Konserwacja i regulacja TURBO

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Akebono
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 06 sty 2008, 12:51
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Akebono »

Witam!

Czy TURBO w TDS ładuje ciągle tyle samo, czy jest tak , że się rozkręca z obrotami, moje od początku ładuje na maxa, czy tak ma być?
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Wg.mnie turbina ładuje w zależności od obrotów silnika. Od 2000 wyrażnie "czuć". :wink: (powinno).
szczewko
Bywalec
Posty: 53
Rejestracja: 09 lis 2008, 14:31
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: ok.Koszalina

Post autor: szczewko »

Mam takie pytanko czy ta dzwignia od zaworu upustu spalin daje sie ruszyc reka bo ja w swojej za cholere jej ruszyc nie moge.
polokokta55
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 25 cze 2008, 19:19
Lokalizacja: świerklany

Post autor: polokokta55 »

szczewko . powina iść ale ciężko bo trzymie siłownik .ale jak ściągniesz cięgno to ta klapka powinna chodzić lekko , psiknij wd
szczewko
Bywalec
Posty: 53
Rejestracja: 09 lis 2008, 14:31
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: ok.Koszalina

Post autor: szczewko »

Tak wlasnie myslałem, jutro rozbiore i zobacze. thx
Awatar użytkownika
Akebono
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 06 sty 2008, 12:51
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Akebono »

Witam!

Jeszcze jedno, skąd idzie sygnał do sterowania turbo?? jest to ciśnieniowe czy pod ciśnieniowe (Vacum) steroawanie?
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Post autor: wojtek_blekitny »

Nadciśnieniowe- nadciśnienie doładowania otwiera zawór w kanale obejściowym turbiny- "west gate".
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
fiołas
Bywalec
Posty: 51
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:49
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: kętrzyn

Post autor: fioÅ‚as »

czy ktoś z może rozbierał turbo ?
tylko tds ..
morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: morsik20ncdldz »

ja rozbierałem swoje popsute:) kupa oleju i sadzy, wyczyscilem i na polke na pamiatke;d odkladam teraz na uzywke ale w bdb stanie, i mam takie pytanie bo w tym turbo co mi sie popsulo, to cisnienie roslo razem z obrotami, a nie ze odrazu max jak u nie ktorych, wiadomo dlaczego tak?
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

Niech zgadnę... stała geometria łopat?

Wzrost obrotów silnika = wzrost ilości spalin = wzrost obrotów turbiny = wyższe ciśnienie doładowania...
morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: morsik20ncdldz »

a nie wiem mozliwe, ale przeciez u wiekszosci w tds odrazu jest max doladowanie:(
fiołas
Bywalec
Posty: 51
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:49
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: kętrzyn

Post autor: fioÅ‚as »

morsik20ncdldz pisze:ja rozbierałem swoje popsute:) kupa oleju i sadzy, wyczyscilem i na polke na pamiatke;d odkladam teraz na uzywke ale w bdb stanie, i mam takie pytanie bo w tym turbo co mi sie popsulo, to cisnienie roslo razem z obrotami, a nie ze odrazu max jak u nie ktorych, wiadomo dlaczego tak?
czy jak rozbierałeś je na pół musiałeś rozkręcać wirnik?
tylko tds ..
morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: morsik20ncdldz »

u Mnie byl rozebrany juz;p olej to ciekl z niej jak ja wykrecilem:)
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

jeśli chcesz zdjąć tylko "ślimaka" to wystarczy zegera wyjąć i już turbo rozmontowane, nie ruszaj tylko wirnika ( nie rozkręcaj ) bo wyważenie straci
fiołas
Bywalec
Posty: 51
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:49
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: kętrzyn

Post autor: fioÅ‚as »

z wirnikiem to wiem dzięki za podpowiedź.
tylko tds ..
Awatar użytkownika
Akebono
Bywalec
Posty: 63
Rejestracja: 06 sty 2008, 12:51
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Akebono »

Witam!

Jest problem, w czasie dodawania gazu cięgno nie reaguje, co zrobić gdy okaże się że padła gruszka turbo?
Awatar użytkownika
Marciino
Bywalec Gadulec
Posty: 332
Rejestracja: 20 maja 2009, 18:54
Seria: Szukam...
Nadwozie: _
Model: Nie mam
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: Marciino »

Witam
W temacie turbo jak na razie jestem zielony, tyle co mogę wywnioskować z użytkowania i z informacji tu wyczytanych, że wszystko jest ok.

Tylko męczy mnie aby udać się na jakąś diagnostykę turbiny, aby ktoś ją ogarnął i mi powiedział konkretnie na czym stoję. I moje pytanie czy jest sens coś takiego robić puki wszystko działa jak potrzeba, czego ewentualnie mogę się dowiedzieć, i czy możecie ewentualnie polecić jakieś serwisy, mechaników, speców w tym temacie w warszawie bądź okolicach (tak w granicach woj mazowieckiego :mrgreen: )??

pozdrawiam
ODPOWIEDZ