Cześć, wczoraj odebrałem auto po wymianie sprzęgła - docisk, tarcza, łożysko - SACHS oraz łapa sprzęgła - OEM.
Pojawiły się dwa problemy których wcześniej nie było:
1. Hałas sprzęgła, dźwięk taki jakby coś się obijało o metal. Hałas tylko na wolnym pedale, przy wciśnięciu cisza.
2. Dziwne wibracje od 1000-2000 obrotów, wcześniej ni cholery tego nie było. Na 5 biegu największe wibracje, powyżej 2000 wibracje ustają. Dodam, że dzieje się tak tylko przy dodawaniu gazu w zakresie 1000-2000 obrotów.
Byłem z tym od razu u mechanika który wymieniał sprzęgło, robił mi już kilka rzeczy i zawsze było ok, ale tym razem chyba coś mu nie poszło. Na wymienione problemy odpowiedział mi, że sprzęgło może hałasować bo powinno się wymienić sprzęgło razem z dwumasą bo one są fabrycznie razem wyważone i będę musiał nauczyć się z tym żyć. Na problem z wibracjami powiedział, że mam trochę pojeździć i powinno to ustać bo wał musi się ułożyć. Wał musi się ułożyć?? Chyba jak się ściąga wał to zaznacza się w jakiej pozycji był i potem skręca tak samo? Myślę, że nie zaznaczył jego położenia i dlatego teraz są te wibracje. Pomóżcie bo to jest dość uciążliwe.
Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Moderator: Moderatorzy
- KapselK
- Bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:46
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 330d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim
Dwa problemy po wymianie sprzęgła
E36 318 TDS 2014-2017
E91 330D 2017- ...
E91 330D 2017- ...
- Chemos
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 lut 2017, 13:43
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 2002
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Moim zdaniem to nie jest normalne, podjechałbym do jakiegoś ogarniętego mechanika. Ewidentnie coś źle zrobił
- KapselK
- Bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:46
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 330d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Byłem już u jednego, powiedział, że to nie jest normalne, ale że to raczej coś z skrzynią. Jutro jadę do gości co zajmują się strikte sprzęgłami, zobaczymy co powiedzą.
E36 318 TDS 2014-2017
E91 330D 2017- ...
E91 330D 2017- ...
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Ten pierwszy mechanik, to zwykły leń i cwaniak.
Ja bym go nauczył żyć, ale w zażyłej korespondencji z moim adwokatem.
Ja bym go nauczył żyć, ale w zażyłej korespondencji z moim adwokatem.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- KapselK
- Bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:46
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 330d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Wolałbym odpowiedzi które mogłoby mi pomóc z przyczyną tych problemów. Robiłem u tego gościa kilka rzeczy i zawsze byłem zadowolony, to pierwszy przypadek kiedy jest coś nie tak.
E36 318 TDS 2014-2017
E91 330D 2017- ...
E91 330D 2017- ...
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
W kwestii hałasu moim zdaniem to łożysko oporowe albo jakiś błąd przy skladaniu.
Wibracje będą spowodowane: rozebraniem wału podczas wymiany sprzęgła, tu pomoże tylko wyważenie od nowa. Do tego należy sprawdzić poduszki skrzyni i podpore walu.
Pozdrawiam
Wibracje będą spowodowane: rozebraniem wału podczas wymiany sprzęgła, tu pomoże tylko wyważenie od nowa. Do tego należy sprawdzić poduszki skrzyni i podpore walu.
Pozdrawiam
- KapselK
- Bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:46
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 330d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Drzycim
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Poduszki skrzyni były założone nowe podczas wymiany sprzęgła, wał to też raczej nie jest, te wibracje ewidentnie czuć i hałas temu towarzyszący dobiega od przodu auta. Auto dzisiaj było rozbierane, wyciągana dwumasa oraz sprzęgło które będą sprawdzone w specjalnym zakładzie. Dwumasa jest LUKa a nowe sprzęgło Sachsa, może nie dogadują się w takim zestawie. Pewnie w poniedziałek będę widział coś więcej.
E36 318 TDS 2014-2017
E91 330D 2017- ...
E91 330D 2017- ...
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Na czym stanęło?
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 09 mar 2017, 21:09
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Miałem podobny problem po odpaleniu przy wcisnjętym pedale sprzęgla cos piszczalo ocieralo charakterystyczne poszczeni tarcie metal o metal
To na 99% jest lozysko oporowe, mechanik ktory wymienil sprzeglo na nowe sachsa nic nie zrobil wymienil a piszcenie nie ustało, po minucie dzwiek ustawał,
No ale w domu zostal kompet nowego sprzęgła, bo wymieniłem bedzac w trasie njedaleko granicy z Niemcami,
Bede sie chcial sprzedac sprzeglo sachsa nowe w kartonie , ale musze najpierw 11 postów zrobic , wiec nabijam
Napisz co bylo przyczyną
To na 99% jest lozysko oporowe, mechanik ktory wymienil sprzeglo na nowe sachsa nic nie zrobil wymienil a piszcenie nie ustało, po minucie dzwiek ustawał,
No ale w domu zostal kompet nowego sprzęgła, bo wymieniłem bedzac w trasie njedaleko granicy z Niemcami,
Bede sie chcial sprzedac sprzeglo sachsa nowe w kartonie , ale musze najpierw 11 postów zrobic , wiec nabijam
Napisz co bylo przyczyną
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: Dwa problemy po wymianie sprzęgła
Jak to "nic nie zrobił"? Przecież wymienił sprzęgło.Opal pisze:Miałem podobny problem po odpaleniu przy wcisnjętym pedale sprzęgla cos piszczalo ocieralo charakterystyczne poszczeni tarcie metal o metal
To na 99% jest lozysko oporowe, mechanik ktory wymienil sprzeglo na nowe sachsa nic nie zrobil wymienil a piszcenie nie ustało, po minucie dzwiek ustawał...
Gdy zmieniam opony na nowe, to wentyle "kominki" też każę zmieniać.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81