny.
a ja nadal mam ten sam problem...
nie uruchamia sie jak jest zimno i silnik jest zimny, jak silnik jest ciepły (uruchomiony w ciągu ostatnich np 3 godzin) - generalnie, jeśli wskazówka temperatury silnika nie jest poniżej pierwszej kreski, pali bez problemu,
Zrobione juz mam: pompa wtryskowa - uszczelniona sprawdzona ponoć daje 450 atmosfer, pompiarz mowi ze pompa jest "igła",
Przy montowaniu pompy wymioniona znowu uszczelka pod głowica,
rok temu kupiony nowy wtrysk pomiarowy,
pompa paliwa w baku na pewno działa,
świece na pewno grzeją - wszystkie, sprawdzony bezpiecznik świec (obok komputera u mnie komputer jest we wnęce za akumulatorem)
W poniedziałek będe zmieniać filtr paliwa - rozkręciłem ostatnio "odwodniłem" go, ale jeszcze go wymienie, - marne szanse zeby to był powód, bo przy zalewaniu prawie nie było paliwa w przewodzie przed filtrem i troche za - a robilem w garazu gdzie było cieplej, i odpalił od kopa, a na dworze.. jak jest pare stopni, pomimo kilkukrotnego grzania swiec (5 sekund jak pali się kontrolka + 8 sekund po zgaszeniu kontrolki do pstrykniecia przekaznika) nie pali ...
dopierojak potraktuje filter z paliwem i generalnie silnik wentylatorem grzewczym przez pare - parenascie minut - to się uruchamia,
generalnie nie lubi zimna, jak było ciepło, pomimo ze ponoc pompa miała się ku zatarciu, palił bez problemu, teraz pomimo zrobienia... nadal kiszka
Ktoś ma jakieś mądre pomysły? Moze jakieś zaklęcie... ?
Pozdro...
Zrobione juz mam: pompa wtryskowa - uszczelniona sprawdzona ponoć daje 450 atmosfer, pompiarz mowi ze pompa jest "igła",
Przy montowaniu pompy wymioniona znowu uszczelka pod głowica,
rok temu kupiony nowy wtrysk pomiarowy,
pompa paliwa w baku na pewno działa,
świece na pewno grzeją - wszystkie, sprawdzony bezpiecznik świec (obok komputera u mnie komputer jest we wnęce za akumulatorem)
W poniedziałek będe zmieniać filtr paliwa - rozkręciłem ostatnio "odwodniłem" go, ale jeszcze go wymienie, - marne szanse zeby to był powód, bo przy zalewaniu prawie nie było paliwa w przewodzie przed filtrem i troche za - a robilem w garazu gdzie było cieplej, i odpalił od kopa, a na dworze.. jak jest pare stopni, pomimo kilkukrotnego grzania swiec (5 sekund jak pali się kontrolka + 8 sekund po zgaszeniu kontrolki do pstrykniecia przekaznika) nie pali ...
dopierojak potraktuje filter z paliwem i generalnie silnik wentylatorem grzewczym przez pare - parenascie minut - to się uruchamia,
generalnie nie lubi zimna, jak było ciepło, pomimo ze ponoc pompa miała się ku zatarciu, palił bez problemu, teraz pomimo zrobienia... nadal kiszka
Ktoś ma jakieś mądre pomysły? Moze jakieś zaklęcie... ?
Pozdro...
Ostatnio zmieniony 26 gru 2008, 23:10 przez Omenus, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprawdzałem (z antickiem) i prąd dochodzi płytka sprawdzona, scalaka nie sprawdzalismy tranzystor pod spodem płytki sprawdzalismy, nie mam pojecia jak on powinien podgrzewać paliwo, czy podrzewa cofającymi się spalinami czy jak, (gdzies coś takiego czytałem) czy podgrzewanie paliwa polega na grzaniu tych blaszek ktore widac jak się odkręci filtr??
Jak sprawdzić czy on na pewno grzeje? czy co robi?
Jak sprawdzić czy on na pewno grzeje? czy co robi?
Ostatnio zmieniony 26 gru 2008, 22:59 przez Omenus, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja muszę być trochę zgryźliwy bo widze ze nie czytasz ze zrozumieniem ...ŁYSYYY pisze:Ja bym powiedział że ci swiece żarowe nie grzeja. Sprawdz świece i przekaźnik.
(wszystkie świece wymienione i sprawdzone, przekaźnik sprawdzony, bezpiecznik 80A, sprawdzony, świece grzeją 5s + 8s)
Zamówiłem juz to "cudowne urządzonko" z allegro, jestem strasznie sceptyczny co do takich cudów ale jeśli ma pomóc to się okaże, mam nadzieje raz dwa.
za wszelkie jednak sugestię nadal bede wdzieczny tylko proszę przynajmniej rzucić okiem na moj poprzedni post
Ostatnio zmieniony 27 gru 2008, 10:21 przez Omenus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2008, 11:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Lubelskie
No to stało się i u mnie
Jestem zielony w temacie - proszę o wyrozumiałość
Nie pali. koniec jazdy, kiszka. Wczoraj grzałem świece 10 razy, może więcej, po 15 min z wielkim trudem silnik zapalił wypuszczając wielką chmurę siwego dymu.
Dziś jest niedziela i odpuszczę dziś sobie. Od jutra zacznę coś z tym robić
Jak było cieplej - palił na dotyk, teraz trochę zimniej i zaczęły się problemy
2 tyg temu wymieniłem aku i mam teraz 74 Ah - myślę, że wystarczy
Niech mi ktoś napisze gdzie szukać bezpiecznika świec i przekaźnika (szukałem w książce z WKŁ i stwierdzam, że to porażka), ew co dalej sprawdzać
Za wszelkie informacje z góry dzięki wielkie
Jestem zielony w temacie - proszę o wyrozumiałość
Nie pali. koniec jazdy, kiszka. Wczoraj grzałem świece 10 razy, może więcej, po 15 min z wielkim trudem silnik zapalił wypuszczając wielką chmurę siwego dymu.
Dziś jest niedziela i odpuszczę dziś sobie. Od jutra zacznę coś z tym robić
Jak było cieplej - palił na dotyk, teraz trochę zimniej i zaczęły się problemy
2 tyg temu wymieniłem aku i mam teraz 74 Ah - myślę, że wystarczy
Niech mi ktoś napisze gdzie szukać bezpiecznika świec i przekaźnika (szukałem w książce z WKŁ i stwierdzam, że to porażka), ew co dalej sprawdzać
Za wszelkie informacje z góry dzięki wielkie
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 677
- Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
- Seria: Opel
- Model: RR P38a
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
sprawdz same swiece zarowe.wykrecaj po jednej i sprawdzaj.ja bym nie obstawial na przekaznik ani bezpiecznik bo skoro piszesz ze grzales swiece to rozumiem ze kontrolka swiec sie wlaczala.ja bym obstawial na padniete swiece zarowe.nie wielki koszt wymiany w razie czego.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 19:50
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Darłowo
- Kontakt:
bezpiecznik od świec żarowych znajduje się po prawej stronie pod maską tam gdzie jest całe ECU odkręć 4 śruby zdejmij pokrywę i bedziesz widział taka blaszkę to właśnie bezpiecznik. U mnie po wymianie świec żarowych minely 2 dni i nie chciał odpalać z trudnem odpalał... co się okazało bezpiecznik się spalił a od tego kręcenia wtopił mi się w plastik pod nim także dla pewności sprawdź.
Nie liczy siÄ™ model, nie liczy siÄ™ moc... liczy siÄ™ marka.
Zmierzyłem rezystancję czujnika temperatury powietrza przy temperaturze około 15 stopni C, wyniosła 10.28kΩ, natomiast rezystancja czujnika temperatury chłodziwa wyniosła 3.46kΩ a czujnika temperatury paliwa 3.17kΩ - czy te wartości mieszczą się w normie?
Komputer zgłasza kody błędów 12 54 92.
To w 318tds z problemem palenia na zimnym silniku.
Komputer zgłasza kody błędów 12 54 92.
To w 318tds z problemem palenia na zimnym silniku.
zimny nie pali ...
U mnie problem nadal na zimnym (jeszcze nie mam ustrojstwa z allegro - podobno ma dzialac tez na zimny silnik)
Pytanka:
1. Ktoś się orientuje jak zwiekszyc dawke paliwa 318 tds 94' grudzien?
2. Czy to normalne ze gdy pompa paliwowa przestaje pompować to w przewodzie paliwowym przed filtrem paliwo sie cofa?
ad 2. Efekt jest taki, grzeje swiece w tym momencie pompa dobija paliwo do filtra jest ok, potem gasnie kontrolka grzania swiec, za okolo 3 sekundy pompa paliwowa przestaje tloczyc paliwo do filstra - i tutaj momentalnie robi mi sie pusto w przewodzie przed filtrem... poprostu po wylaczeniu pompa jak by zasysala paliwo spowrotem do baku.
Pytanka:
1. Ktoś się orientuje jak zwiekszyc dawke paliwa 318 tds 94' grudzien?
2. Czy to normalne ze gdy pompa paliwowa przestaje pompować to w przewodzie paliwowym przed filtrem paliwo sie cofa?
ad 2. Efekt jest taki, grzeje swiece w tym momencie pompa dobija paliwo do filtra jest ok, potem gasnie kontrolka grzania swiec, za okolo 3 sekundy pompa paliwowa przestaje tloczyc paliwo do filstra - i tutaj momentalnie robi mi sie pusto w przewodzie przed filtrem... poprostu po wylaczeniu pompa jak by zasysala paliwo spowrotem do baku.
Eh ...
Z cyklu obalanie mitów:
No i... czary mary nie pomogły, ale i w sumie nie pogorszyły,
zaworek wsteczny (21,50) tez zamontowalem, ale jakiś dziwny bo cos i tak przepuszcza powolutku paliwo :/
Dla ciekawskich - nalezalo przeciąć szaroniebieski kabel prowadzący do komputera - (od czujnika temeratury silnika) i wpiąc się w koncówki, dodatkowo zasilanie czerwony +, i czarny do masy,
Ma to odszukać koputer gdy silnik jest ciepły i dawać dawkę taką jak by silnik był zimny,
podobno ten sam efekt mozna uzyskać przecinając poprostu ten szaro-niebieski kabel,
U mnie nie pomoglo tak czy siak musialem go kręcić kilkanascie razy zeby sie rozgrzał i "dał głos".
Jest jakiś zaworek wsteczny w pompie paliwa w baku? Dlaczego jak ta pompa przestanie podawać to paliwo jest zasysane spowrotem? Ktoś jest w stanie to wyjasnić?
No i... czary mary nie pomogły, ale i w sumie nie pogorszyły,
zaworek wsteczny (21,50) tez zamontowalem, ale jakiś dziwny bo cos i tak przepuszcza powolutku paliwo :/
Dla ciekawskich - nalezalo przeciąć szaroniebieski kabel prowadzący do komputera - (od czujnika temeratury silnika) i wpiąc się w koncówki, dodatkowo zasilanie czerwony +, i czarny do masy,
Ma to odszukać koputer gdy silnik jest ciepły i dawać dawkę taką jak by silnik był zimny,
podobno ten sam efekt mozna uzyskać przecinając poprostu ten szaro-niebieski kabel,
U mnie nie pomoglo tak czy siak musialem go kręcić kilkanascie razy zeby sie rozgrzał i "dał głos".
Jest jakiś zaworek wsteczny w pompie paliwa w baku? Dlaczego jak ta pompa przestanie podawać to paliwo jest zasysane spowrotem? Ktoś jest w stanie to wyjasnić?
BMW 525 TDS 1996 (ANGLIK)
MALE PYTANIE CO DO NIEPALACYCH TDS-OW
A MIANOWICIE- CZY PO WYMIANIE FILTRA PALIWA MOGA BYC CUDA TYPU NIE MOZNA
ODPALIC NA ZIMNYM SILNIKU,PO ODPALENIU TELEPIE SIE JAK WSCIEKLY TZN NIE CHODZI NA WSZYSTKIE CYLINDRY,W MIARE NAGRZEWANIA SIE SILNIKA TEMAT TELEPANIA MIJA STOPNIOWO DO WZROSTU TEMP.
PODPINALI MI KOMPA BLEDNE WARTOSCI WSKAZAN NA CZUJNIKU TEMP. CIECZY,NA PRZEPLYWOMIERZU,NA CZUJNIKU TEMPERATURY DIESLA,NA CZUJNIKU TEMPERATURY OLEJU,TZN TEMP OLEJU 130 ST,DIESLA TO SAMO130 ST,PONOC NAPIECIE NA CZYJNIKACH POSZLO SOBIE GDZIES I NIE MA.ALE PROBLEM W TYM ZE GLOWNIE CHODZI MI O FILTR PALIWA (JAKIS TANI BYL)CZY JEST MOZLIWOSC BY PUSZCZAL LEWE POWIETRZE?????????????NADMIENIAM ZE TE CUDA ZACZELY SIE DZIAC PO WYMIANIE FILTRA PALIWA.NA NASTEPNY DZIEN RANO JUZ NIE MOGLEM ODPALIC I TAK CO DZIEN JAK ZIMNY TO LIPA JAK CIEPLEJ TO LEPIEJ JUTRO KUPUJE NOY FILTR Z BMW TO NAPISZE CZY POMOGLO, Z CZUJNIKAMI MOZE SIE UPORAM PODAM MU LEWE NAPIECIE +5V I ZOBACZYMY CO POWIE KOMPUTER DIAGNOSTYCZNY,
NIE MOGE ZNALESC SCHEMATU ELEK.DO MOJEJ WERSJI BO WSZYSTKIE CO ZNAJDUJE TO NIE TE KOLORY KABLI PONOC ROBILI JE TYLKO JAKI ROK 1995-1996
MALE PYTANIE CO DO NIEPALACYCH TDS-OW
A MIANOWICIE- CZY PO WYMIANIE FILTRA PALIWA MOGA BYC CUDA TYPU NIE MOZNA
ODPALIC NA ZIMNYM SILNIKU,PO ODPALENIU TELEPIE SIE JAK WSCIEKLY TZN NIE CHODZI NA WSZYSTKIE CYLINDRY,W MIARE NAGRZEWANIA SIE SILNIKA TEMAT TELEPANIA MIJA STOPNIOWO DO WZROSTU TEMP.
PODPINALI MI KOMPA BLEDNE WARTOSCI WSKAZAN NA CZUJNIKU TEMP. CIECZY,NA PRZEPLYWOMIERZU,NA CZUJNIKU TEMPERATURY DIESLA,NA CZUJNIKU TEMPERATURY OLEJU,TZN TEMP OLEJU 130 ST,DIESLA TO SAMO130 ST,PONOC NAPIECIE NA CZYJNIKACH POSZLO SOBIE GDZIES I NIE MA.ALE PROBLEM W TYM ZE GLOWNIE CHODZI MI O FILTR PALIWA (JAKIS TANI BYL)CZY JEST MOZLIWOSC BY PUSZCZAL LEWE POWIETRZE?????????????NADMIENIAM ZE TE CUDA ZACZELY SIE DZIAC PO WYMIANIE FILTRA PALIWA.NA NASTEPNY DZIEN RANO JUZ NIE MOGLEM ODPALIC I TAK CO DZIEN JAK ZIMNY TO LIPA JAK CIEPLEJ TO LEPIEJ JUTRO KUPUJE NOY FILTR Z BMW TO NAPISZE CZY POMOGLO, Z CZUJNIKAMI MOZE SIE UPORAM PODAM MU LEWE NAPIECIE +5V I ZOBACZYMY CO POWIE KOMPUTER DIAGNOSTYCZNY,
NIE MOGE ZNALESC SCHEMATU ELEK.DO MOJEJ WERSJI BO WSZYSTKIE CO ZNAJDUJE TO NIE TE KOLORY KABLI PONOC ROBILI JE TYLKO JAKI ROK 1995-1996
Ostatnio zmieniony 27 lut 2009, 20:56 przez ZBINIU, łącznie zmieniany 1 raz.
ZBINIU