Cześć,
To mój pierwszy post także witam wszystkich serdecznie .
Rejestracja na waszym forum to była chyba kwestia czasu, w rodzinie 3 diesle BMW i w tym bohater tego postu rekinek E28 który w tym momencie jest w trakcie remontu blacharskiego (progi, podłoga itd), jest samochodem weekendowym i hobby zarazem.
Ale przejdę do zapytań:
Wiem że najlepszą opcją pozyskania silnika z osprzętem jest poszukanie rozbitka z tym silnikiem, (anglika, lub czegoś uszkodzonego z mobile.de) wiem że potrzebuję też miski olejowej z e38. Samochód po swapie ma być poddany dalszym modyfikacjom (chip,intercooler, turbo, może wtryski)
Czy szukać starszego m57 z ciężkim blokiem i prawdopodobnie wysokim przebiegiem, czy szukać nowszego podobno mniej wytrzymałego ale z mniejszym przebiegiem. Co za tym idzie czy doprowadzenie 183 konnego silnika z dużym przebiegiem do stanu dobrego to kwestia do ogarnięcia czy raczej droga przez mękę.. wiem że tds chyba nie miały wymiaru naprawczego głowicy. Wiem że to dużo kwestii i pytań ale może jest wśród was ktoś kto ma doświadczenie z M57D30 nie kończące się na posiadaniu takiego, ktoś kogo mógłbym delikatnie pokatować pytaniami i poszerzyć wiedzę
(Nie pytam o zasadność wkładania M57D30 do klasyka bo to temat na inną rozmowę a decyzja podjęta.)
E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
Moderator: Moderatorzy
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
Kolego M57d30 jest pancerny jeżeli chodzi o słupek osprzęt norma jak w nowszych dieslach Ja raczej szukał bym nowszego poliftowego 193ps e39 lub 204ps od e46 bo te silniki wykręcą większe moce po chipsie możliwe 300kucy.
Trochę się nagrzebałem przy tym silniku jak i przy Tadku, Będziesz miał sporo kabli do przewalenia 2 pompy paliwa pełno czujnik ciśnienia paliwa na filtrze inne pierdoły.
Trochę się nagrzebałem przy tym silniku jak i przy Tadku, Będziesz miał sporo kabli do przewalenia 2 pompy paliwa pełno czujnik ciśnienia paliwa na filtrze inne pierdoły.
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
kolejne e28 do swapa powitac
- PegazDTM
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 03 sty 2015, 12:15
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
GuLuN dzięki za rzeczową odpowiedź, e46 204KM (e46 bo zdaje się łatwiej będzie upłynnić resztę dawcy)w takim razie będę szukał rozbitego. Jeśli chodzi o samą robotę niestety nie mam ani miejsca ani czasu a z umiejętnościami powiedzmy że nie jestem mechanikiem więc oddaję babcię do warsztatu poleconego przez znajomych w którym już robili takie rzeczy i są pasjonatami marki. To wszystko potrwa i musi trwać dlatego uzbroiłem się w cierpliwość.. teraz jest czas na obgadanie słusznej drogi i przygotowania. 300KM brzmi dumnie ktoś powiedział mojemu znajomemu posiadającemu e34 M5 po lifcie że może mieć problem z e28 z tym silnikiem po modyfikacjach ... waga samochodu też robi swoje. Niech moc diesla będzie z nami!
- PegazDTM
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 03 sty 2015, 12:15
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
Witam Markiej, widziałem Twoje dokonania z E28.. szacunek! Miałem podobne tematy z rudą jak ty... te same miejsca masakra, blacharz jeszcze nie czyścił kielichów ... coś czuje że się popłacze jak to wyczyści
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
no rekin rdzewieje w tych samych miejscach, niestety mnie za to czekaja progi do zmiany i spawanie podłogi. k**wa
skąd miałeś progi? pasowały w miarę?
skąd miałeś progi? pasowały w miarę?
- PegazDTM
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 03 sty 2015, 12:15
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
Blacharz je ogarniał, w sobotę jadę zobaczyć co u mojej biduli, zapytam z kąd zamówił i jak pasowały. Wiem tylko że jakąś ramę musiał wyspawać żeby po wycięciu się buda nie odkształciła.. Tak czy inaczej dla mnie to rocket science
- PegazDTM
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 03 sty 2015, 12:15
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
Sorry Markiej ale zaspałem, byłem u mojej E28, rozmawiałem z blacharzem i z tego wszystkiego zapomniałem zapytać z kąd ma te progi wiem tylko że musiał wyspawać jakąś ramę żeby się samochód nie złożył przy wycinaniu starych progów. Czekam na odbiór wozu już mocno zniecierpliwiony a co chwilę mam info że np. mocowanie wahacza jest urwane i trzeba było zrobić... niestety w tych wozach co chwile coś. Postaram się wypytać następnym razemskąd miałeś progi? pasowały w miarę?
Wracając do sprawy silnika m57d30.. dla dobra dyskusji uznajmy że podawane przebiegi są prawdziwe (szansa jest bo szukam za granicą) jaki przebieg uznajecie w m57d30 za górną granicę by nadawał się do wgrania lekko mocniejszego programu ...
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
Ja bym powyżej 300tysi nie wgrywał chyba że wymienisz wtryski, pompy i turbinę co by był spokuj słupek może bez kłopotu 500 na nawet 750tysi wytrzymać
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
- Markiej
- Bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
PegazDTM pisze:Sorry Markiej ale zaspałem, byłem u mojej E28, rozmawiałem z blacharzem i z tego wszystkiego zapomniałem zapytać z kąd ma te progi wiem tylko że musiał wyspawać jakąś ramę żeby się samochód nie złożył przy wycinaniu starych progów. Czekam na odbiór wozu już mocno zniecierpliwiony a co chwilę mam info że np. mocowanie wahacza jest urwane i trzeba było zrobić... niestety w tych wozach co chwile coś. Postaram się wypytać następnym razemskąd miałeś progi? pasowały w miarę?
Wracając do sprawy silnika m57d30.. dla dobra dyskusji uznajmy że podawane przebiegi są prawdziwe (szansa jest bo szukam za granicą) jaki przebieg uznajecie w m57d30 za górną granicę by nadawał się do wgrania lekko mocniejszego programu ...
tak pytam bo ja do mojej e28 kupilem progi firmy klokerholm i slyszalem ze nie maja za dobrej opini.
- PegazDTM
- Bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: 03 sty 2015, 12:15
- Seria: E28
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 524d/td
- Rocznik: 1986
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
Re: E28 - swap z M21 M57D30 jaki dawca?
Gadałem telefonicznie i powiedział że kupował w Ustroniu i one są holenderskie "te lepsze" bo te tańsze nie chcą pasować czy za krótkie są... on troszkę jest zakręcony z robotą więc tyle się dowiedziałem. Nie wiem czy to te które masz... ale z opiniami jest tak że ja słyszałem że jak robie tak dużo z blacharki to tylko orginały ... są opinie i opinie.. są budżety i budżetytak pytam bo ja do mojej e28 kupilem progi firmy klokerholm i slyszalem ze nie maja za dobrej opini.
No to w sumie spoko.. jeśli będzie jakiś dawca z dużym nalotem trzeba będzie wkalkulować te tematy.. albo pojeździć i czekać aż się coś sypnie DziękiJa bym powyżej 300tysi nie wgrywał chyba że wymienisz wtryski, pompy i turbinę co by był spokuj słupek może bez kłopotu 500 na nawet 750tysi wytrzymać