E36 318TDS ...odcina paliwo przy 4000obr/m...
Moderator: Moderatorzy
- maniek42
- Bywalec
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
E36 318TDS ...odcina paliwo przy 4000obr/m...
Witam kolegów jestem nowy na forum i zielony jeśli chodzi o diesla,prawie 20 lat jeżdżę beemkami i zawsze to były benzyniaki ale w końcu po sprzedaży 7-er kupiłem TDS-ka i dla tego mam pytanie dlaczego podczas jazdy np. na trzecim biegu odcina paliwo przy 4000 skoro czerwone pole jest od 5000 ??? Benzyniaki odcinały dopiero na czerwonym. Czy to normalne czy jakieś przekłamanie obrotomierza? wolne obroty pokazuje ok. 700 , poza tym pali na dotyk,nie kopci tylko ta odcinka mnie martwi ale może to normalne? ...pozdrawiam bo jeszcze pewnie dużo się muszę od Was dowiedzieć co i jak !!!! pozdro....
- carl0s
- Moderator

- Seria: E46
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: E36 318TDS ...odcina paliwo przy 4000obr/m...
Normalne to nie jest. Najprawdopodobniejszym problemem jest ciśnienie doładowania - tds mierzy ciśnienie w dwóch miejscach - przy 3000 i przy 4000 obr/min. Jeśli stwierdzi odbieganie zmierzonej wartości od zakładanej - odetnie paliwo. Odbieganie może być w obie strony, może ciąć zarówno dlatego, że ma za duże ciśnienie - np. w sytuacji gdy ktoś rozregulował sztangę od WG lub auto ma źle zestrojony zawór MBC, albo może też ciąć gdy ciśnienie jest za małe - np. jeśli dolot jest nieszczelny. Trzeba odczytać kody błędów, zrobić przejazd z live data albo z manometrem wpiętym w dolot - tylko tak można stwierdzić co się dzieje.