[e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Moderator: Moderatorzy
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
[e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Witam
Jakiś czas temu zaczeło mi wywalać płyn chłodzący przez korek przy jezdzie 160km/h ale nie zawsze.
Korek wymieniłem i problem znikł ale pozniej zaczeło mi ubywać płynu nie wiele ale ubywało.
Dwa dni temu przed jazdą sprawdzam stan i brakowało dużo płynu uzupełniłem 2 litry po jezdzie gdzieś 30km ubyło troche wiec dolałem i pomyślałem że gdzieś może być wyciek wracałem do domu już i zauważyłem dym z pod maski a tu dziura w górnym przewodzie chłodzenia i płyn tryskał na silnik.
Pytanie:
wywalało przez korek płyn bo korek był zły?
czemu pękł wąż? cisnienie za duże?
znawca nie jestem ale brat straszy mnie uszczelką pod głowicą.
Jakiś czas temu zaczeło mi wywalać płyn chłodzący przez korek przy jezdzie 160km/h ale nie zawsze.
Korek wymieniłem i problem znikł ale pozniej zaczeło mi ubywać płynu nie wiele ale ubywało.
Dwa dni temu przed jazdą sprawdzam stan i brakowało dużo płynu uzupełniłem 2 litry po jezdzie gdzieś 30km ubyło troche wiec dolałem i pomyślałem że gdzieś może być wyciek wracałem do domu już i zauważyłem dym z pod maski a tu dziura w górnym przewodzie chłodzenia i płyn tryskał na silnik.
Pytanie:
wywalało przez korek płyn bo korek był zły?
czemu pękł wąż? cisnienie za duże?
znawca nie jestem ale brat straszy mnie uszczelką pod głowicą.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Raczej tak,ale dla świętego spokoju sprawdził bym;
-drożność przewodu przelewowego chłodnicy
-drożność chłodnicy
-pompę cieczy chłodzącej
-drożność przewodu przelewowego chłodnicy
-drożność chłodnicy
-pompę cieczy chłodzącej
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Raczej tak? czyli coś z głowicą?Mamamuszi pisze:Raczej tak,ale dla świętego spokoju sprawdził bym;
-drożność przewodu przelewowego chłodnicy
-drożność chłodnicy
-pompę cieczy chłodzącej
i jak mam to sprawdzić?
jakieś instrukcje poproszę mam czas to sprawdze.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Zacznij od tego co pisałem,bywa że ulatują łopatki wirnika pompki.Ciekawe że temperatura nie rośnie.Uszczelka siada najczęściej z powodu krzywienia się głowicy a ta z kolei siada przy niewłaściwej eksploatacji, tj.przy gwałtownych zmianach temperatury.
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
temperatura w normie cały czas,nie wiem czy tak szybko powinien sie grzac ale po przejechaniu 7-9km wskazówka była w pionie przy normalnej jezdzie. nigdy na zimnym nie szalałem do póki wskazówka wody nie była w pionie nawet 2 tys.obr/min nie przekraczałem
głowice juz wymieniałem 9tys km temu ale wtedy to płyn znikał na oczach i dymił na biało a spalin teraz nie było w płynie.
jak możesz to opisz co na początek sprawdzic opisac to.
głowice juz wymieniałem 9tys km temu ale wtedy to płyn znikał na oczach i dymił na biało a spalin teraz nie było w płynie.
jak możesz to opisz co na początek sprawdzic opisac to.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Zazawyczaj na rynku wtórnym,chodzą głowice regenerowane [spawane],taka głowica chlaśnie prędzej czy póżniej,to jest norma,nigdy bym takiej nie montował.Jak temperatura nie rośnie,to pojeżdził bym trochę bez korka,póki problem się nie nasili,będzie sprawa jasna,jeśli chcesz się przekonać co jest grane.Porządnie to głowicę można sprawdzić tylko pod ciśnieniem na specjalnym oprzyrządowaniu.
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
ja kupiłem głowice od kolesia co swoim wjechał do wody wymieniał silnik,zapomniałem ze ja miałem kolektor ssący plastikowy no i też musiałem kolektor dokupić aluminiowy. głowica była sprawdzana moja pękła na piątym tłoku 2cm mechanik mówił żebym ją na allegro wystawił jako sprawną taki cham to nie jestem poszła na złom za 50zł.
Mamamuszi obstawiasz na głowice?
bo jeszcze było tak co do kolektora ssącego przy plastikowym był zawór EGR przy alu nie było ale mechanik tak manipulował że jest ten zawór ale jak już nie jest ori to wymiary się zmieniły i dolny króciec zaworu jest na wprost przewodu chłodniczego i go trochę przygniatał pęknięcie jest w okolicach własnie tego króćca myśle że to też mogła być przyczyna pęknięcia. niewiem takie mam przypuszczenia
Mamamuszi obstawiasz na głowice?
bo jeszcze było tak co do kolektora ssącego przy plastikowym był zawór EGR przy alu nie było ale mechanik tak manipulował że jest ten zawór ale jak już nie jest ori to wymiary się zmieniły i dolny króciec zaworu jest na wprost przewodu chłodniczego i go trochę przygniatał pęknięcie jest w okolicach własnie tego króćca myśle że to też mogła być przyczyna pęknięcia. niewiem takie mam przypuszczenia
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
W miejsce korka,nałóż np. rękawicę gumową,nie chirurgiczną,szczelnie przywiąż.Po odpaleniu silnika ,do pewnego stopnia ów munsztung rozedmie się.Jeśli będzie nadymał się non stop, do pęknięcia ,to masz pewność iż ciśnienie rozprężania przenika do układu chłodzenia.Innym sposobem jest badanie chłodziwa na obecność spalin,robią to co poniektóre warsztaty.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Wywalało Ci nakrętką,musiały węże być twarde jak u mnie 40-ści lat temu.Przy sprawnym układzie nic się nie dzieje nawet bez nakrętki.Oczywiście przy ludzkiej jeżdzie.Mamamuszi pisze:W miejsce korka,nałóż np. rękawicę gumową,nie chirurgiczną,szczelnie przywiąż.Po odpaleniu silnika ,do pewnego stopnia ów munsztung rozedmie się.Jeśli będzie nadymał się non stop, do pęknięcia ,to masz pewność iż ciśnienie rozprężania przenika do układu chłodzenia.Innym sposobem jest badanie chłodziwa na obecność spalin,robią to co poniektóre warsztaty.
Psia kość zamiast edytuj wcisnąłem cytuj będą rózgi od moda oj będą.SORRY
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
twarde? były twarde jak mi głowica pękła w zeszłym roku, teraz nie były tak twarde.Mamamuszi pisze:Mamamuszi pisze:Wywalało Ci nakrętką,musiały węże być twarde.
test spalin był,śladów na oleju nie ma,kopcenia niema więc jeszcze jakies objawy uszkodzonej głowicy mogą być inne?
termostat może też mieć w tym jakiś udział?
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
W relacji głowica-układ chłodzenia znamiennym jest ;smuz pisze:twarde? były twarde jak mi głowica pękła w zeszłym roku, teraz nie były tak twarde.Mamamuszi pisze:Mamamuszi pisze:Wywalało Ci nakrętką,musiały węże być twarde.
test spalin był,śladów na oleju nie ma,kopcenia niema więc jeszcze jakies objawy uszkodzonej głowicy mogą być inne?
termostat może też mieć w tym jakiś udział?
-wzrost ciśnienia
-wzrost temperatury
-zapowietrzanie
-wyrzucanie płynu
Przy uszkodzeniu termostatu,temperatura jest za mała,albo za duża.Przy zablokowanym termostacie i niedrożnym przelewie teoretycznie mogło by dojść do wyrzucania płynu ale równocześnie rosła by temperatura.
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
przewód termostatu raz był zimny raz cipeły
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
I dobrzesmuz pisze:przewód termostatu raz był zimny raz cipeły
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 479
- Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: małopolska
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Mogą 2,5 roku temu zaczeło mi gotować płyn i u mnie wywalało go nakrętką, wszystko drożne, termostat sprawny, pompa wody ok.smuz pisze: jeszcze jakies objawy uszkodzonej głowicy mogą być inne?
Wymieniłem korek trzykrotnie na nowy oryginalny ,pompę wody,termostat i wszystko było ok dopóki korek nie został dokręcony. Podejrzenie padło na głowice-test płynu na obecność spalin tego nie potwierdził..... Jeździłem z popuszczonym korkiem i zrobiłem 20 tys km międzyczasie uzupełniając może 5l. weszło na to 20 tys.
Węży po zakręceniu korka nie dało się ścisnąć twarde jak kamień. Odkamieniałem nawet chłodnice wymieniłem Visco żeby mieć zupełną pewność że wszystko jest ok. Wkońcu przy popuszczonym korku wywaliło płyn. Uzupełniłem i zrobiłem jeszcze z 2 tys zanim pojechałem znowu na test spalin w płynie i wyszło że są, więc zwaliłem głowice poszła do spawania widoczne były pęknięcia w okolicach komór zawirowań. Głowica wróciła jak nówka założyłem i znowu zaczeły się problemy. Odesłałem ją do sprawdzenia okazało się że jest szczelna i wszystko cacy, wkurzyłem się założyłem inną głowice sprawną nie spawaną- i co dalej problem występował... Jedyna myśl jaka wpadła mi do głowy to że tuleja może być któraś pęknięta bo innej opcji już raczej nie ma.
W sumie z tą usterką jeżdżąc z popuszczonym korkiem zrobiłem już ok 60 tys km od czasu do czasu dolewając troszkę płynu gdy pojawiał się komunikat że jest go za mało. Gdy dokręce korek, przejade 30-40 km i go zagotuje. Obiawy są co najmniej dziwne co gorsza nie znam do dnia dzisiejszego ich przyczyny
Przez jakieś 2 miesiące układ chłodzenia zalany był nawet samym octem, później wypłukany wodą, zalany wodą destylowana- i tak 3 zmiany na miesiąc by wypłukać cały syf z układu.
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę o sugestie co jeszcze można sprawdzić i co podejrzewać ?
W styczniu zakupiłem drugi kompletny i sprawny silnik czeka na całkowitą destrukcje obecnego.
Auto ma moc nie słabnie- zapierdziela jak głupie- tylko że z popuszczonym korkiem i nie wiadomo jak długo
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 10 lip 2012, 6:38
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Gdyby była uszkodzona któraś tuleja to chyba byłby płyn w oleju! Wydaje mi się, że trzeba by sprawdzić równość powierzchni bloku silnika a także samą uszczelkę głowicy. Innej opcji nie ma. Może spróbuj dać gdzie indziej tą głowicę to sprawdzenia. Pzdr
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
przewod zamontowany jutro dotrze plyn. zobaczymy czy bedzie ubywac. kolega wyzej i tak duzo km robil bez awari.
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
no wszystko jak narazie gra uklad zalany waz nie jest twardy plynu nie ubywa jak narazie ale zauwazylem ze wczesniej w zbiorniczku nie wracal plyn tym malym wezykiem to teraz jest dobrze czy zle?
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Tym małym wężykiem musi wracać płyn to przewód przelewowy odpowietrza układ jak jest nie drożny to możesz mieć szopki.
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
wczesniej mi nie wracal to mogla byc przyczuna wywalania przez korek?
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: [e36 tds] ubytki płynu chłodzącego,pęknięty przewód
Jeśli nie wraca to tak, w każdym sprawnym po uruchomieniu nawet zimnego silnika i po odkręceniu korka zbiorniczka płynu wyrównawczego już płyn leci wężykiem powrotnym cały czas czy zimny czy ciepły.
Ważna sprawa - korek na na dnie ciśnienie - ma być 140 bar jak ktoś ma zamiennik lub większe wartość to mogą być problemy.
Ważna sprawa - korek na na dnie ciśnienie - ma być 140 bar jak ktoś ma zamiennik lub większe wartość to mogą być problemy.