Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
Moderator: Moderatorzy
ze znanych mi różnic między TD a TDS
-intercooler
-większe wtryski w TDS
-inne oprogramowanie (komp?)
-wg realoem chłodnica też jest inna
w TD jak i w TDS jest chłodnica oleju... o innych różnicach nic mi nie wiadomo...
natomiast różnic między 2.4 a 2.5 może być więcej, aczkowiek niekoniecznie...
z danych wynika, że:
-2,5 ma większy skok tłoka o 1,8mm
-różnica pojemności to dokładnie 65ccm (wg danych z linku 66ccm)
-2,5 ma 2Nm więcej, osiąga moment znacznie niżej (1900obr dla 2,5 - 2400obr dla 2,4) jest szybsze o 2km/h, a do setki przyspiesza tak samo
-oba silniki w tym samym czasie osiągają moc (4800obr)
tyle udało mi się wyszukać... wartości podawane przez źródła dla E34... niektóre dane podają, że silnik 2,4 w e30 był inny (większy o 10ccm)...
W E39 silnik 2.5TDS zawsze miał plastikowy kolektor ssący i inny intercooler.
Pozdrawiam
-intercooler
-większe wtryski w TDS
-inne oprogramowanie (komp?)
-wg realoem chłodnica też jest inna
w TD jak i w TDS jest chłodnica oleju... o innych różnicach nic mi nie wiadomo...
natomiast różnic między 2.4 a 2.5 może być więcej, aczkowiek niekoniecznie...
z danych wynika, że:
-2,5 ma większy skok tłoka o 1,8mm
-różnica pojemności to dokładnie 65ccm (wg danych z linku 66ccm)
-2,5 ma 2Nm więcej, osiąga moment znacznie niżej (1900obr dla 2,5 - 2400obr dla 2,4) jest szybsze o 2km/h, a do setki przyspiesza tak samo
-oba silniki w tym samym czasie osiągają moc (4800obr)
tyle udało mi się wyszukać... wartości podawane przez źródła dla E34... niektóre dane podają, że silnik 2,4 w e30 był inny (większy o 10ccm)...
W E39 silnik 2.5TDS zawsze miał plastikowy kolektor ssący i inny intercooler.
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 21 sty 2008, 18:22
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: KRK NH
Witam,
Ja robie z 2.5td tdsa.
Mam obecnie tdsa juz ze sporym przebiegiem, w sumie nic mu nie jest, po wydaniu majatku na to cacko jezdzi dobrze i tyle.
Jakis czas temu kupilem silnik nieuzywany kompletny ze skrzynia biegow i praktycznie ze wszystkim (brak alternatora) co trzeba.
Juz nie dlugo beda mi zamieniac ten silnik + chip na 170km moze wiecej, okaze sie wpraktyce.
Tak naprawde te silniki sa identyczne, wtryski sa takie same, komp tez. Roznica jest w innej turbine, intercoolerze, i w programie sterujacym. Roznice sa tez w kole dwumasowym ale to jest zalezne od rocznikow.
Jak wszystko dobrze pojdzie to bede chyba pierwszym posiadaczem tdsa z zerowym przebiegiem. 11 letnie auto z praktycznie nowym sercem i jeszcze przerobione na ac-schnitzer.
Pozdrawiam
Ja robie z 2.5td tdsa.
Mam obecnie tdsa juz ze sporym przebiegiem, w sumie nic mu nie jest, po wydaniu majatku na to cacko jezdzi dobrze i tyle.
Jakis czas temu kupilem silnik nieuzywany kompletny ze skrzynia biegow i praktycznie ze wszystkim (brak alternatora) co trzeba.
Juz nie dlugo beda mi zamieniac ten silnik + chip na 170km moze wiecej, okaze sie wpraktyce.
Tak naprawde te silniki sa identyczne, wtryski sa takie same, komp tez. Roznica jest w innej turbine, intercoolerze, i w programie sterujacym. Roznice sa tez w kole dwumasowym ale to jest zalezne od rocznikow.
Jak wszystko dobrze pojdzie to bede chyba pierwszym posiadaczem tdsa z zerowym przebiegiem. 11 letnie auto z praktycznie nowym sercem i jeszcze przerobione na ac-schnitzer.
Pozdrawiam
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Witam Nezza!
Czy mógł byś uzupełnić swój avatar?
Czy mógł byś uzupełnić swój avatar?
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
Ja ten silnik kupilem wlasnie z allegro. Cena wywolawcza byla nie 5tys a 8tys.Łosiowy pisze:Kiedys na allegro byl wystawiony M51 ktory był uzytkowany jako silnik modelowy chyba w szkole rolniczej.Cena wywolawcza 5tysi przepracowane kilkanascie godzin
Byl to silnik kompletny ze skrzynia biegow itp.
Stargowalem sie do 5.5tys. Silnik byl eksponatem (nie mylic z silnikiem, ktory sie rozbiera na cwiczeniach hehe), ma oryginalne plaby na srubach, tak ze nie byl rozkrecany i nigdy nie pracowal.
Oczywiscie silnik ten teraz jest rozkrecany i sprawdzany czy wszystko jest ok.
Tak wyglada to malnestwo
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
To plomby będziecie zdejmować
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
Bylo by bardzo ryzykowne nie sprawdzajac tego silnika tylko go odrazu montujac. Pomimo tego, ze silnik nie byl rozbierany nigdy nic nie wiadomo. Lepiej dmuchac na zimne
PS.
AC-Schnitzer ma teraz promocje na niektore produkty, polecam fele 150e szt.
Smieszna cena jak za felge tej klasy, przeceniona z 400e.
Tu link:
http://www.ac-schnitzer.de/shop/pi-1929 ... egoryId=66
pozdr
PS.
AC-Schnitzer ma teraz promocje na niektore produkty, polecam fele 150e szt.
Smieszna cena jak za felge tej klasy, przeceniona z 400e.
Tu link:
http://www.ac-schnitzer.de/shop/pi-1929 ... egoryId=66
pozdr
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 maja 2008, 19:11
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1989
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: ElblÄ…g
ale ladnie zeszliscie z tematu.
a ja chcialbym sie dowiedziec, ktory z silnikow jest bardziej awaryjny, 2.5td czy 2.5tds. jesli dobrze pamietam to tds ma mocniejsza turbine, ale za to IC, wiec czy to bardziej wplywa na zywotnosc glowicy ?
i pytanie odnosnie pompy wtryskowej. to jest ta sama pompa co w m21 czy rozni sie konstrukcja ? choc wiem ze padaja tak samo czesto... ; ]
z tego co sam zauwazylem nie ma bezpiecznego progu przebiegu kilometrow, zeby sie nie wpierdzielic w jakis zlom, ale mniej wiecej ile powinien tds czy td przejechac bez wiekszych niespodzianek ? mam na mysli glownie pompe wtryskowa, glowice czy turbine.
i jeszcze jedno, troszke inne, wydaje mi sie ze kombi sa bardziej zadbane niz sedany. podzielacie moje spostrzezenie ?
a ja chcialbym sie dowiedziec, ktory z silnikow jest bardziej awaryjny, 2.5td czy 2.5tds. jesli dobrze pamietam to tds ma mocniejsza turbine, ale za to IC, wiec czy to bardziej wplywa na zywotnosc glowicy ?
i pytanie odnosnie pompy wtryskowej. to jest ta sama pompa co w m21 czy rozni sie konstrukcja ? choc wiem ze padaja tak samo czesto... ; ]
z tego co sam zauwazylem nie ma bezpiecznego progu przebiegu kilometrow, zeby sie nie wpierdzielic w jakis zlom, ale mniej wiecej ile powinien tds czy td przejechac bez wiekszych niespodzianek ? mam na mysli glownie pompe wtryskowa, glowice czy turbine.
i jeszcze jedno, troszke inne, wydaje mi sie ze kombi sa bardziej zadbane niz sedany. podzielacie moje spostrzezenie ?
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
TD przy mocno zbliżonej konstrukcji [oczywiście 2.5] ma mniejszą moc i moment, powinien więc mieć większą trwałość [przy założeniu, że warunki eksploatacji będą takie same].
Aczkolwiek konkretów raczej nikt Ci nie poda, bo ciężko o osobę z 2 takimi autami, z podobnym przebiegiem etc.
Ogółem mówiąc, zwykle jest tak, jak powtarzam: problemem TD/TDS'ów nie jest ich wadliwa konstrukcja <różne gadki o głowicach, pompach etc.>, ale ich właściciele, którzy zapominają, że silnik ZS eksploatuje się w określony sposób.
Nezza, daj proszę znać, co z emisją, bo zastanawiam się nad usunięciem recyrkulacji
Aczkolwiek konkretów raczej nikt Ci nie poda, bo ciężko o osobę z 2 takimi autami, z podobnym przebiegiem etc.
Ogółem mówiąc, zwykle jest tak, jak powtarzam: problemem TD/TDS'ów nie jest ich wadliwa konstrukcja <różne gadki o głowicach, pompach etc.>, ale ich właściciele, którzy zapominają, że silnik ZS eksploatuje się w określony sposób.
Nezza, daj proszę znać, co z emisją, bo zastanawiam się nad usunięciem recyrkulacji
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"